Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #1 Skrevet 13. september 2016 Håper noen har kunnskap om dette: Jeg er i svangerskapspermisjon nå, og i utgangspunktet skal jeg være det fram til jul. Da starter jeg opp igjen på studiene og min mann skal ta resten, type tre måneder + litt til. Nå lurer vi på muligheten om at han tar ulønnet permisjon fra 1.november, slik at vi begge er hjemme i to måneder, før han starter på sin lønna permisjon 2.januar. Siden jeg studerer er det vanskelig for meg å starte opp på noe, og dessuten vil jeg da miste foreldrestipendet fra lånekassen. Jeg har også foreldrepenger fra NAV fordi jeg mottar AAP under studiene. Kan han alternativt gå ut i permisjon 1.november selv om han ikke har søkt enda, og få lønnet permisjon fra da? Så kan jeg gå over til vanlig aap-utbetalinger (men minus pengene fra lånekassen selvfølgelig). Jeg skal ta 15 studiepoeng i høst, så har en eksamen i desember, så er ikke sånn at jeg kommer kun til å gå å dingle hjemme uten å "gjøre meg fortjent" til utbetalinger fra AAP. Ble kanskje litt komplisert dette. Men, håper noen kan svare Anonymous poster hash: 572c9...9c9
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #2 Skrevet 13. september 2016 Ser nå at alternativ 2 ikke er aktuelt da 15 studiepoeng ikke oppfyller krav til mors aktivitet om far skal ta noe av fellesperioden. Anonymous poster hash: 572c9...9c9
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #3 Skrevet 13. september 2016 Generelt fraråder jeg ulønnet permisjon. Rettighetene er utrolig mye svakere hvis det skulle skje deg noe. (Ulykke, alvorlig sykdom e.l.) i den perioden. Hvis man kan få muligheten til å jobbe fullt med delvis lønn og så ikke jobbe og delvis lønn, så er det en langt bedre avtale. Ev jobbe en dag i uka eller noe sånt. Anonymous poster hash: 5db8b...dfc
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #4 Skrevet 13. september 2016 Generelt fraråder jeg ulønnet permisjon. Rettighetene er utrolig mye svakere hvis det skulle skje deg noe. (Ulykke, alvorlig sykdom e.l.) i den perioden. Hvis man kan få muligheten til å jobbe fullt med delvis lønn og så ikke jobbe og delvis lønn, så er det en langt bedre avtale. Ev jobbe en dag i uka eller noe sånt. Anonymous poster hash: 5db8b...dfc Takk for tips Anonymous poster hash: 572c9...9c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå