Gå til innhold

I dag har jeg vært edru i 5 uker :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drakk mer eller mindre hver dag i 2 år og har brukt tusenvis av kroner på det. Det var så ille at jeg synes det var flaut å gå på vinmonopolet, fordi det var ingen tvil om at de kjente meg igjen.

For 5 uker siden sluttet jeg tvert og har ikke drukket en dråpe siden, og har heller ikke hatt lyst på alkohol. Jeg er kjempestolt av meg selv :) men er samtidig redd for at det har gått for lett og at det kommer en skikkelig smell.

Anonymous poster hash: 212ac...f40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! :) Det står respekt av å gjøre det du har gjort nå. Du har lagt av deg en helseskadelig vane.

Det er ikke alle som får en smell, tror det har med anlegg for alkoholisme i utgangspunktet.

Men det at det har gått bra for deg nå betyr ikke at du bør "utpå" igjen.

Begynn å spare samme beløp i måneden som du tidligere drakk opp - så unner du deg selv noe du ønsker deg neste år :)

Fortsett å være stolt av deg selv og hold deg edru videre :)

Anonymous poster hash: 0bf11...fc7
Skrevet

Du har all grunn til å være stolt 😊 Skaff deg hjelp så du har noen i ryggen i tider det blir tøft! Ønsker deg lykke til videre!

Anonymous poster hash: 37341...c2e

Skrevet

Så flott å høre HI!

Gratulerer med en stor og viktig endring. Håper det går bra fremover. :)

Anonymous poster hash: dce6a...184

Skrevet

Gratulerer så mye :) vær stolt av deg selv :) og håper virkelig du klarer det videre ❤️

Anonymous poster hash: ffdf0...b8b

Skrevet

så flott!!!!

du har all grunn til å være stolt!

som barn av en periodedranker takker jeg deg på vegne av ditt barn :)

om du er redd for å gå på en smell, så ha en avtale med ei venninne, en i familien eller en annen du stoler på. om du føler trangen til å drikke, kan du ringe vedkommende NÅR SOM HELST!

UANSETT, DU ER SUPER FLINK!!!

Skrevet

så flott!!!!

du har all grunn til å være stolt!

som barn av en periodedranker takker jeg deg på vegne av ditt barn :)

om du er redd for å gå på en smell, så ha en avtale med ei venninne, en i familien eller en annen du stoler på. om du føler trangen til å drikke, kan du ringe vedkommende NÅR SOM HELST!

UANSETT, DU ER SUPER FLINK!!!

Tusen takk :) Heldigvis så har dette stort sett bare ut over meg, har ikke barn.

Skrevet

Gratulerer! :) Det står respekt av å gjøre det du har gjort nå. Du har lagt av deg en helseskadelig vane.

Det er ikke alle som får en smell, tror det har med anlegg for alkoholisme i utgangspunktet.

Men det at det har gått bra for deg nå betyr ikke at du bør "utpå" igjen.

Begynn å spare samme beløp i måneden som du tidligere drakk opp - så unner du deg selv noe du ønsker deg neste år :)

Fortsett å være stolt av deg selv og hold deg edru videre :)

Tusen takk for fine ord :) Jepp, skal holde meg edru videre. Ønsker meg absolutt ikke tilbake til der jeg var

Skrevet

Gratulerer så mye :) vær stolt av deg selv :) og håper virkelig du klarer det videre ❤️

Anonymous poster hash: ffdf0...b8b

Takk :hjerte:

Skrevet

Så flott å høre HI!

Gratulerer med en stor og viktig endring. Håper det går bra fremover. :)

Anonymous poster hash: dce6a...184

Takk :hjerte:

Skrevet

Tips! Seriøst tips. Prøv å unngå å drikke selv alkoholfri vin/gløgg/whatever. For selv om det er alkoholfritt så kan det trigge trangen din til alkohol og gjøre at du sprekker. :(

Men sånn ellers, kjempetøft av deg! Det har du all grunn til å være stolt av. :)

Gratulerer! Håper det blir mange uker til.

Anonymous poster hash: 47d0a...5cb
Skrevet

Så bra:) Husk at det kan være litt skummelt når du begynner å føle deg ovenpå og "trygg";) Tenk gjennom den ølen/vinglasset hvis du får lyst på, og videre til det som ikke er så gøy...nemlig fyllesjuken, uggenheten og kanskje angsten..

Jeg har vært edru i 14 mnd nå, og jeg skal love deg at livet er 1000 ganger bedre enn når jeg måtte drikke hver kveld! Stå på, dette klarer du!!

Anonymous poster hash: e313e...aa7
Skrevet

Så bra:) Husk at det kan være litt skummelt når du begynner å føle deg ovenpå og "trygg";) Tenk gjennom den ølen/vinglasset hvis du får lyst på, og videre til det som ikke er så gøy...nemlig fyllesjuken, uggenheten og kanskje angsten..

Jeg har vært edru i 14 mnd nå, og jeg skal love deg at livet er 1000 ganger bedre enn når jeg måtte drikke hver kveld! Stå på, dette klarer du!!

Tusen takk for oppmuntrende ord:) Gratulerer til deg som har vært edru i 14 måneder, utrolig bra gjort:) Hvordan har veien vært, har det vært hardt å holde seg unna?

Hi

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende ord:) Gratulerer til deg som har vært edru i 14 måneder, utrolig bra gjort:) Hvordan har veien vært, har det vært hardt å holde seg unna?

Hi

Takk for det:) Det har vært situasjoner som har vært litt vanskelige, spesielt i begynnelsen. Det er typisk settinger hvor "alle" drikker, julefeiring, sommer og sol, ferie osv..I tillegg så har jeg savnet den følelsen det gir meg helt i starten, lyden av å åpne den første ølen, hvordan skuldrene senkes og alt blir lungt og godt en stakket stund;)  Men, det er som å slutte å røyke egentlig, du tenker mindre og mindre på det etterhvert som tiden går..

I tillegg så har jeg byttet ut drikkingen med løping..det har hjulpet enormt. Det hjelper mot uroen, og fungerer som meditasjon og motivasjon. Er i dag i bedre form enn jeg noen gang har vært, og det gir meg enda en grunn til ikke å begynne å drikke igjen... tapt 14 kg har jeg også underveis..

Uthvilt på morgenen, oppdaget naturen, tryggere og roligere med ungene, mer tilstede i nuet, bedre selvfølelse og selvtillit...Alt er faktisk bare positivt, og jeg føler meg fri:) Pass på å ha ditt mål i hodet, hold fokuset på det langsiktige målet, ha tålmodighet og ikke glem alt det negative som er forbundet med alkoholen! Jeg heier på deg!

Skrevet

Bra jobba!

Jeg drakk også for mye lenge, og var bekymret for meg selv og hvor det ville ende. Jeg tok en lang pause fra alkohol, før jeg begynte å drikke litt igjen, ca en dag I uka. Så valgte jeg å ta en ny pause, før jeg igjen prøvde meg på et normalt alkoholforbruk. Så ble jeg syk og drakk ufrivillig ikke på flere måneder. Etter disse rundene har jeg nå et helt vanlig forhold til alkohol. Men jeg må nok alltid passe på, og legge inn nye og lange pauser og jeg merker at forbruket økes.

Hm, akkurat nå føler jeg at du, etter å ha lest dette, kommer til å drikke deg full i mårra. Jeg håper du ikke gjør det, du trenger mer enn 5 uker av.

Anonymous poster hash: 4ed03...48e

• 3 uker senere...
Skrevet

Bra jobba!

Jeg drakk også for mye lenge, og var bekymret for meg selv og hvor det ville ende. Jeg tok en lang pause fra alkohol, før jeg begynte å drikke litt igjen, ca en dag I uka. Så valgte jeg å ta en ny pause, før jeg igjen prøvde meg på et normalt alkoholforbruk. Så ble jeg syk og drakk ufrivillig ikke på flere måneder. Etter disse rundene har jeg nå et helt vanlig forhold til alkohol. Men jeg må nok alltid passe på, og legge inn nye og lange pauser og jeg merker at forbruket økes.

Hm, akkurat nå føler jeg at du, etter å ha lest dette, kommer til å drikke deg full i mårra. Jeg håper du ikke gjør det, du trenger mer enn 5 uker av.

Anonymous poster hash: 4ed03...48e

Jeg drakk meg ikke full nei :) I dag er det 8 uker siden jeg sist drakk, og det går utrolig fint. Savner det ikke i det hele tatt. Nå begynner jeg virkelig å se de økonomiske følgene og, jeg drakk ikke akkurat billig alkohol. Men tar en dag om gangen, så får jeg nok ryddet opp i det og :)

Hi

Skrevet

Så bra at du fremdeles er alkoholfri, Hi! Bra jobba!

Forsett det gode arbeidet ditt videre - og legg planer for en gave til deg selv etter et halvt eller et år hvor du sparer de pengene du ellers ville brukt på alkohol.

Du har gjort en viktig livsendring som du vil nyte godt av fremover, Hi. Kroppen din er deg nok evig takknemlig :)

Vær stolt av deg selv og fortsett videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...