Gå til innhold

Noen som har tatt abort pga at dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var dårlige I 1.trimester?

Jeg er I uke 8 og eri helt elendig form. Dette barnet blir nr 4 og er ikke planlagt,men ønsket lell.

Men nå tror jeg ikke at klarer dette mer. Har null energi,bare lyst til å synke sammen når jeg står opp. Er kvalm og skikkelig uvel I magen,kjennes ut som konstant farang! Klarer ikke å gjøre noe med hus eller barn,det har falt på mannen. Han ønsker flere barn,men sier det er greit om jeg vil ta abort pga formen. Vært sånn I flere uker nå :/ Hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 79d9c...a68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vet du hva!!! Det er snakk om noen få måneder i løpet av et langt liv! Jeg var skikkelig, skikkelig dårlig på mange måter da jeg gikk gravid med nummer to men å ta abort for det er jo fullstendig uaktuelt! Det føles kanskje ikke sånn ut nå men en dag er det over og du sitter men en verdifull premiere i armene dine. Jeg klarer virkelig ikke å se for meg livet uten andremann. Vi har et spesielt bånd og jeg tenker flere ganger daglig på hvor takknemlig jeg er for å ha fått det barnet

Anonymous poster hash: 66b1a...c92

Skrevet

Jeg var skikkelig dårlig denne gang frem til uke 13. Er nå uke 15 å kvalmen er som godt som vekke.

Men kunne aldri tatt abort pga formen, men er glad dette er siste unge og at jeg aldri skal bli gravid igjen😛

Anonymous poster hash: 89ec2...445

Skrevet

Nei, vet du hva!!! Det er snakk om noen få måneder i løpet av et langt liv! Jeg var skikkelig, skikkelig dårlig på mange måter da jeg gikk gravid med nummer to men å ta abort for det er jo fullstendig uaktuelt! Det føles kanskje ikke sånn ut nå men en dag er det over og du sitter men en verdifull premiere i armene dine. Jeg klarer virkelig ikke å se for meg livet uten andremann. Vi har et spesielt bånd og jeg tenker flere ganger daglig på hvor takknemlig jeg er for å ha fått det barnet

Altså, nå er det snakk om nr 4 for Hi sin del, det er ganske stor forskjell på nr 2 og nr 4.

Hva vet vel du om eksakt hvor dårlig hun er.

Makan!

Dette skal hun da vel få lov til å bestemme helt selv, uten bedritne svar fra deg!

Anonymous poster hash: e852b...4b1

Skrevet

Spørs kanskje litt hvordan dårlig... Hvis du hadde fått ekstreme bekkenplager allerede hadde jeg skjønt om du ikke ville risikere helsa di. Jeg har slitt med utmattelse i begge svangerskapene mine. Kom meg knapt opp av senga begge gangene.. Men det er nå sånn det kan være å få barn. Hvis vi skal ha fler må vi ta høyde for at jeg "sjekker ut" av absolutt alt i 9 mnd...

Jeg vet ikke. Har ikke noe godt svar til deg altså. Du må nesten kjenne på det selv. Men er det ikke litt trist å tenke på det du ev. vil gå glipp av?

Anonymous poster hash: 16767...498

Skrevet

Har du undersøkt om du kan få noe for kvalmen?

Anonymous poster hash: 71b68...e8b

Skrevet

Jeg vet hvordan du har det. Jeg har det akkurat likt. Er nå 9 uker på vei med nr 3, og en del av meg håper på at det går galt flere ganger til dagen.

Jeg spyr flere ganger før frokost, får ikke i meg noe mat før på kvelden, og kaster opp masse på jobb. Føles som evig omgangssyke. På 4. uka.

Og jeg vet av erfaring at det nok varer i 31 uker til.

Jeg kommer ikke til å ta abort. Delvis pga mannen som virkelig ønsker seg barnet. Og at jeg vet det blir bra til våren med baby.

Men jeg håper litt ved hver murring at det skal øke på.

Det er utrolig slitsomt å være spyende gravid småbarnsmor.

Anonymous poster hash: fae17...b66

Skrevet

Jeg er for valgfrihet når det gjelder abort,men aldri sett for meg at jeg skulle tenke på det. Du aner ikke hvor jævlig dette er! Klarer ikke få I meg nok mat og såvidt drikke heller. Føler kroppen min er på vei mot sammenbrudd. Dette går utover barna mine veldig,jeg kjefter og er sur og så gråter jeg fordi jeg får så vondt inni meg etterpå. Spørsmålet jeg stiller meg selv da er om dette er verdt det og om jeg kommer til å klare det :/

Skrevet

Altså, nå er det snakk om nr 4 for Hi sin del, det er ganske stor forskjell på nr 2 og nr 4.

Makan!

Dette skal hun da vel få lov til å bestemme helt selv, uten bedritne svar fra deg!

Svangerskap er forskjellige og det er noe man burde tenke på FØR man setter seg i en risiko for å bli gravid. Man kan ikke bare gi opp for at det blir for tungt. Mitt tredje svangerskap var heldigvis ikke like tungtbsom det andre men jeg slet ofte med at jeg holdt på å besvime, hadde konstant hodepine og alt av hukommelse og konsentrasjon forsvant. Tok meg likevel av to barn alene, dro på jobb og hadde en mann som var borte nesten halve svangerskapet på grunn av jobb

Skrevet

Makan!

Så nummer fire er ikke like mye verdt? Latterlig kommentar.

Nei, man tar ikke abort pga formen

Anonymous poster hash: cc4a4...d07

Skrevet

Nei,har ikke vært til lege. Men jeg skal ringe til jordmor imorgen og høre om jeg kan få en samtale om dette og evt noe som hjelper. Vi har jo alle muligheter til å kunne ønske ett barn til I familien Velkommen,så jeg skal selvfølgelig prøve det jeg kan før abort. Det er absolutt siste utvei!

Takk for svar dere,det gjør meg litt sterke å lese fra dere som holder ut :)

Skrevet

Jeg er for valgfrihet når det gjelder abort,men aldri sett for meg at jeg skulle tenke på det. Du aner ikke hvor jævlig dette er! Klarer ikke få I meg nok mat og såvidt drikke heller. Føler kroppen min er på vei mot sammenbrudd. Dette går utover barna mine veldig,jeg kjefter og er sur og så gråter jeg fordi jeg får så vondt inni meg etterpå. Spørsmålet jeg stiller meg selv da er om dette er verdt det og om jeg kommer til å klare det :/

Du klarer det! Jeg fikk heller ikke i meg noe mat og gikk ned i vekt. Svangerskapet var nesten over da jeg hadde kommet over startvekta. Jeg var så dårlig både fysisk og psykisk at jeg nesten ikke husker noe fra den tiden. Jeg spydde, besvimte, lå med kramper og stikninger og gråt. Men det var 9 måneder. Over 4 år siden dette barnet ble født og ingen her i huset lider noen nød over de 9 månedene jeg lå dårlig.

Skrevet

Svangerskap er forskjellige og det er noe man burde tenke på FØR man setter seg i en risiko for å bli gravid. Man kan ikke bare gi opp for at det blir for tungt. Mitt tredje svangerskap var heldigvis ikke like tungtbsom det andre men jeg slet ofte med at jeg holdt på å besvime, hadde konstant hodepine og alt av hukommelse og konsentrasjon forsvant. Tok meg likevel av to barn alene, dro på jobb og hadde en mann som var borte nesten halve svangerskapet på grunn av jobb

Og medaljen din, har den hedersplassen i stuen?

Jeg tenkte på abort i alle svangerskapene, men mer som en fortvilet tanke når man er så dårlig at man ikke orker selv det mest basale. Trøsten er at det går over om ikke så lenge og gevinsten er jo den beste man kan få.

Ønsker deg lykke til, hi, håper at du snart får det bedre.

Skrevet

Så nummer fire er ikke like mye verdt? Latterlig kommentar.

Nei, man tar ikke abort pga formen

Anonymous poster hash: cc4a4...d07

Er du tilbakestående?

Poenget var vel at hi allerede har 3 barn fra før som hun skal klare å ta seg av, ikke 1 men 3.

Dette må få være opp til henne.

Skrevet

Ja, alle svangerskap er forskjellige, det er jeg helt enig i :)

Og dårlig var du helt sikkert du også, men om du klarte og ta vare på barna du hadde fra før av, gå på jobb, ta deg av det som trengs i huset alene pga en mann som er mye borte. Er man dårlig nok så streiker kroppen tilslutt . Det er ikke bare og ta seg sammen da.

Nettopp forde vi alle er forskjellige og takler ting forskjellig :)

Skrevet

Beklager om jeg er frekk - men du er voksen og må ta konsekvensene for valgene du har tatt. Det var ikke planlagt - men går du på prevensjon?

Dette bør man jo tenke på før man bli gravid?

Skrevet

Jeg vurderte svært sterkt å ta abort med nr 2 da jeg i uke 12 var innlagt på sykehus for fjerde gang pga hyperemesis. Da hadde jeg allerede gått gjennom et svangerskap med hyperemesis og visste hva som var i vente. Det som strengt tatt gjorde at jeg ikke tok abort var at vi allerede hadde fortalt datteren vår om graviditeten og hun gledet seg til å bli storesøster.

Det bedret seg for øvrig bittelitt etter uke 22 for meg, så jeg klarte å holde meg hjemme resten av svangerskapet (på sterke kvalmestillende). Det er flere ting du kan få fra legen mot kvalme. Har du prøvd sånne armbånd mot reisesyke?

Jeg sitter nå med to flotte barn, men aldri i livet om jeg går gjennom det en gang til!

Anonymous poster hash: 1bb9d...336

Skrevet

Legen kan skrive ut kvalmestillende medisiner, prøv sånn sjøsykbånd fra apoteket, akupunktur har hjulpet mange.. Ikke svar på spm ditt, men kanskje noe av det kan hjelpe? Utrolig leit at du har det sånn og håper virkelig det gir seg snart :/ må være utrolig fortvilende når det går så langt at man tenker abort/sa flere ganger om dagen :( håper du finner en løsning som fungerer for deg.

Anonymous poster hash: 808fc...137

Skrevet

Var dårlige I 1.trimester?

Jeg er I uke 8 og eri helt elendig form. Dette barnet blir nr 4 og er ikke planlagt,men ønsket lell.

Men nå tror jeg ikke at klarer dette mer. Har null energi,bare lyst til å synke sammen når jeg står opp. Er kvalm og skikkelig uvel I magen,kjennes ut som konstant farang! Klarer ikke å gjøre noe med hus eller barn,det har falt på mannen. Han ønsker flere barn,men sier det er greit om jeg vil ta abort pga formen. Vært sånn I flere uker nå :/ Hva kan jeg gjøre?

Syns du er egoistisk. Spydde i 9 månder mens eg pendla til skole, slitsomt men verdt det

Anonymous poster hash: f2e0b...816

Skrevet

Kontakt legen din. Det finnes medisiner du kan få. Er 22 uker på vei og har hyperemesis, slitsomt, men det er verdt det

Anonymous poster hash: 479ab...c66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...