Gå til innhold

Tre-åringen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min førstefødte og eneste barn, så jeg har ikke noe erfaring. Føler hun er så usympatisk? Fra tidlig av har vi forklart henne at det we viktig å dele. Hun deler verker lekene sine eller godterie. Hun kan ut av det blå løpe bort tim fremmede barn på hennes alder å stå ganske nærme ansiktet deres å kalle dem "baby" sier det på en frekt måte.

Vi som foreldre ee veldig harmoniske, samtidig som vi ee flinke til å sette grenser når det skjer, men ser ikke ut at det hjelper. Hun kan begynne å slå og bite om noe ikke går hennes vei. Hun er jo en snill og skjønn jente ellers, men føler noen ganger at hun er tvers gjennom slem. Bestemor kvier seg til å ha henne hjemme hos seg, da hun mener hun har blitt for "rampete".

Det er jo trist, men skjønner ikke hva vi gjør galt.

Noen som har noe tips?

Anonymous poster hash: 73f34...a5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager skrivefeil. Gitt litt fort for seg.

Hi

Skrevet

Hva gjør dere når hun slår og biter eller kaller andre barn baby? Er hun i bhg om så hva sier de?

Skrevet

Hva gjør dere når hun slår og biter eller kaller andre barn baby? Er hun i bhg om så hva sier de?

Tar henne i armen, ser henne i øynene og sier at det er IKKE lov å slå. Hun får en advarsel og gjør hun det en gang til må hun på rommet. Som regel slår hun da også. Vi kommer aldri med tomme trusler. De sier det samme i barnehagen,at hun slår og ikke tåler at andre leker med en leke hun ville ha, men hun har blitt mye bedre i bhg.

Skrevet

Kanskje hun har en sterk personlighet. Nabojenta vår på 3 er også sånn, nekter å dele og vil bestemme alt. Foreldrene er flinke og tålmodige med henne. Jeg tror det er viktig å være bestemt og sette grenser, men også huske å gi mye positiv oppmerksomhet når hun gjør noe bra. Hør litt med barnehagen, er hun sånn der? Hva gjør de?

Anonymous poster hash: 74d55...2b8

Skrevet

Noen barn er vanskeligere å oppdra enn andre. Det betyr ikke st dere gjør noe som helst feil, bare at dere må jobbe hardere og lengre enn foreldre til et "enkelt" barn har. Fortsett den gode jobben, og fortsett med å være gode rollemodeller. Disse egenskapene kan utvikle seg til å bli en styrke hvis hun får hjelp til å kanalisere dem i riktig retning.

Anonymous poster hash: 7bcc2...55b

Skrevet

Vær flink og ros henne når hun gjør noe bra, når hun deler og er snill med andre barn. Såklart skal dt bli konsekvenser dersom hun er slem.

Anonymous poster hash: 02428...aa3

Skrevet

Vår første var litt av en personlighet, egentlig fra dag en til hun kom i skolealder. Nå er hun så flott, fleksibel, empatisk og klok at jeg knapt kan forstå hvor hun har det fra. ☺

Anonymous poster hash: 1b222...594

Skrevet

Når hun er i ferd med å slå, ta hånden hennes og stryk det mot kinnet ditt, og si; ikke slå, men stryke.

Ikke hver gang du reagerer rask nok, men barnet forstår etterhvert at det ikke skal slå, men være god :)

Anonymous poster hash: 0962d...c2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...