Gå til innhold

Hunden din angrep utenfor barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper du tar det alvorlig. Hunden din, som du hadde bundet i en gjerdestolpe ved parkeringsplassen, begynte plutselig å bjeffe så jeg snudde meg idet jeg gikk forbi, og ser hunden din rive løs stolpen og løpe over hele parkeringa med stolpen etter for å angripe en annen hund som gikk tur i bånd. Heldigvis fikk noen hoppet ut av en bil og fikk tak i stolpen og båndet og dro den unna. Jeg ble helt sjokkert og synes veldig synd på den stakkars hunden og eieren som ble angrepet.

Hvis du har en så aggressiv hund kan du faktisk ikke ha den med til barnehagen. Eller noe annet sted. Du kan ikke binde den og forlate den (det er faktisk ikke lov noe sted, men det er en annen sak). Det hjelper ikke at du synes det er praktisk å lufte hund og levere barn samtidig. Du har en aggressiv hund! Den angriper kanskje ikke mennesker, men det er ett fett - om det hadde vært små barn mellom den og hunden den angrep hadde de blitt slått overende og skada av hunden eller gjerdestolpen. Og hadde det vært små barn der borte hvor den angrep - noen som var på vei til barnehagen, noen i vogn, noen små - jeg tør ikke tenke på det, de hadde lett kunnet kommet innenfor "kampsona" til hunden din. Den angrep HELT uprovosert noen som gikk minst tjue meter unna - hvordan tør du ta sjansen på dette? Du VET den er hundeaggressiv!

Jeg vil ALDRI se den hunden bundet ved barnehagen igjen. Og jeg passerer hver morgen. Neste gang går jeg innom og finner ut hvem den er sin, og melder deg. Tenk deg om. Du kan ødelegge så mye for så mange.

Anonymous poster hash: 4ab8a...eed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok. Hva med å ta det med eier av hunden, og ikke her?

Anonymous poster hash: 2a29d...d19

Skrevet

Jeg kjenner ikke eier av hunden. Ennå. Jeg har ikke barn der og går bare forbi på vei til bussen, og jeg hadde ikke tid til å gå innom barnehagen, jeg var på vei til jobb og rakk ikke å se om eier kom ut i det hele tatt. Jeg håper det. Men det var altså en fremmed som dro hunden vekk fra den den hadde angrepet, kanskje hun tok kontakt med eier. Men det er jo en god mulighet for at eier kan være her inne. Og ser jeg hund der en annen gang går jeg innom.

Skrevet

Vi hadde noen som badet son Jack russel terrier utenfor inngangen til avdelingen, slik at den kubb snuse pp leggen til alke som gikk forbi. Jeg klagde til styrer. Da bandt eier bikkja forran hovedinngangen slik at alle måtte gå forbi. Jeg tok det opp med styrer igjen.

Hunder skal ikke være bundet utenfor barnehager. Selv om de er snille kan det bli voldsomt ned alle dom går forbi. Alle ungene som vil klappe osv.

Jeg vet om 3 hunder som har blitt avlivet pga agrisivitet mot barn, alle tre understimulerte Jack russel. Jeg klarer ikke å stole på at en hund er snill selv om eieren sier det. Jeg har hund selv, men føler mange hundeeiere ikke forstår sine egne hunder. Ikke leser kroppsspråket og ikke skjønner hva som er triggere.

Anonymous poster hash: a7953...67d

Skrevet

Det er jo sykt å binde hund ved barnehage uansett.

Skrevet

Vi hadde noen som badet son Jack russel terrier utenfor inngangen til avdelingen, slik at den kubb snuse pp leggen til alke som gikk forbi. Jeg klagde til styrer. Da bandt eier bikkja forran hovedinngangen slik at alle måtte gå forbi. Jeg tok det opp med styrer igjen.

Hunder skal ikke være bundet utenfor barnehager. Selv om de er snille kan det bli voldsomt ned alle dom går forbi. Alle ungene som vil klappe osv.

Jeg vet om 3 hunder som har blitt avlivet pga agrisivitet mot barn, alle tre understimulerte Jack russel. Jeg klarer ikke å stole på at en hund er snill selv om eieren sier det. Jeg har hund selv, men føler mange hundeeiere ikke forstår sine egne hunder. Ikke leser kroppsspråket og ikke skjønner hva som er triggere.

Enig i at en hund har ikke noe utenfor en barnehage å gjøre.

Desverre virker du bare dum med resten av historien din.

Anonymous poster hash: c50fd...60f

Skrevet

Enig i at en hund har ikke noe utenfor en barnehage å gjøre.

Desverre virker du bare dum med resten av historien din.

Nå var det ikke meg du svarte, men hvorfor mener du det, egentlig?

Skrevet

Burde bare avlivet hunden uten eiers viten. Eier var tydeligvis ikke skikket til å ha hund.

Anonymous poster hash: 81805...b95
Skrevet

Burde bare avlivet hunden uten eiers viten. Eier var tydeligvis ikke skikket til å ha hund.

Jada, nå har vi det gående igjen.

Anonymous poster hash: 3f394...2f2

Skrevet

Det var jo saklig. Poenget er at ja, eier har et problem, men det er helt overkommelig å løse det - man må bare være villig til å gjøre den jobben det er å ha en hund med gemytt-problemer.

Skrevet

Støttes. Når en hund er så impulsiv og kan skade noen er den en trussel for samfunnet. Bedre å avlive den før den gjør skade på både folk og dyr.

Anonymous poster hash: 78dae...71a

Skrevet

Nå var det ikke meg du svarte, men hvorfor mener du det, egentlig?

Hun "vet om", altså kjenner de ikke godt og hundens historie. Hvordan kan hun da konkludere med årsak til aggressivitet?

Det er mange forskjellige årsaker og når man "vet om hunder som ble avlivet" vet du ikke årsak.

Skrevet

Jeg måtte bryte med min kjæreste da hunden hans har prøvd å bite mitt barn to ganger, samt et annet barn. Å fortsette å gi den hunden enda flere sjanser på mitt barn sin bekostning var umulig for meg uansett hvor glad jeg var i min kjæreste. Jeg har hund selv også og har hatt hund i hele mitt liv, men hadde hunden min prøvd å bite et barn eller vært aggressiv på andre måter hadde jeg tatt henne umiddelbart. Hunder er til stor glede, men er er ikke trygge for andre mennesker og dyr så måtte jeg som eier tatt ansvar for det uansett hvor tungt det hadde vært for meg.

Anonymous poster hash: 89f44...754

Skrevet

Ok. Hva med å ta det med eier av hunden, og ikke her?

Anonymous poster hash: 2a29d...d19

Kan være mange andre som gjør det samme og ikke tenker seg om!

Anonymous poster hash: 361bf...023

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...