Gå til innhold

Når fikk dere vite kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på ultralyd i uke 12.

Hva kan vi forvente å se?

Anonymous poster hash: 949dd...224

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk vite 13+0 hos dr.lundring.

Anonymous poster hash: 1c3f1...5a8

Skrevet

Dere ser ikke kjønn i uke 12. Min erfarne gynekolog gjettet kjønnet i uke 14 og det var feil. Men du ser omtrent alt annet enn kjønn på ul i uke 12 så det er fantastisk å se.

Skrevet

Dere ser ikke kjønn i uke 12. Min erfarne gynekolog gjettet kjønnet i uke 14 og det var feil. Men du ser omtrent alt annet enn kjønn på ul i uke 12 så det er fantastisk å se.

Skrevet (endret)

Det er jo litt bastant å si. Vet ikke når du var i UL karusellen sist, men nå kan man se kjønn i uke 12. Ikke alltid man ser det, og noen ganger kanskje de ser feil, men jeg var på UL i går og fikk beskjed om man kunne se kjønn i uke 12. Hun anbefalte også å vente mer til uke 13 for å kunne si kjønn - det er jo forståelig. 

Har for øvrig også to venninner som fikk vite det i uke 12  :)

Endret av Lulle86
Skrevet

Det var da svært så bastant. Jeg var på UL i forbindelse med soppinfeksjon i uke 12. Det var overlegen på kvinnespesialisten som sjekka meg ( Sverige ). Hun sjekket for kjønn, sa det var jente. Uke 17+2 så de de var jente, uke 21 - sa de det var jente og uke 34+4 - så de jente. Gjett hva som kommer ?

Skrevet

Det er jo litt bastant å si. Vet ikke når du var i UL karusellen sist, men nå kan man se kjønn i uke 12. Ikke alltid man ser det, og noen ganger kanskje de ser feil, men jeg var på UL i går og fikk beskjed om man kunne se kjønn i uke 12. Hun anbefalte også å vente mer til uke 13 for å kunne si kjønn - det er jo forståelig.

Har for øvrig også to venninner som fikk vite det i uke 12 :)

Jeg var på tidlig ultralyd når jeg var 12+2, (for 10 uker siden) var hos overlege og han sa de ikke kan se kjønn i uke 12. Fosteret er jo bare 5-6 cm fra hode til rompe.

Anonymous poster hash: 41d2b...5f3

Skrevet

Jeg fikk mitt første barn for 5 år siden og fikk vite kjønn i uke 13.

Det stemte med det som kom ut etter noen måneder :-)

Skrevet

For 11 år siden fikk jeg vite at det var gutt i uke 13+5!

Skrevet

På UL i uke 12 kunne han se en jente. Han sa vi ikke måtte stole 100% på det, men at han hadde visse indikatorer som han gikk etter. I uke 19 var det også en jente. I uke 32 fortsatt en jente.

Skrevet

Jeg fikk vite kjønn 13+4, men ble satt tilbake 6 dager på pil, så fikk egentlig vite det når jeg var 12+6. Men her viste hun seg klart og tydelig. Spriket med beina, så var nok heldig (?) Er nok ikke sikkert du får vite kjønn så tidlig.

Anonymous poster hash: 4547e...363

Skrevet

Nå ble jeg glad og spent :)

HI

Anonymous poster hash: 949dd...224

Skrevet

Skulle egentlig stå oul*

Anonymous poster hash: 4547e...363

Skrevet

Det var da svært så bastant. Jeg var på UL i forbindelse med soppinfeksjon i uke 12. Det var overlegen på kvinnespesialisten som sjekka meg ( Sverige ). Hun sjekket for kjønn, sa det var jente. Uke 17+2 så de de var jente, uke 21 - sa de det var jente og uke 34+4 - så de jente. Gjett hva som kommer ?

Jeg tipper jente 👍🏼

Svært så nærtagen folk ble av svaret mitt. Tanken var ikke å være bastant. Prøvde å svare på spørsmålet både utifra mine egne fagbøker og fra egne erfaringer. I uke 12 er fosteret 10 uker. Da er de fleste fostre veldig like nedentil og ser feminine ut. At man gjetter jente og får jente sier vel egentlig ikke så mye totalt sett?

Kjønnsorganene utvikler seg mye frem mot uke 14 og derfor blir det sagt at kjønn kan ses fra uke 14.

Skrevet

Jeg var på tidlig ultralyd når jeg var 12+2, (for 10 uker siden) var hos overlege og han sa de ikke kan se kjønn i uke 12. Fosteret er jo bare 5-6 cm fra hode til rompe.

Anonymous poster hash: 41d2b...5f3

At din gyn ikke kan se det, er jo ikke allmen fasit. Jeg har vært hos Lundring alle 3 gangene; 12+5, 13+3 og 12+4. Han har tipp topp utstyr, og en av de fremste i fosterdiagnostikk. Han hadde rett hver gang gitt. Så jo, de kan se det hvis fosteret ligger korrekt og nok i ro.

Anonymous poster hash: d2ca2...5df

Skrevet

At din gyn ikke kan se det, er jo ikke allmen fasit. Jeg har vært hos Lundring alle 3 gangene; 12+5, 13+3 og 12+4. Han har tipp topp utstyr, og en av de fremste i fosterdiagnostikk. Han hadde rett hver gang gitt. Så jo, de kan se det hvis fosteret ligger korrekt og nok i ro.

Anonymous poster hash: d2ca2...5df

13+3 er ikke så rart for da er du i din 14.uke. Og det er STOR forskjell på 12+5 som er din 13.uke og som nettopp startet uke 12 (12+0). Nå vet jeg ikke hvor langt HI er men 4-5 dager Kan utgjøre stor forskjell på et foster.

Anonymous poster hash: 50889...bfe

Skrevet

I uke 12 sa gynekologen at "det er i alle fall ikke åpenbart en gutt." På OUL var det veldig åpenbart en gutt 😂 og på to ultralyder etter det også.

Anonymous poster hash: e40ed...944

Skrevet

Fikk vite det på UL i uke 12 😊 de var helt sikre på jente og jente ble det 😊

Anonymous poster hash: 9336a...416

Skrevet

ordinær ultralyd uke 18 sa de at det var ei jente, men var sikker på gutt,så bestilte en time hos 3d i uke 26, og det var en liten gutt :)

Skrevet

uke 12, husker ikke helt. Men det var tidlig.

Anonymous poster hash: 60a82...612
Skrevet

Fikk vite kjønnet da barnet var født begge ganger, og syntes det var helt topp.

Anonymous poster hash: 94281...6ce

Skrevet

De ville ikke si noe i uke 12. Hun trodde muligens det var gutt, men alle ser visst veldig like ut så tidlig.

Nå ble det gutt. Men oddsen for å gjette riktig er jo høy!

I uke 18 var det ingen tvil. Han la seg til og selv mine uerfarne øyne skjønte hva jeg så på..hehe

Anonymous poster hash: f1c8b...323

Skrevet

Var på ul i min uke 13 og gynekologen trudde det kunne være gutt, det ser veldig sånn ut på ul bilde vi fikk og, to store klumper..hehe..men han sa hele tiden at det kan være vanskelig og man kan ikke være 100% sikker. På oul viste det seg at det er jente som kommer. Det samme på de 4 andre ul jeg har vært på. Så da satser vi på jente om 3 uker ☺

Anonymous poster hash: eb63b...78f

Skrevet

Fikk vite jente i uke 12+4 hos Dr. Lundring på Jessheim. Jeg synes det lignet på en gutt pga tut,men han forklarte tydelig på forskjellen. Begge kjønn har tut som stikker ut i den alderen,men på gutta reiser den seg og på jentene peker den rett frem.

Anonymous poster hash: cb7a2...ad7

Skrevet

Fikk vite det et svangerskap 12+6 hos Lundring. Han sa gutt og det var det også. Fikk vite jente hos Lundring 13+0 i neste svangerskap, og det stemte også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...