Gå til innhold

Hva ville dere gjort? (Klassebytte)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår går i 7.klasse og har slitt litt sosialt. Han trenger tilrettelegging i noen fag. Han er i en fin klasse med en ny lærer som så langt er flink med han. Han har aldri egentlig følt så veldig tilhørighet til klassen. Noe pga at alle guttene spiller fotball og ikke han. Nå har det startet en ny gutt i paralell klassen som heller ikke spiller fotball. De har mye til felles og er blitt gode venner. Det er enda en gutt i paralell klassen som han går godt overens med. Han var med denne klassen på leirskole i vår og nå som hans egen klasse er på leirskole har han valgt å være igjen her sammen med paralell klassen. I går da han hadde lagt seg sa han at dette var den beste skoledagen ever og at han gledet seg til en ny skoledag. Han vil gjerne bytte klasse. Tingen er at de i paralell klassen bare har en midlertidig lærer. Det er forsåvidt en av mine nærmeste venninner. Og en fantastisk lærer, men hun blir ikke værende pga andre engasjement. Vet jo ikke hvem som blir lærer. Ville dere bytter klasse på gutten? Takknemlig for svar 😊

Anonymous poster hash: 52d7a...d9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville absolutt byttet hvis det er mulighet for det.

Anonymous poster hash: cfde5...954
Skrevet

Ville absolutt byttet hvis det er mulighet for det.

Enda det er så usikkert ang lærer?

Takk for svar forresten 😊

Hi

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Takk for svar forresten 😊

Hi

Det er ikke bare læreren som har betydning for at han skal trives vel? Nå har jo sønnen din gått i samme klasse i snart 7 år uten å ha noen å være sammen med. Når han da kommer hjem og forteller deg at han har hatt den beste skoledagen ever, sier ikke det deg noe? Jeg er sikker på at han blir fulgt opp like mye som han må i denne andre klassen.
Skrevet

Takk for svar forresten

Hi

Ja, det sosiale kan være minst like viktig som det faglige, spesielt når man sliter.

Skrevet

Skal han ikke bytte klasse til neste år? Ville ha ventet til da.

Anonymous poster hash: 60c76...165

Skrevet

Et helt skoleår (nesten) er lenge for et barn å vente. Og når han så tydelig har det så mye bedre i denne klassen, så ville jeg gjort det uten å nøle. Han har jo allerede vært med de på leirskole og har sånn sett blitt kjent ordentlig med de.

Det med læreren ville jeg ikke tatt så nøye med i vurderingen. Han er så stor nå og jeg tror det sosiale vil gjøre mye for at han skal trives på skolen og også kanskje mestre en del utfordringer faglig også :)

Skrevet

Jeg vil si motsatt, la han bytte nå slik at han får bygget seg opp sosialt og sitter med et bedre fundament for senere år. Hør på han for han vet hva han trenger selv og gir lyd om det. 

Anonymous poster hash: 57cd9...03f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...