Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #1 Skrevet 11. september 2016 barnefar,min eks har arvet ca 1,5 millioner, han har aldri betalt barnebidrag pga han ikke jobber og går kun på sosialpenger, men mine barn på 5, 11,12 og 14 får ikke arve han :/ skjønner ingenting. er ikke arv penger som skal gå til barnebidrag hvis man ikke har betalt det,men staten, eller er det staten han skal betale tilbake til ? forvirret Anonymous poster hash: aa12e...cd9
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #2 Skrevet 11. september 2016 Du vil ta arven hans? Patetisk Anonymous poster hash: b7056...155
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #3 Skrevet 11. september 2016 Man arver jo stort sett folk som har parkert tøflene, høres ikke ut som din bf har lagt på røret helt ennå.. Anonymous poster hash: 064b9...4f4
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #4 Skrevet 11. september 2016 Siden han sikkert har hatt lav inntekt så er han på en måte fritatt for barnebidrag så du får nok bidragsforskudd. Her betalte bf ingenting for inntil 2-3 år siden da begynte han tydligvis på noe annet som han får barnetilegg for som han igjen må betale på en regning så han betaler rett over 200kr selv og resten dekker nav og slikt jeg har forstått så blir ingenting av det gjeld. Men uansett tror jeg ikke de kan røre arv men dersom han får igjen på skatten så kan de trekke han dersom han er skyldig deg eller nav noe. Anonymous poster hash: 191f3...d89
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #5 Skrevet 11. september 2016 Jeg er ikke jurist, men tror det er slik at dersom man går på sosialpenger er det et absolutt krav at man ikke kan forsørge seg selv på noen måte. Dvs du kan ikke eie bolig eller ha andre oppsparte midler stående om du skal kunne motta tjenesten. Derfor vil nok sosialpengene opphøre om han arver 1.5 milion og han må da leve av disse midlene. Hvordan det vil fungere med bidrag vet jeg ikke. Det er vel slik at bidraget blir beregnet ut ifra månedlige midler, så hvordan det da beregnes ved en engangsutbetaling må du nesten høre med en fagperson. Det er uansett slik at barna ikke har noe som helst krav på å arve foreldre før de er i graven! og far kan bruke opp hver krone før han dør slik at barna ikke arver noe som helst. Men det er klart at han skal være med å forsørge dem etter evne! Så jeg forstår at du ønsker at han skal bidra mer nå som han har penger. Anonymous poster hash: d67bf...e9b
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #6 Skrevet 11. september 2016 Barna får ingenting av fars arv før han selv evt. dør. Sosialstønaden hans kan opphøre dersom han nå har midler til å forsørge seg selv. Dersom han har opparbeidet seg bidragsgjeld kan arven gå til å dekke denne. Anonymous poster hash: f5d2c...92b
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #7 Skrevet 13. september 2016 takk for svar alle sammen Anonymous poster hash: aa12e...cd9
Anonym bruker Skrevet 13. september 2016 #8 Skrevet 13. september 2016 Det er ikke noe å arve så lenge mannen er i live. Så enkelt. Ergo: Glem planen din! Anonymous poster hash: 7eeef...990
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #9 Skrevet 14. september 2016 er litt merkelig når mannen har 3 barn , og når han endelig har penger så skal ikke barna få barnebidrag engang, det er helt bak mål synes jeg, tenker ikke på meg selv,men kun guttene mine Anonymous poster hash: aa12e...cd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå