Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #1 Skrevet 12. september 2016 Jeg har i alle år vært flink til å merke barnas klær og utstyr. Minsten begynte i ny avdeling i høst. Mine navnemerker har det stått etternavn og tlf nr. Dette er plutselig ikke bra nok??! Det MÅ merkes med fornavn! Er det mulig? Har aldri vært noe problem tidligere. Og så tungvint da. Her er det en del plagg, utstyr, matbokser, drikkeflasker som brukes om hverandre. Skal jeg liksom bruke lang tid hver morgen til å merke om? Og vi har ikke ett vanlig etternavn som Hansen, Jensen eller noe sånt. Vi er den eneste i bygda med dette etternavnet. Hvordan løser dere det? Akkurat nå planlegger ikke jeg å overholde kravet. Klistremerker med etternavn må være godt nok. Anonymous poster hash: 34896...118
Mamma_til_2 Skrevet 12. september 2016 #2 Skrevet 12. september 2016 Her er det ikke noe problem med etternavn så lenge det ikke er Olsen, Hansen Jensen etc ( som mange har) Snakk med de.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #3 Skrevet 12. september 2016 Det er jo ikke vanlig at enhver som finner er plagg på gulvet i garderoben (ansatte, vikarer, andre foreldre) kjenner etternavnet til alle ungene da.... Men jeg har bare etternavn selv også, de har en kasse med gjenglemt tøy i et hjørne, i verste fall finner jeg tøyet der. Har aldri opplevd å miste noe da Anonymous poster hash: ce1f9...da5
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #4 Skrevet 12. september 2016 Forventer du at ansatte på andre avdelinger og vikarer vet hva barna heter til etternavn? Skjønner godt at barnehagen ønsker at klær og utstyr er merket med fornavn. Og du trenger vel ikke bruke masse tid på å.merke om hver morgen? Kjøp nye merkelapper og klistre oppå de gamle, det tar virkelig ikke lang tid. Hvis du vil ha felles lapper til barna bestiller du jo bare lapper med "Per og Pål Andersen". Anonymous poster hash: 82a4c...80a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #5 Skrevet 12. september 2016 Her tenker jeg at dere merker godt nok. Etternavnet skal ansatte kunne. Og det står somregel også på plassen til barna. Har gjort det i våre to barnehager. Anonymous poster hash: de60a...9ed
Serepta Skrevet 12. september 2016 #6 Skrevet 12. september 2016 Heng opp en lapp med barnets etternavn på hyllen. Problem løst. Så lenge dere er de eneste med det etternavnet, kan alt merket med det plasseres i hyllen. Uansett om det er ansatte, vikarer eller andre foreldre som finner noe klær og utstyr.
TPK Skrevet 12. september 2016 #7 Skrevet 12. september 2016 Selvsagt kan du ikke forvente at alle i bhg kan etternavnet til alle! Vi har merket alt som er felles (matbokser o.l) med flere lapper, så begge sine navn står på alt. Har både fornavn, etternavn og tlf.nr på lappene.
Elsker livet Skrevet 12. september 2016 #8 Skrevet 12. september 2016 Kjøp en penn og skriv fornavnet oppå etternavnet. Legg frem klærne om kvelden og skriv samtidig.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #9 Skrevet 12. september 2016 Jeg har bare ett barn, så har ikke det problemet. Men en gang noen hadde glemt igjen et plagg i en bursdag her så jeg at det var navnelapp med fornavnene til begge barna deres. Det syntes jeg var smart, da kan de arve av hverandre uten å merke om og uten at de ansatte i bhg trenger å huske på etternavnet. Men kanskje litt kronglete om man har flere enn to barn. Anonymous poster hash: f26fa...d4c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #10 Skrevet 12. september 2016 Dere som merker med fornavn, har dere bare ett barn? Det er en avdeling med bare 15 barn, ser ikke problemet. De faste ansatte burde vite at han har dette etternavnet. Dette var ikke ett problem når han gikk på småbarnsavdelingen (samme barnehage) og ikke vært ett problem hos eldre søsken. Merker jeg med bare fornavn blir det mere kluss, siden det er to til i samme barnehage med samme fornavn. Jeg er ikke interrisert i å bruke lang tid på å merke om. Og du som foreslo nytt merke over, det blir vel ganske dyrt. Uaktuelt. Jeg har merket, og jeg tenker at det må være greit. Nå syntes jeg barnehagen er vanskelig, jeg tenker at de skal være glad for at det er merket. Mange som er dårlige på det. Anonymous poster hash: 34896...118
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #11 Skrevet 12. september 2016 Jeg har i alle år vært flink til å merke barnas klær og utstyr. Minsten begynte i ny avdeling i høst. Mine navnemerker har det stått etternavn og tlf nr. Dette er plutselig ikke bra nok??! Det MÅ merkes med fornavn! Er det mulig? Har aldri vært noe problem tidligere. Og så tungvint da. Her er det en del plagg, utstyr, matbokser, drikkeflasker som brukes om hverandre. Skal jeg liksom bruke lang tid hver morgen til å merke om? Og vi har ikke ett vanlig etternavn som Hansen, Jensen eller noe sånt. Vi er den eneste i bygda med dette etternavnet. Hvordan løser dere det? Akkurat nå planlegger ikke jeg å overholde kravet. Klistremerker med etternavn må være godt nok. Anonymous poster hash: 34896...118 Så lenge barnet ikke har søsken (i samme bhg) syns jeg det er helt OK å bare ha med etternavn. Har tre barn selv, og jeg MÅ ha fornavn, ellers går det jo helt i surr! Jobber i bhg, og her er det en del søsken. Alle merker med bare etternavn, og jeg må spørre hvem sitt det er hele tiden. Anonymous poster hash: 11b6b...450
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #12 Skrevet 12. september 2016 Så lenge barnet ikke har søsken (i samme bhg) syns jeg det er helt OK å bare ha med etternavn. Har tre barn selv, og jeg MÅ ha fornavn, ellers går det jo helt i surr! Jobber i bhg, og her er det en del søsken. Alle merker med bare etternavn, og jeg må spørre hvem sitt det er hele tiden. Anonymous poster hash: 11b6b...450 Om det havner i feil søsken sin hylle gjør ikke det noe i det hele tatt. Alt kommer hjem til samme hus. Kan ikke huske at det har vært tilfelle alle de årene jeg har hatt barn i samme barnehage. På en liten avdeling, men kun oss som har dette etternavnet syntes jeg barnehagen er vanskelig. Anonymous poster hash: 34896...118
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #13 Skrevet 12. september 2016 Dere som merker med fornavn, har dere bare ett barn? Det er en avdeling med bare 15 barn, ser ikke problemet. De faste ansatte burde vite at han har dette etternavnet. Dette var ikke ett problem når han gikk på småbarnsavdelingen (samme barnehage) og ikke vært ett problem hos eldre søsken. Merker jeg med bare fornavn blir det mere kluss, siden det er to til i samme barnehage med samme fornavn. Jeg er ikke interrisert i å bruke lang tid på å merke om. Og du som foreslo nytt merke over, det blir vel ganske dyrt. Uaktuelt. Jeg har merket, og jeg tenker at det må være greit. Nå syntes jeg barnehagen er vanskelig, jeg tenker at de skal være glad for at det er merket. Mange som er dårlige på det. Anonymous poster hash: 34896...118 Nei, har tre. Men deg om det. Da bidrar du til at de ansatte som har det travelt fra før bruker mer tid enn de trenger på å finne ut hvem som eier hva. Dyrebar tid de heller kunne brukt sammen med barna. Anonymous poster hash: 82a4c...80a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #14 Skrevet 12. september 2016 Nei, har tre. Men deg om det. Da bidrar du til at de ansatte som har det travelt fra før bruker mer tid enn de trenger på å finne ut hvem som eier hva. Dyrebar tid de heller kunne brukt sammen med barna. Anonymous poster hash: 82a4c...80a Jeg kan garantere deg det at de ikke bruker mer tid. I en liten bygd som min vet alle hva vi heter. De ansatte vet hva vi heter til etternavn. Dette er noe de har funnet ut nå for å være vanskelig. Anonymous poster hash: 34896...118
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #15 Skrevet 12. september 2016 Jøss. For en underlig ting å henge seg opp i, av deg HI. Anonymous poster hash: 7f79c...cf5
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #16 Skrevet 12. september 2016 Jeg synes det bør holde hvis du har merket og dere har et uvanlig etternavn.Hadde litt samme diskusjon her da jeg har merket/merket på nytt alt av tøy og utstyr. Men bomullsokker som er arvet fra storesøster og har lapper med søsterns navn + etternavn (sjeldent navn) som også lille heter samt mob nr får faktisk ingen ny strykelapper på seg nå da det er få uker til vi går over til ullsokker og til neste sommer er de for små. Jeg sa at det får greie seg med den laopen som står på, så får vi heller tåle det hvis noen arves okke forsvinner. Det koster penger med masse strykelapper og for noen ukers bruk bare gjør jeg ikke det. Anonymous poster hash: 29c8d...986
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #17 Skrevet 12. september 2016 SÅ dyrt er det ikke med navnelapper, altså. Sett på flere lapper på ting som brukes om hverandre fra nå av. Gammelt hadde jeg ikke giddet å merke om. På skolen hos oss prøvde de seg med at alt måtte merkes med fornavn, etternavn, klasse og telefonnummer. Fullt navn og telefonnr er greit nok, men klasse har jeg glatt ignorert. Gidder ikke å merke på nytt hvert år. Anonymous poster hash: b5ee8...18e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #18 Skrevet 12. september 2016 Hvis det er flere med samme navn på avdelingen, må de ansatte uansett huske etternavn på de respektive for å kunne legge tøyet rett, så dette blir for dumt. Her har vi også kun brukt etternavn og telefonnummer. Med et sjelden navn ingen andre heter, skulle det ikke være vanskelig å legge tøyet rett. Anonymous poster hash: 9043d...ac0
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #19 Skrevet 12. september 2016 Jeg hadde ikke merket om, ikke sagt noe om det heller, så hører dere antagelig ikke noe mer om det. I barnehagen vår er de fornøyd bare det er merket med et navn de kjenner igjen. Søsken har de full kontroll over, men de sier at hvis det er merket med navnet til "naboen til kusina", så kan de ikke garantere at de har oversikt. Men jeg vet det har hendt jeg har funnet klær merket med helt andre navn og så vet de likevel at "Truls" pleier å arve etter noen som heter det. Anonymous poster hash: 290bc...b70
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #20 Skrevet 12. september 2016 Du er vrang og respektløs. Det er du som skal tilpasse deg - ikke barnehagen. Anonymous poster hash: 6bd92...380
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #21 Skrevet 12. september 2016 Her var etternavn helt ok. Jeg spurte. Har et etternavn ikke andre heter i bhg. Anonymous poster hash: 4c1d6...6bf
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #22 Skrevet 12. september 2016 Du er vrang og respektløs. Det er du som skal tilpasse deg - ikke barnehagen. Anonymous poster hash: 6bd92...380 Vrang og respektløs?? Virkelig? Nei det er jeg ikke. Jeg har merket på akkurat samme måte i alle år, men plutselig nå så begynner de å mase om fornavn. Hadde de bare nevnt det en gang hadde jeg latt det gå forbi. Ikke kan jeg merke med kun fornavn heller siden det er flere barn med samme navn. Derfor tenker jeg også at barnehagen bør vite hva alle "mariusene" heter til etternavn. Anonymous poster hash: 34896...118
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #23 Skrevet 12. september 2016 Sorry mac, vi klarer faktisk ikke å huske alle etternavn! Jeg sier alltid at man må merke med fornavn og etternavn. Anonymous poster hash: 5c0ae...a02
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #24 Skrevet 12. september 2016 Vrang og respektløs?? Virkelig? Nei det er jeg ikke. Jeg har merket på akkurat samme måte i alle år, men plutselig nå så begynner de å mase om fornavn. Hadde de bare nevnt det en gang hadde jeg latt det gå forbi. Ikke kan jeg merke med kun fornavn heller siden det er flere barn med samme navn. Derfor tenker jeg også at barnehagen bør vite hva alle "mariusene" heter til etternavn. Anonymous poster hash: 34896...118 Du fremstår jo ikke spesielt samarbeidsvillig når du skriver "Dette er noe de har funnet ut nå for å være vanskelig". Pussig holdning å ha til barnehagen, spør du meg. Anonymous poster hash: 82a4c...80a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #25 Skrevet 12. september 2016 Jeg har etternavn på våre klær. Med tre barn er det unødvendig å kjøpe tre unike lapper. Selv pm de voksne ikke husker navnet sitt så gjør barna det. Anonymous poster hash: caeab...0ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå