Gå til innhold

Morsmelkerstatning på blå resept

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått morsmelkerstatning på blå resept her? Var det vanskelig å få det godkjent? Tok prosessen lang tid?

Noen som vet av en spesialist i Trondheim som er god på babyer med allergi/intoleranse?

Anonymous poster hash: 63ecf...a94

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Var hos spesialist når han var 5 uker gammel. Han sendte inn skjema og det var i orden etter et par dager. Etter deg skrev fastlegen ut resept. Vet ikke om Trondheim desverre

Skrevet

Var hos spesialist når han var 5 uker gammel. Han sendte inn skjema og det var i orden etter et par dager. Etter deg skrev fastlegen ut resept. Vet ikke om Trondheim desverre

Så greit å høre at det gikk såpass fort! 😊 må prøve å finne en spesialist her da. Håper det ikke er så lang ventetid på time😊

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så greit å høre at det gikk såpass fort! 😊 må prøve å finne en spesialist her da. Håper det ikke er så lang ventetid på time😊

Vi ventet bare én uke. Sikkert fordi han var liten... lykke til!

Skrevet

Barnelege Ljubomir Nestorovic på Din Doktor er spesialist på allergier og astma hos barn. Han har tidligere vært overlege på St.Olavs. Du må ha henvisning fra fastlege. Mener at barn er prioritert slik at du får behandlet søknad om blå resept ganske raskt. Du kan kjøpe den selv på apoteket uten resept og mener at du kan få refundert penger fra den dagen det er søkt.

Anonymous poster hash: 5d6f5...aff

Skrevet

Fikk althera. Måtte legge ut en stund selv, men tok vare på kvitteringer med signatur fra apotekeren. Fikk sendt de inn med refusjonsskjema og fikk tilbake alt til slutt

Anonymous poster hash: 991f2...9d5

Skrevet

Noen som har fått morsmelkerstatning på blå resept her? Var det vanskelig å få det godkjent? Tok prosessen lang tid?

Noen som vet av en spesialist i Trondheim som er god på babyer med allergi/intoleranse? Anonymous poster hash: 63ecf...a94

Tok noen uker å få vedtaket fra Helfo, men det var ikke ille.

Anonymous poster hash: 2ca42...46f

Skrevet

Vi går til en Andreas Slørdahl på Risvollan Medisinske Senter, og er så langt godt fornøyd. Tror det gikk ei drøy uke - muligens fjortendager - før søknaden til helfo gikk igjennom. Resepten fikk vi med en gang, så teoretisk kunne vi vel henta ut på den og fått det refundert (men vi bruker ikke mme, så har aldri henta ut noe. Har det bare i tilfelle det blir behov)

Skrevet

Jeg vil anbefale Pediatricus i byen. Vi ble henvist av helsesøster, det tok ikke lang tid.

Skrevet

Takk for gode tips og anbefalinger 😊 skal betale legen om henvisning i morgen!👍😊

Skrevet

😮 oi, dette skulle jeg ønske jeg visste om tidligere

Anonymous poster hash: 0c539...f52

Skrevet

😮 oi, dette skulle jeg ønske jeg visste om tidligere

Og nå fikk jeg med meg at det gjelder om barnet har intolleranser/allergier 😂 surrehue jeg er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...