Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #1 Skrevet 11. september 2016 er det noen som har erfaring med operasjon ofte overvekt i Førde? Hvilken operasjon tok du og hvilke kriterier måtte du innunder for å få operasjonen. oppfattet du det som vanskelig å få innvilget operasjon? ønsker egentlig ikke operasjon men ser at vekten bare går oppover. og depresjonen blir verre jo mer jeg legger på. ønsker minst mulig inngripen . Anonymous poster hash: cd72b...73c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #2 Skrevet 11. september 2016 Jeg tok gastric sleeve der for ca 2 år siden. De ville stort sett bare ta sleeve der med mindre det var helt spesielle tilfeller, siden den gir mye mindre komplikasjoner enn større operasjoner. Jeg hadde over 40 i bmi, fikk ikke forståelsen av at det var flere kriterier. Måtte snakke med en psykolog siden jeg har en angstdiagnose, men det var ikke noe problem. Men de var veldig tydelige på at operasjonen ikke kurerer psykiske problemer eller løser alle dine problemer ellers, og at hvis de får inntrykk av at du tror det så får du ikke. Anonymous poster hash: 31fa5...978
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #3 Skrevet 11. september 2016 jeg hadde håper å få band operasjon siden den er reversibel. er så redd for komplikasjoner som blir livsvarig, jeg har ikke psykiske problemer men sliter med angst i perioder og er derfor medisinert etter eget ønske. vet at problemet ikke forsvinner med en operasjon men følelsen av å.slulle ta av 50 kg på egenhånd er overveldende. det.blir så uoverkommelig. at jeg ikke ser noe start på det..og ender med å legge på meg mer. Anonymous poster hash: cd72b...73c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #4 Skrevet 11. september 2016 jeg hadde håper å få band operasjon siden den er reversibel. er så redd for komplikasjoner som blir livsvarig, jeg har ikke psykiske problemer men sliter med angst i perioder og er derfor medisinert etter eget ønske. vet at problemet ikke forsvinner med en operasjon men følelsen av å.slulle ta av 50 kg på egenhånd er overveldende. det.blir så uoverkommelig. at jeg ikke ser noe start på det..og ender med å legge på meg mer. Anonymous poster hash: cd72b...73c Jeg vet ikke om de tar den også, men du kan jo høre med dem. Ellers er det ganske sjelden med store komplikasjoner av sleeve, men det kan jo selvsagt skje det også. Anonymous poster hash: 31fa5...978
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #5 Skrevet 11. september 2016 var du lenge borte fra jobb?må du ta mye medisiner og vitaminer?hvor mye gikk du ned? Anonymous poster hash: cd72b...73c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #6 Skrevet 11. september 2016 var du lenge borte fra jobb?må du ta mye medisiner og vitaminer?hvor mye gikk du ned? Anonymous poster hash: cd72b...73c Jeg var sykemeldt i 3 uker, mener det var det som var standard. Tar to multivitamin om dagen, vi fikk beskjed om at vi ikke trengte noe mer før blodprøvene på kontrollene eventuelt viste det. (Mine har vært fine.) Men i starten måtte jeg ha proteinpulver i maten og sånt da. Jeg har gått ned 40 kg, har ca 20 ekstra fortsatt. Ulempen med sleeve er jo at den ikke er like effektiv som de større operasjonene med mindre man gjør en ordentlig innsats selv. Det har ikke jeg vært så flink til dessverre, men merker jo stor forskjell på de kiloene som har forsvunnet uansett. Anonymous poster hash: 31fa5...978
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #7 Skrevet 11. september 2016 drømmer om hjelp sånn at jeg kan klare å trene uten å være utslitt før oppvarmingen er ferdig. kunne fote meg lettere i skog med ungene. hvor lang ventetid var det? Anonymous poster hash: cd72b...73c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #8 Skrevet 11. september 2016 drømmer om hjelp sånn at jeg kan klare å trene uten å være utslitt før oppvarmingen er ferdig. kunne fote meg lettere i skog med ungene. hvor lang ventetid var det? Anonymous poster hash: cd72b...73c Jeg ventet i 10 mnd fra henvisning ble sendt fra fastlegen, men vet ventetiden gikk opp en del året etter. Vet ikke hvordan den er nå. Anonymous poster hash: 31fa5...978
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #9 Skrevet 11. september 2016 takk for flotte svar Anonymous poster hash: cd72b...73c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #10 Skrevet 11. september 2016 Jeg tok sleeve i Førde i fjor. Har gått ned 48kg på 10mnd. Jeg har vert heldig, jeg har fått ned all overvekt. Og går forsatt ned. Men nå ønsker jeg vekta skal stoppe før jeg ser ut som ett beinrangel. Har ikke løshud heller. Så det varierer veldig fra person til person. Jeg angrer ikke ett sekund 🤗 Anonymous poster hash: 49b54...725
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå