Gå til innhold

Antrekk begravelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg ha sort strømpebukse, grått skjørt, burgunder pen tskjorte og sort pen cardigan? Eller burde jeg ha sort bluse også?

Anonymous poster hash: ca1a5...83b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt KAN du det, kleskoden er vel ikke så streng sånn i praksis. Men jeg ville unngått sterke farger, og jeg mener noen nyanser av burgunder kommer under det. Er den veldig mørk kan det vel gå.

Men jeg reagerer mest på at du vil gå med t-skjorte! Har du ikke en pen bluse? Hvit skjorte er bedre, det har vel mennene også til dress.

Anonymous poster hash: 78038...aa2

Skrevet

Går nok helt fint.

I begravelsen til min stemor så hadde hun ett ønske på dødsleie; at alle som kom i begravelsen skulle bære ihvertfall ett fargerikt plagg. Hun ville feire livet med farger og ikke dystert og mørkt.

Anonymous poster hash: 2850f...30e

Skrevet

Det syns jeg er helt innafor.

I min farmors begravels kom jeg i knall rød jakke og fargesprakende kjole. Pappa holdt på å få hjerteinnfarkt når han så hva jeg kledde på meg hjemme. Når jeg sa at farmor alltid syns det var teit å gå i sort og alle burde hatt farger på seg endret han plutselig klær selv. Tror faktisk drt bare var to i hele begravelsen som ikke hadde farger på seg. Stemningen ble en helt annen. Nå var hun gammel og hatt ett langt og fint liv, så bare godt hun slapp unna med kort tids sykeleie. Mine unger fikk velge akkurat ha de ville fra klesskapet.

Ungenes oldefar på farens side hadde ett ønske om at alle kom i lyse farger i begravelsen. Det var veldig få som kom i det, og kona kom bort til meg etterpå og var veldig glad jeg og ungene kom i lyse farger. Noen som etterkom hans ønsker. Jeg var med ungene siden de ville ha meg med, faren til ungene var ikke så begeistret for det. Men jeg hadde snakket med oldemoren til ungene og hun ønsket at jeg var der om ungene trengte det, så da gjorde jeg det,

Anonymous poster hash: bf8f5...5e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...