Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #1 Skrevet 11. september 2016 Hun sier hun vil tilbake i barnehagen. Ganske umoden for alderen, fyller 6 år i desember. Hun sier hun synes det er kjedelig og vil ikke dra. Hun har noen venninner i klassen, men har en følelse av at hun ikke har funnet seg tilrette. Noen pedagogiske tips på hva vi bør si/gjøre? Anonymous poster hash: a0531...415
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #2 Skrevet 11. september 2016 Samme her. Mi jente gråter hverdag ved levering, og i bilen til skolen. Vil også tilbake i barnehagen, født i november. River i mamma hjertet når jeg leverken henne et sted hun hater 5 dager i uken 😑😑 enkelte dager prøver hun å holde meg igjen, følge etter meg når jeg går etc . Ikke noe kjekt. Anonymous poster hash: f8136...f05
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #3 Skrevet 11. september 2016 Hun sier hun vil tilbake i barnehagen. Ganske umoden for alderen, fyller 6 år i desember. Hun sier hun synes det er kjedelig og vil ikke dra. Hun har noen venninner i klassen, men har en følelse av at hun ikke har funnet seg tilrette. Noen pedagogiske tips på hva vi bør si/gjøre? Anonymous poster hash: a0531...415 Gutten min sier lignende ting, læreren hans sier han sliter sosialt og ikke har funnet seg til rette. Vi snakker positivt om skolen, engasjerer oss i hverdagen og oppmuntrer til å prate om dagen/enkelt episoder osv., men ingen av disse har gitt oss noen resultater enda i hvert fall. Lekser er vanskelig. Hva har dere prøvd hittil da? Anonymous poster hash: a78f9...fa5
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #4 Skrevet 11. september 2016 Kan være mer bak, mobbing, utestengelse eller noe sånt. Snakk med kontaktlærer, de har forhåpentligvis litt erfaring med skolestartvansker og mistrivsel. Kanskje er det mulig å få hjelp og råd. Det skal ikke være sånn i hvert fall. Anonymous poster hash: 82f7a...58d
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #5 Skrevet 11. september 2016 Hun blir ikke mobbet. Hun har to søsken på skolen, og de sier hun er i lek. Hun gråter og sier hun vil hjem når vi leverer. Vi ser jo ikke kontaktlæreren. Men assistenten sier det er vanlig, og at det går seg til. Det ligger nok ikke mer bak enn at hun ikke trives med skolearbeid, pugging og sitte stille. Hun sier hun haaaater å sitte i ring. Friminutt og SFO er greit. Lurer bare på hva vi skal si og gjøre for å oppmuntre... Le Anonymous poster hash: a0531...415
soleia Skrevet 11. september 2016 #6 Skrevet 11. september 2016 Begge mine har vore litt slik. Dei gjekk i annan bhg enn dei andre, og kjende ikkje så mange. Prøver å snakke med dei om skulen, kva dei har gjort, kven dei har leika med osv. Har og snakka litt med lærarane, og fått tips om kven vi kan invitere heim. Dei har og prøvd å koble dei saman med barn dei trur vil ha glede av kvarandre, og fått sitte saman med desse i klasserommet. Om det vert for mykje distraksjon i timen må dei flytte frå kvarandre, men det har gått bra til no. Dagen etter at eg hadde fått mail frå læraren om at dei hadde flytta minstemann saman med ein dei såg han hadde fått litt kontakt med, så kom han heim og sa at det ikkje hadde vore så gale på skulen i dag. Men det er jo ei stor omvelting for små menneske.
Yellow Brick Road Skrevet 11. september 2016 #7 Skrevet 11. september 2016 Skjønner de godt jeg, det er jo ikke det minste gøy å begynne på skolen. Ungene har i månedsvis hørt hvor gøy det skal bli på skolen, og så kommer de dit og så er det stort sett kjedelig. Masse stillesitting, lite lek, lite voksne i forhold til hva de er vant med og mange nye unger som det tar tid å få et forhold til. Skjønner godt at de lengter tilbake til barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #8 Skrevet 12. september 2016 Min unge var "overmoden" og svært klar for å begynne på skolen. Hadde forestillinger om å få nye venner og å lære masse spennende! Det hun opplevde var bråk, vold og en lærer som ikke hadde sjans til å undervise på grunn av atferdsproblemer. Anonymous poster hash: fcaab...a86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå