Gå til innhold

Venninne sa nei til å la oss låne hytta deres :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte det ville vært kjempefint med ei helg på fjellet nå i høst, og min venninne som jeg har kjent helt siden barselgruppe har en fin hytte som jeg vet hun ikke skal bruke den helga. Så da vi spurte om å få låne den og hun faktisk sa nei ble det veldig awkward. Burde hun ikke være litt mer inkluderende? Vi har jo ikke råd til hytte, og dette hadde vært så fint for oss og ungene... Jeg er skikkelig såret nå og vet ikke om jeg vil ha så mye kontakt lenger...

Anonymous poster hash: dfaff...829
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke lagt så mye i det. Hytta er jo privat. Hun kjenner deg sikkert bare ikke godt nok.

Anonymous poster hash: 98cfc...91f

Skrevet

La meg gjette...dere har hytte og fikk spørsmål om å låne?

Folk må virkelig få lov til å ikke låne bort hytte.

Anonymous poster hash: 3a69b...b54

Skrevet

Jeg har også en hytte. Men jeg låner den heller ikke ut til noen. 

Det handler jo ikke om å være inkluderende, men det er ikke alle som er komfortabel med å låne ut sine eiendommer til venner. Det er da ikke noe å ta voldsomt på vei for. At du vurderer å bryte kontakten, fordi du ikke får låne hennes hytte, er direkte barnslig. Hennes hytte, hennes regler.

Skrevet

Synes faktisk det er du som er frekk her jeg! Forvente at noen skal låne bort hytta si?!?! Hadde aldri falt meg inn å spørre venner eller familie om å låne hytta deres...! Da hadde jeg leid meg et sted hvis jeg ville på hyttetur!

Anonymous poster hash: 74641...8fb

Skrevet

Hvis man reagerer sånn på et nei, bør man gå i seg selv...

Anonymous poster hash: a256f...3a8
Skrevet

Skjønner henne godt jeg.

Jeg har også hytte og hver eneste vår står jeg i utallige timer å raker, klipper busk, hogger trær, planter blomster, maler og fikser og vasker. INGEN som tilbyr seg å hjelpe meg og spør jeg så er det ingen som har tid.

Jeg hadde gjerne lånt bort hytta mi og hjulpet en venn om jeg bare kunne fått litt hjelp selv. Hvorfor skal jeg stå å slite meg ut hvert år for at andre skal kose seg å slappe av der?

Det er i tillegg dyrt å ha hytte..

Så jeg låner heller ikke vekk hytta mi til venner. Det er sikkert ikke bare du som har spurt om det.. Skal hun si ja til dere og nei til alle andre som spør mener du eller burde hun låne den bort til alle som spør for å være grei å samtidig ikke få brukt den så mye hun selv ønsker.

Du har absolutt ingen grunn til å bli sur.

Du får leie deg en hytte som alle andre må om du ikke vil ta utgiften og arbeidet ved å eie en da vet du.

Anonymous poster hash: 0bf8a...b92

Skrevet

gud bedre. tar du det for gitt at det er ok?

ligger da flere hytter til leie på finn.no som kan leies for en billig penge.

greit å spørre, men nå fikk du nei, og da må det være greit. man må da respektere andre mennesker for dems valg. og som hun over sier, det er mye styr og vedlikehold med ei hytte, så hvorfor er det KUN kosen som skal deles?

Anonymous poster hash: 95024...f52
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle hun ønske å låne bort hytta til deg? Frekk forespørsel.

Anonymous poster hash: c5914...040

Skrevet

Ingen som har ropt trollemor ennå?

Anonymous poster hash: eefd4...8dd

Skrevet

Selvfølgelig skal hun ikke låne bort hytta til deg!!

Har hun noen gang sakt at du kan låne at det bare er å spørre?

Hytta er jo hjem nummer to!!

Er du medlem i fagforbundet? Mange fagforeninger har hytter du leier ut billig.

Anonymous poster hash: 84ca7...13e

Skrevet

Vi låner heller ikke bort hytta. Synes heller det er frekt å spørre og ta det som en selvfølge å få et ja.

Anonymous poster hash: 05c64...840
Skrevet

Ingen som har ropt trollemor ennå?

Anonymous poster hash: eefd4...8dd

Jo. Innlegg nummer 3...

Anonymous poster hash: a256f...3a8

Skrevet

Syns det er helt greit å spørre det er ikke frekt. Men å tenke på du ikke vil ha kontakt med henne pga det er jo bare tullete. Du må tåle svaret.

Anonymous poster hash: 15ea3...ceb

Skrevet

Vi har hytte. Vi låner den ut til våre aller nærmeste venner (type 4 par som er våre aller nærmeste, ser på dem neste som familie og vi har kjent hverandre i 20 år). I tillegg tilbø jeg å låne den til en kollega som er alenemor og har dårlig råd. Jeg ville ikke lånt den vekk til mer perifere venner.

Hennes hytte og du kan ikke bli sint for at du ikke får låne. Synes det er drøyt om du kutter kontakten på grunn av dette.

Anonymous poster hash: 9e84b...cd7

Skrevet

Det er du som reagerer rart her. Det er ikke en selvfølge å få låne noens hytte. Det er greit å spørre, men da er det du som må presisere at det er helt OK hvis svaret blir nei. Veldig frekt å forvente å få låne en hytte.

Inkluderende er også feil ord å bruke her. Det er ikke "inkluderende" å låne bort hytta til andre. Inkluderende er noe man er hvis man for eksempel inviterer alle guttene i klassen på bursdag.

Anonymous poster hash: 43838...a96

Skrevet

En hytte er privat, de har sengetøyet sitt på sengene, undertøyet i skuffene og personlige ting på badet, folk flest låner ikke bort hytten sin.

Kunbe virkelig ikke falle meg inn å spørre om noe sånt, du er jo frekkere enn flatlusa

Anonymous poster hash: c795e...885

Skrevet

Nei hvorfor skal man låne bort hytta si? Det er jo en privat sfære!

Anonymous poster hash: 78b95...555

Skrevet

Vi låner ikke ut hytta. Vi inviterer heller med vennepar opp med oss...

Skrevet

Så frekt å bli sur for å få et nei. Er det mulig. Du virker bortskjemt

Anonymous poster hash: b1b10...7b7

Skrevet

Jeg er så lei folk som spør om å låne. Vi har hytte og bobil. "Alle" regner med at dette er bare for de å låne.

kun nærmeste familie og to venninner kan muligens få ett ja. Hvis vi ikke bruker det selv.

Anonymous poster hash: d19b1...c6e

Skrevet

Jeg synes det er utrolig sært å forvente å få låne andres hytter/bobil/campingvogn osv. Er dette virkelig vanlig?!

Anonymous poster hash: 66ff3...31e

Skrevet

Det skinner gjennom lang vei at dette innlegget er oppspinn - troll

Anonymous poster hash: b6fd7...7f5
Skrevet

Det skinner gjennom lang vei at dette innlegget er oppspinn - troll

Anonymous poster hash: b6fd7...7f5

You wish. Det er helt vilt hvem som faktisk spør om å få låne hytta, og ja, jeg har også fått en del merkelige reaksjoner fra folk. Noen blir skikkelig fornærmet. Jeg kan bare ikke skjønne det. Hytta er mitt hjem nr 2, er det noen som  hadde spurt om å få låne huset mitt? Tror ikke det, så hvorfor folk tror at det er fritt frem å låne hytta er meg en gåte.

Anonymous poster hash: bffca...a70

Skrevet

Vi tenkte det ville vært kjempefint med ei helg på fjellet nå i høst, og min venninne som jeg har kjent helt siden barselgruppe har en fin hytte som jeg vet hun ikke skal bruke den helga. Så da vi spurte om å få låne den og hun faktisk sa nei ble det veldig awkward. Burde hun ikke være litt mer inkluderende? Vi har jo ikke råd til hytte, og dette hadde vært så fint for oss og ungene... Jeg er skikkelig såret nå og vet ikke om jeg vil ha så mye kontakt lenger...

Anonymous poster hash: dfaff...829

Vi og har en hytte jeg bare kommer til å eventuelt låne ut til mine foreldre og svigerforeldre. Dette pga det er vår hytte, våre ting i den og den er som hus nr. 2. Kan dere ikke bare leie noe den helga?

Anonymous poster hash: fc0d6...56a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...