Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #1 Skrevet 12. september 2016 Nå er jeg total rådvill, og føler jeg skal miste forstanden snart. Babyen vår er noen uker gammel nå. Og mannen er tilbake på jobb etter fødselspermisjonen. Problemet er at jeg gjør alt her hjemme. Alt av husarbeid, middagslaging og dyrene. Itillegg til å ta meg av babyen vår, dag som natt. Jeg har forsøkt å forklare han, at han må komme mer på banen. Da får jeg til svar at jeg kan bare si hva han skal gjøre, så gjør han det. Saken er ikke helt slik, når jeg ber han om noe.. Er det på hans premisser, dvs det kan ta mange timer før han gidder å reise seg. Maser jeg, får jeg den at "han må kunne gjøre ting på sin måte, alt må ikke skje på sekundet." Maser jeg ikke, så går det gjerne så mange timer at han glemmer at jeg har bedt han om hjelp. Et eksempel er når jeg ba han om hjelp kl 01 på natten, babyen bare gråt pga magevondt. Og spurte om han kunne bære han litt rundt i stua i kollikgrep for å se om det hjalp. 45! Minutter etter jeg spurte, kom han. Da var babyen allerede sovnet.. Ber jeg han om å ta babyen mens jeg feks skal dusje, gjør han det. Men blir sittende med han i armkroken, og baby begynner å gråte for han prater ikke til babyen, gjør ingenting annet enn å fortsette å se på tv. Det er klart babyen gråter da, når den er våken og søker kontakt! Dette har jeg også tatt opp på en fin og ordentlig måte. At han må engasjere seg mer. Selv om han føler seg teit. Hvergang babyen gråter er det "her mamma, han er sulten!" Alt dette har nå bygd seg opp så lenge hos meg. At jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hver kveld går han ned og spiller spillene sine eller sitter som lim til tven. Ikveld spurte jeg om han kunne heller holde meg med selskap som er alene hele dagen.. "Jeg trenger alene tid jeg også!" Fikk jeg til svar, og ned forsvant han.. Er så lei av at han ikke klarer å se hvor mye jeg gjør iløpet av en dag. Dagene mine går i et! I det baby sovner på dagtid, er jeg ute med dyrene. Så våkner baby, så er det å kose, pludre, mate og underholde. (Dette elsker jeg såklart!) når han sovner igjen er det å ta alt av husarbeid og klesvask før middagen skal lages. Han er hjemme kl 18 fra jobb, og går ned i spille bula si i 21-22 tiden, HVER dag. Hva gjør jeg nå? For å banke det inn?! Jeg har grått, jeg har blitt sint, jeg har vært fornuftig å se hans side.. Ingenting hjelper! Han lover gull og grønne skoger, hvergang. Så kan han bidra i 2 dager, før det er glemt igjen.. Jeg føler at jeg aldri har tid til å puste, eller gjøre noe jeg vil.. Hvergang jeg har to minutter for meg selv med hendene fri, ender det med at jeg gjør husarbeid fordi jeg ikke har sjangs til å rekke alt ellers. Noen råd?? Anonymous poster hash: 3a0c3...a42
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #2 Skrevet 12. september 2016 Sånne menn må dessverre ha alt inn på den banale måten. Du kan f.eks lage en timeplan til ham som han må følge. Kl 1830, altså etter han har spist så skal kjøkkenet ryddes. Kl 19 skal han ta kveldsstell på baby og kose og prate osv. Kl 2030 går han kveldstur med hunden hvis det er det dere har. Kl 21 kjører han til Rema og handler for neste dag. Når han kommer hjem er det kosetid med fruen. Bare noen eksempler 😒 Anonymous poster hash: 94761...684
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #3 Skrevet 12. september 2016 Be han flytte hjem til moren sin... Anonymous poster hash: d8be1...57f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #4 Skrevet 12. september 2016 Hvor mye husarbeid blir det med en baby da? Sov når babyen sover! Husarbeid deler dere på når han kommer hjem. Han dør ikke av å lage middagen når han kommer hjem heller. Selg spillmaskina hans! Han må gå tur med hundene før han drar på jobb. Så kan du ta deg en luftetur på kvelden mens han passer baby. Gi han ansvarsområder, min mann har kjøkkenet. Noen dager må det ryddest mer enn en gang. Jeg tar klærne. Resten deler vi på. Blir det ikke bedre, sett kofferten hans på trappa og bytt lås men seriøst, du har ikke bruk for han hvis han skal oppføre seg som en tenåring! Anonymous poster hash: 1400f...4a1
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #5 Skrevet 12. september 2016 Herregud. Hadde aldri orket. Du hadde fått det bedre alene! Seriøst; hvis en mann ikke skjønner at med en baby må man ALLTID på banen før minuttet er gått - han bør ikke skaffe seg barn. Anonymous poster hash: 78e4e...d73
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #6 Skrevet 12. september 2016 Jøss. Nå er jeg litt hard, men har han egentlig normale omsorgsevner siden han ikke ser barnets behov? Eller er han bare sliten selv og benytter enhver anledning til å unngå å ta ansvar? Anonymous poster hash: 8dc31...81e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #7 Skrevet 12. september 2016 Dra ham med deg til helsestasjonen - spør om dere kan få et slikt kurs som mange steder tilbys nybakte foreldre. Neste stasjon familievernkontoret. Før den tid - lag lister til ham (med klokkeslett) slik en over skrev. Ellers enig i mye av det nr. fire skrev også. Den mannen høres ut som en bortskjemt tenåring, ikke som en voksen mann, og definitivt ikke som en familiefar. Heretter vasker du ikke ett av hans plagg heller. Vil han ha rene klær så får han fikse det selv. Lager du middag til han kommer hjem, da er det en selvfølge at han rydder kjøkkenet rett etter middagen. Han sier at han trenger alenetid også... det betyr vel at han tror du har enkle og uproblematiske og ikke slitsomme dager hjemme hvor du gjør hva du vil, mens stakkars han må være åtte timer på jobb om dagen. At du jobber døgnet rundt forstår han tydeligvis ikke. Fortell ham at dette gidder du ikke mer, han har lovet bedring flere ganger, og nå har du fått nok. Enten er det full snuoperasjon og varig endring til det positive NÅ - eller så gidder du ikke lenger drasse på ham. Slik han er nå så er han en snylter som bor på hotell hos deg. Uten ham vil du slippe masse frustrasjoner. Fortell ham at han får én sjanse til, men at det blir den eneste. Sett opp lister over hvem som gjør hva, og så drar dere sammen til både helsestasjon og familievernkontoret. Vil han ikke så får du det bedre uten å drasse på en slik dødvekt han er nå. Du greier deg, det viser du hver dag nå. Gratulerer med den lille, forresten Anonymous poster hash: a8a1a...93a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #8 Skrevet 12. september 2016 Gratulerer med baby! Den er heldig som har deg! Vis mannen denne tråden du, å se om å lese hva du har skrevet gjør at han forstår ting bedre. Ja, han skulle skjønt alt dette av seg selv, om han er oppegående, men nå er han tydeligvis ikke det. Om dette var min mann, hadde jeg hivd han ut! Anonymous poster hash: 0e8db...385
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå