Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #1 Skrevet 13. september 2016 Vi driver med dotrening, har gjort siden i sommer. Datteren vår er 3,5 så det er ikke for tidlig heller. Hun er kjempeflink hjemme, tisser på do men vil ikke bæsje der ennå. Da ber hun om bleie. Greit nok. Det kommer nok. Men barnehagen følger IKKE opp. Vi leverer henne med truse og når vi henter har hun konstant bleie på. Og det blir fort tomt for bleier. De skylder på at de ikke er fullbemannet og ikke har tid til å følge opp bleieslutt slik at de tar bleie på når hun går ut på formiddagen og så blir det sånn resten av dagen. Jeg vet ikke helt hvor steil jeg skal være på kravene men jeg synes helt ærlig at det er for dårlig. Er det jeg som er urimelig? Tenker dette kommer til å ta laaaang tid nå.. Anonymous poster hash: 3a6be...48a
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #2 Skrevet 13. september 2016 I alle dager, det er dårlig. Hvis de er konstant så underbemannet, så hadde jeg klaget til styrer. Har de i det hele tatt prøvd uten bleie? Anonymous poster hash: c46ab...e68
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #3 Skrevet 13. september 2016 Skjønner deg godt, men når bhg er underbemannet blir dessverre slike ting nedprioritert. Hadde fortsatt å trene hjemme, og sagt fra når hun er klar til å gå helt uten bleie! Anonymous poster hash: 2bce2...527
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #4 Skrevet 13. september 2016 Jeg synes ikke det er bra at barnehagen ikke samarbeider om bleieslutt, det blir forvirrende og vanskelig for jenta når de setter på bleie og dere prøver å venne henne av med bleie. Å følge en på 3,5 år på do noen ganger om dagen må de kunne gjøre, så vanskelig er det jo ikke. Jenta vår fylte 2 i sommer og sluttet med bleie I sommer, barnehagen har fulgt opp og det har gått veldig fint. Det er jo en fordel og mindre arbeid for de ansatte også hvis de får barna til å bruke toalett istedenfor bleie, så det er vinn-vinn! Ta det opp med dem og si at her må de stille opp, ellers blir det bare vanskelig og leit for jenta. Anonymous poster hash: bb843...62e
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #5 Skrevet 13. september 2016 Det er jo en fordel og mindre arbeid for de ansatte også hvis de får barna til å bruke toalett istedenfor bleie, så det er vinn-vinn! Anonymous poster hash: bb843...62e Nei, det er faktisk ikke det. Det er mye kjappere å skifte et par bleier om dagen på et barn enn å finne barnet, overtale det til å stikke en tur på do, stå og vente på at barnet skal tisse, eller kanskje det ikke skulle allikevel, kle på og gå ut igjen for så å gjenta det hele når barnet kommer løpende med beina i kryss 10 minutter senere fordi at NÅ skal det tisse og du må gå fra de andre barna du holdt på å hjelpe med noe for å følge inn på do, stå og vente osv... Så om barnehagen er underbemannet en periode, så skjønner jeg at de ikke kan prioritere bleieslutt. Det er nemlig ikke bare bare å skaffe vikarer bestandig, forutsatt at barnehagen har et vikarbudsjett. Om de ikke har det, så kan det ikke settes inn vikar før arbeidsgiverperioden på 16 dager er over. Anonymous poster hash: d9931...cce
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #7 Skrevet 13. september 2016 Hun har jo ikke sluttet hvis hun selv vil ha den på. Her er det jo dine egne ambisjoner på hennes vegne som er for høye. Anonymous poster hash: d7cde...6ef
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #8 Skrevet 13. september 2016 Hvorfor skal de finne barnet og overtale det til å gå på do? Anonymous poster hash: bb843...62e
Plutselig_gravid Skrevet 13. september 2016 #9 Skrevet 13. september 2016 Dårlig av barnehagen. Vi følger unger på do selv om vi er underbemannet i perioder. Null stress.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #10 Skrevet 13. september 2016 da forventer du for mye Nei, det gjør hun ikke Anonymous poster hash: c46ab...e68
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #11 Skrevet 13. september 2016 Hvorfor skal de finne barnet og overtale det til å gå på do? Anonymous poster hash: bb843...62e Tror du alle nyslutta løper på do av seg selv? Det er jo nok av innlegg bare her inne der foreldre ønsker at barnehagen skal følge barnet på do hvert 20. minutt, hver halvtime osv. Det er ikke alltid ungene er enige i at det er en god ide, for i en barnehage så er det jo gjerne sånn at om du går fra huska for å tisse, så sitter det noen andre på den når du kommer ut igjen. Å slutte med bleie hjemme og å slutte i barnehagen er to veldig forskjellige ting. Anonymous poster hash: d9931...cce
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #12 Skrevet 13. september 2016 Nei, det er faktisk ikke det. Det er mye kjappere å skifte et par bleier om dagen på et barn enn å finne barnet, overtale det til å stikke en tur på do, stå og vente på at barnet skal tisse, eller kanskje det ikke skulle allikevel, kle på og gå ut igjen for så å gjenta det hele når barnet kommer løpende med beina i kryss 10 minutter senere fordi at NÅ skal det tisse og du må gå fra de andre barna du holdt på å hjelpe med noe for å følge inn på do, stå og vente osv... Så om barnehagen er underbemannet en periode, så skjønner jeg at de ikke kan prioritere bleieslutt. Det er nemlig ikke bare bare å skaffe vikarer bestandig, forutsatt at barnehagen har et vikarbudsjett. Om de ikke har det, så kan det ikke settes inn vikar før arbeidsgiverperioden på 16 dager er over. Anonymous poster hash: d9931...cce Ikke har vikarbudsjett??? Det er lovpålagt minimumsbemanning, der er ikke lov å gå konstant underbemannet pga sykdom. En gang i blant, ja, men ikke to uker i strekk! Anonymous poster hash: 09137...26f
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #13 Skrevet 13. september 2016 Min sluttet med bleie i sommer. Men bruker bleie i utetiden da han ikke vil bæsje på do og han sier ikke ifra hvis han bæsjer i trusa. Så istedenfor å gå med.bæsjen og bli sår, har vi valgt i samarbeid. Med bhg å.gjøre det slik en stund. Tisser på do selv om han har bleie på Anonymous poster hash: 18f0e...b55
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #14 Skrevet 13. september 2016 Samme her, kjempeflink hjemme til å gå på do. (vil ikke bæsje på do ber om bleie). Nå klarer hun å si ifra om vi er på kino/kjøpesenter/på tur om at hun må på do. Leverer i bhg med truse (hun skal ikke ha på bleie, nekter) men nær vi henter henne på ettermiddagen har hun fått bleie på -de sier det er fordi de er ute.. Men nær vi er ute hjemme kommer hun jo til meg å sier hun må tisse så går hun selv inn på do, får litt hjelp med uteklær... Anonymous poster hash: 26e66...a4d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #15 Skrevet 14. september 2016 Ikke har vikarbudsjett??? Det er lovpålagt minimumsbemanning, der er ikke lov å gå konstant underbemannet pga sykdom. En gang i blant, ja, men ikke to uker i strekk! Anonymous poster hash: 09137...26f Det er faktisk ingen lovpålagt minimumsbemanning Anonymous poster hash: c46ab...e68
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #16 Skrevet 14. september 2016 Tror du alle nyslutta løper på do av seg selv? Det er jo nok av innlegg bare her inne der foreldre ønsker at barnehagen skal følge barnet på do hvert 20. minutt, hver halvtime osv. Det er ikke alltid ungene er enige i at det er en god ide, for i en barnehage så er det jo gjerne sånn at om du går fra huska for å tisse, så sitter det noen andre på den når du kommer ut igjen. Å slutte med bleie hjemme og å slutte i barnehagen er to veldig forskjellige ting. Anonymous poster hash: d9931...cce Hvis et barn skal følges hvert 20.minutt, da er ikke det barnet modent for bleieslutt... Anonymous poster hash: d7cde...6ef
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #17 Skrevet 14. september 2016 Min slutta i sommer 2 år og 1 mnd gammel. Har aldri løpt etter henne og spurt om hun må på do, satt henne på do når hun ikke må eller krevd at barnehage skal sette henne på do, hun sier I fra når hun må tisse. Anonymous poster hash: bb843...62e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå