Gå til innhold

ekstremt med kynnere. 23+4


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det farlig å ha mye kynnere? Jeg får kynnere når jeg slapper av på sofa også. Har myyye kynnere gjennom hele dagen. Er i uke 23+4

 

Anonymous poster hash: b4016...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kynnere hele dagen, jevnt og trutt. Starta veldig tidlig denne gangen, er nå 18+6. Livmor kjennes som en steinhard handball når de kommer😅 Men det må vel til.. Venter nr fire😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye kynnere (en del vonde) tidlig i graviditeten (og har det fremdeles i uke 36). Livmorhalsen ble forkortet som et resultat av kynnerne og fikk beskjed om å ta det med ro og hvile masse. Har endelig fått klarsignal om at jeg kan leve som normalt igjen. Mange kynnere bare øver livmorhalsen, mens hos noen kan det forkorte livmorhalsen og gi prematur fødsel.

Jeg ville nok tatt det opp med lege for å høre. Desto tyngre babyen blir er sjansen for forkorting større.

Lykke til med graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på? Da må man sikker ha hatt smertefulle kynnere, og bli undersøkt? Mine er ubehagelige til tider, men ikke direkte smertefulle.. Men livmor er steinhard og jeg blir andpusten av de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan mistenker man forkortet livmorhals? Mye kynnere her, men har ikke mistenkt noe galt...

Vonde som skikkelige stikk. Kynnere som ikke slipper før man legger seg strakt ned (og ikke alltid da heller). Noen av kynnerne måtte rett og slett bare pustes gjennom som ved rier. Jeg var konisert i tillegg så de hadde koll på livmorhalsen underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på? Da må man sikker ha hatt smertefulle kynnere, og bli undersøkt? Mine er ubehagelige til tider, men ikke direkte smertefulle.. Men livmor er steinhard og jeg blir andpusten av de..

Tidvis smertefulle ja. Undersøkelse får man om det er mange vonde kynnere og gjerne hvis andre faktorer har hatt innspill som konisering, tidligere prematur fødsel osv.

Det er nok forskjellig hvordan de ulike sykehusene håndterer det, men her rundt hvor jeg bor (vært på 2 sykehus her) så er beskjeden ligge mye, ta det med ro&ville bære noe særlig hvis man er i faresonen for prematur fødsel pga livmorhalsen. Steinhard mage er helt vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...