Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #1 Skrevet 12. september 2016 Da blir det dyrt å være gjest altså. Hadde det bare vært fra mitt barns klasse, men denne ganger er det bare ei jente fra hans klasse og de andre tre fra de andre klassene på trinnet. Gutten min kjenner ikke de tre. Skal han møte opp må jo alle fire få gave og her er det vanlig med en verdi på 100 kr. Blir jo 400 kr det! Middag for fem seks dager her i huset 😮 Han må nok holde seg hjemme denne gangen. Anonymous poster hash: 71697...bc7
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #2 Skrevet 12. september 2016 Her pleier man bare å gi til den man kjenner hvis en feirer sammen med noen utenfor klassen. Kan ikke forvente at man gir til ukjente. Anonymous poster hash: 7c547...bc8
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #3 Skrevet 12. september 2016 Er du sikker på at det forventes gave til alle? Hadde alle gått i klassen/vært venner så hadde det vært naturlig, men når han ikke kjenner de... Anonymous poster hash: 6e1f0...48f
Odine! Skrevet 12. september 2016 #4 Skrevet 12. september 2016 Snakk med foreldrene til barnet sønnen din kjenner. Det kan da ikke være meningen at man må gi gave til andre enn de bursdagsbarna man kjenner.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #5 Skrevet 12. september 2016 Hæ? Får han ikke gå i bursdagen ? 😳 Har ikke du 400 kr å avse? I såfall burde du virkelig begynne å spare opp en slant med penger. Anonymous poster hash: 98204...e68
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #6 Skrevet 12. september 2016 Hæ? Får han ikke gå i bursdagen ? 😳 Har ikke du 400 kr å avse? I såfall burde du virkelig begynne å spare opp en slant med penger. Anonymous poster hash: 98204...e68 Nei når jeg må ty til sosialstøtte så sier det seg selv at jeg ikke har 400 å avse til gaver til ukjente unger 😯 Anonymous poster hash: 71697...bc7
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #7 Skrevet 12. september 2016 Men hvor viktig er verdien? Kan jeg evt kjøpe noe til 30-40 og pakke inn? Anonymous poster hash: 71697...bc7
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #8 Skrevet 12. september 2016 Nei når jeg må ty til sosialstøtte så sier det seg selv at jeg ikke har 400 å avse til gaver til ukjente unger 😯 Anonymous poster hash: 71697...bc7 Trist 😢 Men snakk med foreldrene til bursdagsbarnet han kjenner. Regner med det er normalt å kun gi til den man går i klasse med. Litt rart å feire sammen med noen fra de andre klassene . Hadde skjønt det bedre om alle gikk i samme klasse. Håper det ordner seg , så han kan gå i besøket ☺️ Anonymous poster hash: 98204...e68
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #9 Skrevet 12. september 2016 Her feiret bestevennen til sønnen med 2 andre, de går på en annen skole alle de. Men vi ga kun bursdagsgave til han vi var invitert til. De nedre kjente vi jo ikke. Anonymous poster hash: 088db...b07
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #10 Skrevet 12. september 2016 I fjor feiret 4 stk bursdag sammen i klassen til min datter. Men her hadde de at vi ga en liten sum pr unge så kjøpte foreldrenne gave for pengene barnet fikk. Man måtte melde om barnet kom eller ikke slik de kunne kjøpe gave på forhånd. Tror dt var 30-40kr vi ga pr unge. Anonymous poster hash: 7647d...afe
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #11 Skrevet 12. september 2016 Jeg får meg ikke til å gjøre forskjell på jentene. Se for deg at de fire står i gangen sammen og tar i mot gjestene som kommer. Og så er det bare en av de som får pakke/konvolutt? Nei det klarer jeg ikke tanken på. Da senker jeg heller verdien litt, for 9 åringer skjønner fortsatt ikke å se verdien på ting ennå sant? Anonymous poster hash: 71697...bc7
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #12 Skrevet 12. september 2016 For noen år siden feiret mitt barn og et annet barn i klassen bursdag sammen. Dette gjorde vi i flere år og det gikk greit. Så skulle de feire hjemme hos det andre barnet. Da hadde det andre barnet invitert flere andre barn som barnet pleide å leke med, men som mitt barn ikke kjendte så godt. Disse barna hadde kun med gave til det barnet de pleide å leke med. Ungene gjorde selvsagt er stort nummer ut av at det andre barnet fikk flere gaver enn mitt barn. Selvsagt ble barnet mitt lei seg og syntes det var kjipt. Det var siste gangen de feiret bursdag sammen. Når mitt barn har vært invitert i fellesbursdager så har det alltid med gaver til alle. Jeg synes det er det riktige å gjøre. Er tross alt barn. Ta det en tur på et kjøpesenter. Det trenger ikke å bli så dyrt. En t-skjorte kan du få på tilbud nå, søte luer, hårstrikk, hår spenner, stikk innom Nille og Glitter og se hva de har. Vær litt kreativ og oppfinnsomt. Mitt barn har fårt alt fra luer, ps4 spill, klinkekuler, tull og tøys. Og til og med en konfekteske. Anonymous poster hash: eb754...dc2
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #13 Skrevet 12. september 2016 For noen år siden feiret mitt barn og et annet barn i klassen bursdag sammen. Dette gjorde vi i flere år og det gikk greit. Så skulle de feire hjemme hos det andre barnet. Da hadde det andre barnet invitert flere andre barn som barnet pleide å leke med, men som mitt barn ikke kjendte så godt. Disse barna hadde kun med gave til det barnet de pleide å leke med. Ungene gjorde selvsagt er stort nummer ut av at det andre barnet fikk flere gaver enn mitt barn. Selvsagt ble barnet mitt lei seg og syntes det var kjipt. Det var siste gangen de feiret bursdag sammen. Når mitt barn har vært invitert i fellesbursdager så har det alltid med gaver til alle. Jeg synes det er det riktige å gjøre. Er tross alt barn. Ta det en tur på et kjøpesenter. Det trenger ikke å bli så dyrt. En t-skjorte kan du få på tilbud nå, søte luer, hårstrikk, hår spenner, stikk innom Nille og Glitter og se hva de har. Vær litt kreativ og oppfinnsomt. Mitt barn har fårt alt fra luer, ps4 spill, klinkekuler, tull og tøys. Og til og med en konfekteske. Anonymous poster hash: eb754...dc2 Ja enig med deg, man gjør ikke forskjell. Enten alle eller ingen. Tusen takk for fine tips 👍 Anonymous poster hash: 71697...bc7
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #14 Skrevet 12. september 2016 Kanskje litt sent nå, men sjekk outletene på br.no og toysrus etc. Masse billig som tidligere har kosta mye mer. Kjøp inn og ha liggende. Anonymous poster hash: 4c3dc...ab7
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #15 Skrevet 13. september 2016 Det er virkelig ikke nødvendig å gi for 100 kr. I forrige selskapet vi hadde her, datteren min ble 9 år, kom den ene jenta i klassen med en eske hun hadde pyntet selv. Mammaen hade spurt i skobutikker etter en liten eske (det hadde vært babysko i den) ogsp hadde jenta pyntet den. Hun hadde limt på tegninger, noen perler o.l Oppi esken lå en liten ting, type 20-30kr på Nille. Min datter synes dette var den fineste gaven. Esken står på pulten Hemnes og gjemmer noen små skatter Moralen er at barn bryr seg veldig lite om verdi, det viktigste er at det kommer mange og blir fest, og de dyreste gavene trenger slett ikke bli de mest populære Tips fra meg som har to jenter på 7 og 9 år. På Europris kjøpte jeg forrige uke lipsmacker med disneyfigurer på og glitterneglelakk til 10 kr stk, sleng på en glittertusj, noen hårspenner e.l og du har flotte gaver for 30-50 kr stk. Du må overhodet ikke kjøpe for 100 kr til hver Anonymous poster hash: 35277...318
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #16 Skrevet 13. september 2016 Jeg støtter ideen om å snakke med barnas foreldre. Sannsynligvis har de ikke tenkt over problemstillingen. Ene barnet mitt har av og til feiret bursdag med en venn, men da har de invitert barn fra klassen som helt klart er venner med begge to. Jeg har helt OK økonomi, men det har jo ikke alle, og jeg synes man skal anerkjenne at gaver til tre barn man overholdet ikke kjenner er i overkant. Ellers støtter jeg ideen om å gi billige gaver, men for noen som virkelig har trang økonomi er det sannsynligvis ikke "bare" å slenge seg i bilen og handle inn innhold til gaveskuffen på salg. Jeg har bil og penger til overs hver måned, dermed har jeg anledning til å kjøpe inn oppgavebøker, pakker med hårpynt osv når jeg snubler over sånne ting på salg. Anonymous poster hash: 68b87...45a
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #17 Skrevet 13. september 2016 Viss unger som ikke går i samme klasse feirer sammen, gir vi til den i klassen. Vi samler 3 jenter fra SAMME klasse som fyller året innen 2 uker. Da gir du alle. Leker ikke å samle en gjeng som klassevennene ikke kjenner i selskap, da blir det tull!! Og 400 kr er MYE penger for mange, det er ikke bare 400 kr idag, men kanskje noen hundre til en skolesak, noen hundre til kler osv . Og ikke alle har like mye penger!!!! Anonymous poster hash: 2613a...870
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå