Gå til innhold

Far vil ikke godta mitt nye etternavn på barna...! :((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil så gjerne at barna skal hete det samme som meg etter at jeg har giftet meg med mannen jeg elsker!!

Men eksmannen min vil bare ikke godta det :,(

Jeg har prøvd tre ganger nå å få han til å godta det men han nekter..

Barna er 8 år og 12 år..

Hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 44a54...4ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forhåpentligvis er det ingenting du kan gjøre.

Anonymous poster hash: 2536c...263

Skrevet

Deg igjen? 😩

Anonymous poster hash: 85740...18e

Skrevet

Jeg skjønner han godt. Hadde aldri jeg godtatt heller. ALDRI!

Anonymous poster hash: 3e0e3...f25

Skrevet

Håper mod sjekker IPen og finner ut av nick, for så å sjekke hvor mange maken innlegg du har skrevet de siste dagene. Så de får slettet en god del av de og kanskje gir deg en smekk på labben.

Anonymous poster hash: bc772...ff5
Skrevet

Det kan vel ikke være noen overraskelse? En annen mann skal inn i barnas liv, og faren er sannsynligvis litt usikker på sin posisjon. Og så forventer du at han skal synes det er greit at de får den nye mannens liv? Det er nok ikke bare navnet i seg selv, men symbolverdien i det. Å bytte navn kan bety å bytte tilhørighet, og det ønsker sikkert ikke faren. Det er heldigvis slik at begge foreldre må samtykke til navneendring hvis man har felles foreldreansvar.

Da jeg ble alene med datteren min, insisterte jeg på at hun skulle få mitt etternavn. Hun var da nyfødt og hadde egentlig farens navn. Da jeg i ettertid giftet meg, var det uaktuelt å bytte etternavn. Jeg hadde ikke noe ønske om en familie med ulike etternavn, men det har vi nå. Datteren og jeg har samme, mannen og guttene har et annet.

Skrevet

Hvorfor i all verden skal barna hans ha etternavnet til en annen mann????? Det er rent egoistiske grunner fra din side! Da kan vel heller din nye mann ta deres etternavn da! Barna er ikke din nye mann sine, de har en far, en identitet. Syns det rett og slett er forkastelig at du vil gi de et etternavn som de ikke har noe som helst relasjon til, bortsett fra at de nå deler hjem.

Anonymous poster hash: ef6e0...f13
Skrevet

Om far hadde giftet seg på nytt, og tatt til seg denne nye ektemakens navn, ville du synes det var greit at han også la til dette navnet til dine barn? 

Anonymous poster hash: 6155b...aa7
Skrevet

Han er far, så det skal du bare respektere.

Anonymous poster hash: 9584b...06e
Skrevet

Du tuller nå??? Hvis ikke, har dere felles foreldreansvar? Da er det enkle svaret at, nei, det kan du ikke gjøre noe med, dere bestemmer like mye. Men du forstår vel at far har lyst at barna skal ha hans navn, som de har hatt hele livet? Og spesielt siden det er din nye partner sitt navn? Hvordan hadde du tenkt hvis det var omvendt?

Skrevet

Kjeder du deg virkelig så mye hi? At du våkner om morgenen og tenker "hva skal jeg skrive på dib i dag?"?

Les en god bok, se en dokumentar, gjør noe fint med livet ditt!

Anonymous poster hash: 28302...412

Skrevet

Selvsagt skal du ikke bytte navn på barna, Hva tenker du med?

Anonymous poster hash: 633b7...c96
Skrevet

I dag også?

Anonymous poster hash: 5fc2b...95d
Skrevet

Barnas høyeste ønske er helt sikkert å få lov og signere med mammas forelskelse resten av livet. Hvis han fortsetter å nekte foreslår at du heller bestiller en tatovering til hvert av barna. Det skal være et hjerte med pil igjennom, og så skal det stå "MAMMA + FRANK = SANT"

Anonymous poster hash: 45893...8aa

Skrevet

Jeg vil så gjerne at barna skal hete det samme som meg etter at jeg har giftet meg med mannen jeg elsker!!

Barna er 8 år og 12 år..

Hva kan jeg gjøre?

Er det så rart. Barna har en far og det er ikke han du er gift med.

Anonymous poster hash: d1ac7...6f4

Skrevet

Da får du beholde ditt pikenavn som mellomnavn, og ha din manns som etternavn, så får du diskutere med din eksmann om barna også kan ha ditt pikenavn som mellomnavn de også.

Skrevet

Jeg hadde to barn fra før da jeg giftet meg med en ny mann. Vi fikk også to barn, og hele familien har mitt etternavn. Verre er det ikke...

Anonymous poster hash: b98ee...cb4

Skrevet

Fikk du ikke mange nok negative svar på forrige innlegg? Tror du virkelig du får sympari nå?

Anonymous poster hash: 0bbf2...50e

Skrevet

Barna er 8 år og 12 år..

Hva kan jeg gjøre?

Dette er så langt ut på viddene idiotisk gjort av deg at jeg tror du må være et troll!

Anonymous poster hash: d388e...dee

Skrevet

Hadde ikke godtatt det jeg heller. Hvorfor skal barna ha etternavnet til en annen mann? Nei ærlig talt... Hadde du ønsket at de feks skulle ha ditt PIKENAVN som etternavn i tillegg til mannen (barnefar) sitt etternavn, hadde jeg skjønt du reagerte. Men ikke når du vil de skal ha en annen manns navn.

Hva om barnefar gifter seg på nytt og krever at barna får den nye konens navn? ;)

Jeg er gift med en mann som har barn fra før av. I utgangspunktet hadde ekskona og barna kun hans etternavn. Når de skilte seg skiftet ekskona tilbake til pikenavnet sitt, og barna har fått dét som mellomnavn og beholdt pappans etternavn.

Når vi giftet oss beholdt jeg det ene etternavnet mitt som mellomnavn og tok mannens som etternavn. Vårt felles barn har samme kombinasjon som meg, altså begges etternavn. Hadde aldri tenkt tanken på å endre etternavnet til mini til en annen manns! Om vi skilles og jeg gifter meg på nytt, beholder jeg jo uansett pikenavnet mitt i tillegg til ny manns etternavn, så har fortsatt et felles etternavn med barnet.

Så mitt forslag til løsning er at du for det første tar deg sammen. Forslaget ditt er rett og slett dumt. Og så endrer du ditt eget navn til en kombinasjon av ditt pikenavn og din nye manns etternavn, og foreslår for barnefar at barna får ditt pikenavn i tillegg til barnefars.

Anonymous poster hash: 11ccb...bab

Skrevet

Barna er 8 år og 12 år..

Hva kan jeg gjøre?

Hvorfor i all verden beholdt du ikke ditt eget navn, slik at du og ungene deler etternavn???
Skrevet

Du kan ha en prat med far FØR du bytter navn, også kan du bestemme deg hva som er viktigst ha samme navn som barna dine eller mannen din.

Og du får det til å høres ut som det er skikkelig krise om noen år kan barna bytte navn selv, uten ditt eller fars samtykke.

Anonymous poster hash: ec568...220
Skrevet

Snakk om skrulle. Du tror seriøst ikke at far er dum nok til å gå med på navnebytte.

Skrevet

Hahahha!

Hva med at din nye mann og barna dine, alle tar ditt etternavn!

Anonymous poster hash: 069e8...3ab

Skrevet

Skjønner barnas far veldig godt jeg. Det er jo han som er faren ikke den nye mannen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...