Gå til innhold

Når barna begynner på fotball...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en seksåring, og vurderer om vi skal melde oss inn i dette opplegget ...

Hvor ofte trener de? (Når de blir eldre er det vel mer enn én gang i uka?) Hvor ofte er det kamp? Kamper langt unna? Hva koster det?

Banen er 15 min unna i gangavstand så det er nå greit, men regner med det blir mange kalde ettermiddager ute i regn og sludd? Er foreldre tilstede på hver trening? Mye dugnad?

Som dere skjønner så er ikke vi en fotballinteressert familie, og vi ønsker egentlig ikke å engasjere oss så veldig i barnets fritidsaktiviteter. Så da er kanskje ikke fotball noe for oss?

Anonymous poster hash: 8c181...169

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan forstå spørsmålene, men det siste du skrev burde du latt være. I stedet for å ønske å hjelpe med svar på det du lurer på, sitter jeg mer med et inntrykk av at du ikke bryr deg om ungen din og ikke er interessert i å følge den opp... Når man får unger så er dette sånt som følger med, det burde du ha visst. Om man ikke personlig liker det, så stiller man opp for unga.

Anonymous poster hash: aef98...047
Skrevet

Min seksåring går. Betalte 500,- men usikker på om det er for helt eller halvt år. I tillegg må han ha fotballsko, klær og ball.

De skriver på Facebook når det er noe som må gjøres, så stiller de opp de som har anledning (frivillig dugnad).

De har hatt kamp ca annenhver uke i nærliggende grender.

Vi er alltid med på trening/kamp.

Anonymous poster hash: 9dfe5...e68

Skrevet

Jeg liker heller ikke fotball, men stiller jo opp likevel.

Min 6-åring trener 1 gang i uka. Må er det snart cup, da regner jeg med at det er noe dugnad ettersom cupen arrangeres her.

Hos oss deler vi på å kjøre ogjennom hente på trening, men de fleste er med i begynnelsen.

Anonymous poster hash: ba3d9...6a9

Skrevet

Det er litt forskjellig opplegg fra sted til sted.

Her trener de en gang i uka i 1.klasse, to ganger i uka fra 2.klasse, tre ganger i uka fra 4.klasse og fire ganger i uka fra 7.klasse

I serien som varer fra mai til september er det en kamp i uka, alle motstanderne møtes to ganger, en gang hjemme og en gang borte. Så det er like mange bortekamper som hjemmekamper.

Lengste kjørevei vi har hatt til bortekamp er en time hver vei, det meste er nærmere.

Vi er ikke med på trening, bare kjører og henter.

Det er lite dugnad i fotballen (mye mer i håndball som får mindre penger fra klubben). Jeg har en 7.klassing som spillet fotball og har hatt en kioskvakt siste året

Anonymous poster hash: ae2c6...6ba

Skrevet

min 9 åring spiller 3 dager i uken, en av de er kamp. han går alene på trening, det gjorde han i fjor også. det er kamp hver uke, annen hver er borte. da organiserer vi kjøring og bytter på med andre. 

jeg er heller ikke interessert, men drar en gang i blant fordi jeg syns det er hyggelig å se på det han liker å gjøre, og det er fint å se utvillingen og samspillet med venner osv. jeg pleier også å være med når det er cuper, det syns jeg er litt moro. 

så jeg syns dette er en bra aktivitet. ca. 2 ganger i året er jeg på dugnad, rydder på banen osv

Anonymous poster hash: b48fd...22b
Skrevet

Det er det klin umulig for oss og svare på for alle klubber har ulikt opplegg!

Men du må regne med at det blir dugnader, kamper i nabokommunene og Helge cuper som dere som foreldre må stille opp på, det er ikke kult og være det barnet med foreldre som ikke møter opp så før dere melder gutten inn så husk at dere nå gi litt dere foreldre og.

Skrevet

Ja det er jobb å ha barn. Noen tror jobben er gjort når barna begynner på skolen, men min erfaring er at det er da det begynner. Vi har to barn, og alle hverdagene etter jobb er opptatt med barnas fritidsaktiviteter. Det er gøy, men mye jobb. 

Anonymous poster hash: a4061...d41
Skrevet

Her har 6-åringene trening enn gang i uka nå, men begynner med to treninger i uka etter høstferien. Kampene foregår i helgene, det varierer hvor ofte, men ca annenhver helg vår og høst.

Dugnad på to cuper i løpet av året, i tillegg til to ganger kioskvakt når A-laget spiller. Pengene som kommer inn på cuper og i kiosken er med på å dekke trening inne i hall om vinteren og til å vedlikeholde gresset ute om sommeren, sånn at treningsforholdene blir gode hele året, uten at vi må betale en formue.

Hvis dere ikke har tenkt å stille opp på dugnader håper jeg dette ikke lar sønnen deres starte i vår klubb, for foreldre som ikke møter å dugnad et bare irriterende for oss som må stille ekstra for å dekke vaktene.

Anonymous poster hash: 932e3...b5f

Skrevet

Du har fått mange svar om opplegget rundt fotball, så det kommenterer jeg ikke.

Fotball er ikke det som interesserer meg mest, så når ungene har gått på det så har jeg gjort det som er minimum. Dvs stiller på obligatoriske dugnader, ser på når det er kamp/cup, selger lodd etc, men tar ikke på meg verv av noe slag. Min datter holder på med en annen aktivitet som jeg synes er mye morsommere, så der har jeg verv i tillegg til det man må gjøre. Jeg tenker at alle kan ikke engasjere seg like mye i alt, så da er det en grei måte å fordele det på.

Mine barn har også vært innom dugnadsfrie aktiviteter som svømming, turning og tae kwon do, noe jeg også synes er helt greit:)

Anonymous poster hash: 88203...723
Skrevet

Du bør sjekke der dere bor.

Her koster det ca. 1200 kr i halvåret. 200-250 kr pr.cup. Trening to dager i uka unntatt når de har sonekvelder som er ca. 5 stk på våren og 5 stk på høsten. Hvor mange cuper det er varierer.

Vi må selge minst 2 sekker toalettpappir tre ganger i året, minst 3 pakker kort i året a 300 kr. Kjosk vakt, hallvakt og stille opp på egne sonekvelder. Ikke frivillig. Det er en del av å ha ungen på laget.

Det blir mye på foreldrene og orker du ikke det må dere finne noe annet.

Anonymous poster hash: 61baa...6a6
Skrevet

Hos oss trener 6-åringene en gang i uka. Ingen kamper før til våren. Vi har lite dugnader i fotballen. Alle mine tre spiller fotball og alle tre er større enn din, så det blir mange treninger og kamper på en uke. 13 til sammen denne uka. Vi har dessverre ikke gangavstand til banen de trener på, så det blir en del kjøring. Det er bare eldste som har sine kamper i helgene. Cuper spilles alltid i helgene, men det er frivillig om man vil være med eller ikke.

Skrevet

Jeg er ikke interessert i fotball i seg selv, men jeg kan love deg at det er noe helt annet å følge med dine egne barn. Det er jo kjempegøy å være med på kamp og heie. Har to fotballbarn, en gutt og en jente. Her er fotballen dyrt, 2500 pr barn pr år. Og man må stille på dugnad tre ganger pr år pr barn. Trening en gang i uka og kamp ca FN gang i uka for andreklassingen nå.

Anonymous poster hash: a2eba...28f

Skrevet

Jeg har en seksåring, og vurderer om vi skal melde oss inn i dette opplegget ...

Hvor ofte trener de? (Når de blir eldre er det vel mer enn én gang i uka?) Hvor ofte er det kamp? Kamper langt unna? Hva koster det?

Banen er 15 min unna i gangavstand så det er nå greit, men regner med det blir mange kalde ettermiddager ute i regn og sludd? Er foreldre tilstede på hver trening? Mye dugnad?

Som dere skjønner så er ikke vi en fotballinteressert familie, og vi ønsker egentlig ikke å engasjere oss så veldig i barnets fritidsaktiviteter. Så da er kanskje ikke fotball noe for oss?

Anonymous poster hash: 8c181...169

At du ikke har så lyst til å være en del av det er jo noe ingen kan tvinge seg til.

Men sånn generelt: tror du virkelig det er noe hjelp i de svarene du vil få på alle de andre spørsmålene her? Det opplegget man kjører i Førde er ikke det samme som på Kongsvinger. Ingen kan svare deg på detaljer hvis ikke du sier nøyaktig hvor du bor.

Anonymous poster hash: c9e0c...396

Skrevet

Min andre og tredjeklassing trener 1 dag i uka, og fra mai-oktober er det 1 kamp hver uke. Halvparten borte og halvparten hjemmekamper. 30 minutt er den lengste avstanden til bortekampene. Annenhvert år har er vi med på dugnad på 17. mai, så er det kiosk en gang innimellom. Ikke mye dugnad i det hele tatt. Her er det kun de samme som melder seg hver gang på dugnad, så nå har de bare begynt loddtrekning. Den som blir trekt må stille, hvis ikke har de selv ansvar for å bytte med noen andre. Vi er ikke med på treninger, eller mannen min trener det ene laget så han er jo alltid med, men vi pleier å stille begge to på kamper:) Ser det stadig er de samme som kommer og ser kampene, enkelte foreldre har jeg knapt sett, tenker det må være veldig trist for ungene. Heldigvis er de aller fleste flinke til å komme på kamp og følge opp. Og jeg har aldri likt fotball, men er syntes det er fantastisk moro å se når de spiller:) Føler jeg går glipp av noe om jeg ikke kan bli med på kamp:)

Her koster det en tusenlapp i året per barn, da er alle cuper inkludert, samt drakt, shorts og fotballsokker.

Anonymous poster hash: 49762...4da
Skrevet

Vi betaler 1500kr året. De får fotballdrakt, men shorts, sokker og alt annet må man kjøpe selv.

I 1.klasse hadde de trening en gang i uken frem til vinteren, da begynte de med en innetrening også. Når vinteren var over gikk de over til 2 ute treninger som de har enda(2.klasse nå)

De hadde første fotballkamp rundt juletider i 1.klasse, da var det julecup også hadde de et par til cuper i jan-feb-mars. Da spiller de 3-4 kamper i løpet av en dag. Serien begynte våren i 1.klasse. Da er det kamp en gang i uken, i tillegg til 2 treninger.

Vi har hatt 2 dugnader, det var nå klubben hadde fotballcup for barna. Ene gangen stekte jeg vafler i 40 min og andre gang sto mannen i kiosk i 1 time

Anonymous poster hash: e1f91...e6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...