Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #1 Skrevet 13. september 2016 Sønnen min dunket lilletåa si for en uke siden, veldig smertefullt naturligvis. I helgen var tåen noenlunde ok igjen, men så var han på ny uheldig og klarte å skade den når han var på trampolinen. Nå er tåen litt hoven og vondt når han trør på den. Jeg mener dette er ikke noe en lege trenger å se på, antakelig er den bare forslått og trenger noen dager å bli god igjen på. Sønnen mener jeg ikke bryr meg om han og at han har vondt pga jeg ikke tar han med til lege. Hva hadde du gjort? Går selvfølgelig til legen dersom ikke tåen er god igjen om noen dager. Anonymous poster hash: 69ef9...056
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #2 Skrevet 13. september 2016 Her adde den blitt sjekket av mannen og han måtte ta avgjørelsen. Han er sykepleier så han bør kunne litt mer enn meg. Jeg er vokst opp med en mor som støtt og stadig forstua eller brakk tærne, og eneste hun fikk beskjed om fra lege og legevakt var å holde det i ro. Så jeg er rimelig rolig på det området. Men om mannen mener vi skulle tatt en tur om han ikke kunne ha støttet den opp osv så hadde vi gjort det. Har tåa kommet ut av ledd må den bli satt tilbake feks. Ungene sier jeg er veldig følelsesløs når det kommer til skader, men det syns de er helt topp når det er snakk om skrubbsår, blod og slike vanlige ting. Meg de kommer til når de har skadet seg, og de blir nesten sinte når jeg må få mannen til å hjelpe meg. Han syns det er helt grusomt når det er på egene barn eller mine barn, da er han "stakkars deg". Men når det er skikkelige skader så er jeg litt stressa, da er mannen mer rolig. Men er nok en rimelig rolig mor når jeg har kommet på legevakta, men ungene merker jeg er litt stressa og ikke meg selv. Har måtte niholde mitt ene barn mens hun ble sydd i leppa uten bedøvelse. Tror hele byen hørte skrikene hennes. Anonymous poster hash: 8499d...d99
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #3 Skrevet 13. september 2016 Det er ikke så mye å gjøre med en lilletå då lenge den står i riktig vinkel. Om den er forstuet eller brukket spiller ikke så mye rolle. Han bør gå med sko så han beskytter den, og la den få fred. Hvis den er brukket er den kanskje så hoven at han må låne en stor sko. Så lenge den står på plass og ser ok ut er det bare å vente. Hilsen mammaen til lillebror som har lik tå, han byttet en joggesko str 35 med en i str 40 for å få plass til tåa i starten. Det tok en uke eller to før han kunne gå med egne sko,nå er det 4 uker siden. Tåa er enda vond men nå er fotballsko og alt på plass igjen. Anonymous poster hash: a91fd...d85
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #4 Skrevet 13. september 2016 Hvor gammel er han? Noen ganger trenger barn bare å bli sett og hørt også tror jeg. Min 12-åring ble taklet i ankelen på fotballtrening, det var litt hovent et par dager men så gikk det tilbake. Likevel var ankelen vond og han klagde og mente noe var "ødelagt inni der". Jeg mente det bare var snakk om en skade som går over av seg selv, må bare gi den litt tid... Men min sønn sa som din, dette måtte han til lege med. Siden min sønn omtrent aldri har vært hos lege i hele sitt liv valgte jeg å bestille en time. Legen tok gutten veldig alvorlig, kjente på foten og snakket med han. Så konkluderte han med at det hadde vært en liten forstuing og at en slik skade i det bløte vevet rundt ankelen kunne være vondt lenge, opptil 2-3 mnd kunne det faktisk ta før en slik bløtvevsskade ble helt smertefri igjen. Sønnen min var strålende fornøyd med dette, jeg tror han bare trengte litt bekreftelse på at han hadde smerter og bli tatt på alvor. Hadde jeg hatt en unge med klippekort på legevakten hadde jeg ikke gått med den ankelen, men legen bemerket det faktisk da vi var der at det var sjelden han hadde såpass store pasienter hvor hele journalen fra fødsel til i dag fikk plass på skjermen uten at han trengte scrolle nedover i det hele tatt Anonymous poster hash: 8cad1...ad3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå