Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #1 Skrevet 13. september 2016 Baby er bare 3 uker og melken er vekk. Jeg fikk sopp, gule stafelikokker og brystbetennelse. Var så sår at jeg blødde.... Har så dårlig samvittighet. Babyen leter etter puppen når jeg bærer han.... Hvor krise er det å gi mme når han er så liten? Vil han være mye mer utsatt for sykdom? Har en slags sorgreaksjon. Klarer ikke spise og gråter lett... Kanskje teit... Føler ammingen er en del av babytiden. Ammet første....... Noen som har gitt flaske fra starten som kan berolige meg litt 😕  Anonymous poster hash: 9e3a9...981
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #2 Skrevet 13. september 2016 Ta det helt med ro, barnet har det best når mor har det bra. MME er like bra som vanlig melk. og kanskje kan du ta opp ammetråden når det har roet seg litt. ikke stress.  barnet er jo genetisk utstyrt med immunforsvar, så om det er morsmelken eller erstatningen som gjør at man blir mer syk, eller mer utsatt for sykdom, det er vanskelig å vite.  kos deg i mammaperm. Anonymous poster hash: 32181...8ab
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #3 Skrevet 13. september 2016 Slapp av, dette er ikke krise! Barn har det helt fint med mme også.  Men pass på deg selv så du ikke får fødselsdepresjon. Jeg vet om flere som har fått det pga den sorgen du snakker om fikk utvikle seg.  Anonymous poster hash: 6131e...75c
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #4 Skrevet 13. september 2016 Baby er bare 3 uker og melken er vekk. Jeg fikk sopp, gule stafelikokker og brystbetennelse. Var så sår at jeg blødde.... Har så dårlig samvittighet. Babyen leter etter puppen når jeg bærer han.... Hvor krise er det å gi mme når han er så liten? Vil han være mye mer utsatt for sykdom? Har en slags sorgreaksjon. Klarer ikke spise og gråter lett... Kanskje teit... Føler ammingen er en del av babytiden. Ammet første....... Noen som har gitt flaske fra starten som kan berolige meg litt 😕  Anonymous poster hash: 9e3a9...981 Han har fått melk i noen uker, det er masse! Mme er ikke krise i det hele tatt. Umulig å vite om han blir mye syk eller ikke, og umulig å si om det da evnt er pga morsmelk eller ikke. Jeg fullammet andremann frem til han var 8 måneder og fortsatte å amme til han var 1,5. Han var syk med feber hver 14 dag fra han var to måneder, har astma og atopisk eksem. Du kan jo ikke for at du fikk bakterieinfeksjon.  Jeg tror det er urinstinktet som gjør deg utafor og at du sørger over ikke å kunne amme. I urtida var det jo livsnødvendig å amme avkommet sitt. Det er det ikke lenger, det vet hodet, men ikke kroppen. Graviditet, fødsel, barseltid og amming er vel da vi ligner som mest på dyrene og handler på instinkt. Sørg litt, men ikke grav deg ned i det. Masse positivt med flaske: flere kan mate, du vet hvor mye barnet spiser, ofte sover de bedre, du slipper å bli brukt som smokk, du slipper flere brystbetennelser, at baby ikke klarer å spise uten om i er mørk og stille rom, gjerne liggende (det siste av erfaring😊). Dersom han leter etter puppen kan du jo la han die (om du ikke lengre har infeksjon). Kommer det ikke melk, blir han fort lei og skjønner at flaska er bedre enn puppen. Kroppskontakt er det viktigste, med eller uten melk i puppen.    Anonymous poster hash: c7da9...fca
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #5 Skrevet 13. september 2016 Han har fått melk i noen uker, det er masse! Mme er ikke krise i det hele tatt. Umulig å vite om han blir mye syk eller ikke, og umulig å si om det da evnt er pga morsmelk eller ikke. Jeg fullammet andremann frem til han var 8 måneder og fortsatte å amme til han var 1,5. Han var syk med feber hver 14 dag fra han var to måneder, har astma og atopisk eksem. Du kan jo ikke for at du fikk bakterieinfeksjon.  Jeg tror det er urinstinktet som gjør deg utafor og at du sørger over ikke å kunne amme. I urtida var det jo livsnødvendig å amme avkommet sitt. Det er det ikke lenger, det vet hodet, men ikke kroppen. Graviditet, fødsel, barseltid og amming er vel da vi ligner som mest på dyrene og handler på instinkt. Sørg litt, men ikke grav deg ned i det. Masse positivt med flaske: flere kan mate, du vet hvor mye barnet spiser, ofte sover de bedre, du slipper å bli brukt som smokk, du slipper flere brystbetennelser, at baby ikke klarer å spise uten om i er mørk og stille rom, gjerne liggende (det siste av erfaring😊). Dersom han leter etter puppen kan du jo la han die (om du ikke lengre har infeksjon). Kommer det ikke melk, blir han fort lei og skjønner at flaska er bedre enn puppen. Kroppskontakt er det viktigste, med eller uten melk i puppen.    Anonymous poster hash: c7da9...fca Takk for at du nevner noen positive ting med flaske. Jeg må bare prøve å tenke på de tingene du nevner... Jeg tror også muligens du har rett i at det er instinkt. Jeg hadde liksom bare sett for meg at det var slik det skulle bli... Alternativet var og er litt fjernt for meg. Ammet ikke første så alt for lenge 4-5 mnd tror jeg, men det er bare så naturlig i starten... Føler liksom at jeg svikter han på et vis. Vanskelig å forklare...akkurat som jeg mister noe av kosen, tryggheten, nærheten... Men jeg får prøve å gjøre mating med flaske til en fin stund det også... Har fortsatt sopp og er sår... Kan melken komme tilbake om jeg lar han die ofte når jeg evt blir bedre? Hi  Anonymous poster hash: 9e3a9...981
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #6 Skrevet 13. september 2016 Ja, melken kan komme. Hvis du vil så kan du prøve å pumpe ut litt på natten hvis du orker. Det er da det hormonet som produserer melken er på topp. Men ikke slit deg ut for melken sin del. Babyen din har det fint med flaske, også kjenner du etter hva du selv orker. Lykke til uansett og gratulerer med en liten en Anonymous poster hash: 4e8a9...f4a
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #7 Skrevet 13. september 2016 Du kan få melken igjen. Er det ammepoliklinikken ved sykehuset du fødte? Jeg fikk kurer med afipran (det er kvalmestillende tabletter) men den har en bivirkning og det er at den øker melkeproduksjonen. Hadde denne kuren i 2 eller 3 runder. Men amming hadde jeg problemer med, men jeg pumpet så barnet fikk alt melken jeg hadde. Selv om det ikke ble til mere enn ett måltid pr. Dag på slutten. Men jeg holdt på i 3 mnd og da fikk jeg vite at barnet hadde fått det viktigste. Om du ikke har ammepoliklinikken prøv å kontakte nærmeste sykehus eller de frivillige amme hjelperne.  Lykke til : )  Anonymous poster hash: f47e2...89a
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #8 Skrevet 14. september 2016 Du kan få melken igjen. Er det ammepoliklinikken ved sykehuset du fødte? Jeg fikk kurer med afipran (det er kvalmestillende tabletter) men den har en bivirkning og det er at den øker melkeproduksjonen. Hadde denne kuren i 2 eller 3 runder. Men amming hadde jeg problemer med, men jeg pumpet så barnet fikk alt melken jeg hadde. Selv om det ikke ble til mere enn ett måltid pr. Dag på slutten. Men jeg holdt på i 3 mnd og da fikk jeg vite at barnet hadde fått det viktigste. Om du ikke har ammepoliklinikken prøv å kontakte nærmeste sykehus eller de frivillige amme hjelperne.  Lykke til : )  Anonymous poster hash: f47e2...89a Det vet jeg faktisk ikke. Skal sjekke det ut. Takk for tips.  Anonymous poster hash: 9e3a9...981
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #9 Skrevet 14. september 2016 Det er ingen krise med mme. Du har gitt babyen råmelka, det er den definitivt viktigste melka!  Anonymous poster hash: 74570...355
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå