Gå til innhold

Når synes DU det er ok at jenta di begynner med string?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei som begynte i 8. nå i høst og som lenge har ønsket seg stringtruser. Har hittil sagt nei, men er usikker om jeg er for streng nå som hun har begynt på ungdomsskolen. Hun er veldig voksen av utseende, har høyden til en voksen og har fått pupper for lengst. Hun sminker seg og barberer legger og jeg mistenker også underlivet. Ser minst to-tre år eldre ut enn sine 13 år, noe mor selv sliter med å akseptere ... 🙄 Har en eldre søster, så hun strekker seg veldig etter henne. Ta gjerne mot tips fra andre tenåringsmødre, hva gjør dere når de så gjerne vil være voksne, også i undertøysvalg?

Anonymous poster hash: ff891...8c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri.

Anonymous poster hash: 17a9f...16e

Skrevet

Husker jeg begynte med string i syvende.. Mamma likte det vel ikke.. Jeg tenker de får se litt selv. Jeg bruker ikke string nå mer.

Anonymous poster hash: 5a16b...c9d

Skrevet

Når hun kjøper og vasker klærne sine selv.

Anonymous poster hash: f7ce8...052
Skrevet

Aldri.

Så da må de kjøpes for egne penger.

Anonymous poster hash: c0b26...e07

Skrevet

Hva har utseende hennes med dette å gjøre? Hun er 13 år og ett barn!

Anonymous poster hash: c8483...410

Skrevet

Har ei som begynte i 8. nå i høst og som lenge har ønsket seg stringtruser. Har hittil sagt nei, men er usikker om jeg er for streng nå som hun har begynt på ungdomsskolen. Hun er veldig voksen av utseende, har høyden til en voksen og har fått pupper for lengst. Hun sminker seg og barberer legger og jeg mistenker også underlivet. Ser minst to-tre år eldre ut enn sine 13 år, noe mor selv sliter med å akseptere ... 🙄 Har en eldre søster, så hun strekker seg veldig etter henne. Ta gjerne mot tips fra andre tenåringsmødre, hva gjør dere når de så gjerne vil være voksne, også i undertøysvalg?

8 år?!

Anonymous poster hash: f0b5d...8b1

Skrevet

8 klasse ja, leste feil, da er det ok😄 vi begynte i 7 klasse

Skrevet

Mine fikk beskjed om at de måtte bli 13. En forsåvidt vilkårlig satt alder, men en alder som var spiselig for begge parter. :-) 

Anonymous poster hash: 2f788...22c
Skrevet

Aldri.

String er et ekstremt uhygenisk plagg.

Vil de gå med string får de kjøpe det selv, og vaske det selv.

Anonymous poster hash: ca1ce...5fe

Skrevet

8 år?!

??

Hi: hadde sagt at String kjøper du bare ikke. Skal hun ha kan hun kjøpe av sine penger når hun er fylt 16 eller noe i den dur.

Anonymous poster hash: 03b6b...578

Skrevet

Aldri!

Anonymous poster hash: 53861...d2b

Skrevet

Dere som svarer "aldri", mener dere at dere aktivt nekter dem å kjøpe sting til de blir 18? Hva om de kjøper dem for egne penger? Kaster dere dem? Bare så det er sagt, jeg har aldri brukt slike truser selv og kan ikke fordra dem. Sikkert derfor jeg sliter med å akseptere dem på den lille jenta mi ...

HI

Skrevet

Jøss så mange rare svar! Jeg blander meg ikke opp i undertøysvalg (eller klesvalg) etter de fyller 13.

Ikke skjønner jeg hva problemet med string er heller. At det er mer uhygienisk enn annet undertøy er jo bare viss-vass.

Anonymous poster hash: d560a...bfe

Skrevet

Dere som svarer "aldri", mener dere at dere aktivt nekter dem å kjøpe sting til de blir 18? Hva om de kjøper dem for egne penger? Kaster dere dem? Bare så det er sagt, jeg har aldri brukt slike truser selv og kan ikke fordra dem. Sikkert derfor jeg sliter med å akseptere dem på den lille jenta mi ...

HI

Jeg mener jeg ville aldri kjøpt det. Om de bruker sine egne penger på de får så være, men siden jeg ikke vil de skal bruke det så får de også vaske de selv (i håp om at de ikke gidder vaske de og bruker vanlig undertøy)

For meg handler det mest om hygiene, en string blir aldri skikkelig ren etter bruk, særlig den typen de yngre ofte velger med blonder.

Skrevet

Og til deg som spør hva utseende har med saken å gjøre, vel, kanskje ikke så mye annet enn at jeg ser for meg at det ville sett enda mer grotesk ut dersom hun ikke hadde kommet i puberteten.

HI

Skrevet

Jøss så mange rare svar! Jeg blander meg ikke opp i undertøysvalg (eller klesvalg) etter de fyller 13.

Ikke skjønner jeg hva problemet med string er heller. At det er mer uhygienisk enn annet undertøy er jo bare viss-vass.

Anonymous poster hash: d560a...bfe

http://www.klikk.no/helse/velvare/article427570.ece

Skrevet

HI

Nå er min bare 6 år, men jeg hadde aldri kjøpt eller godkjent slike uhygieniske undikker sålenge hun bor i mitt hus.

Anonymous poster hash: 53861...d2b

Skrevet

Aldri.

Anonymous poster hash: 1de88...04e

Skrevet

HI

Tror jeg hadde nektet så lenge jeg kunne frem til 16. Kanskje før om det var så grusomt viktig. Etter det kunne hun ha kjøpt av sine penger.

13 år og string, det hadde jeg nektet!

Anonymous poster hash: 03b6b...578

Skrevet

Mine fikk beskjed om at de måtte bli 13. En forsåvidt vilkårlig satt alder, men en alder som var spiselig for begge parter. :-) 

Glemte at avtalen også innebar at de måtte bruke bomullshipstere/boxere under mens den tiden de brukte bind. 

Skrevet

Jeg begynte med string når jeg startet på videregående. Min yngste søster er 14 nå, altså i 9. klasse, hun bruker fremdeles vanlige truser og boksere :)

Anonymous poster hash: f6d8c...07a

Skrevet

Og til deg som spør hva utseende har med saken å gjøre, vel, kanskje ikke så mye annet enn at jeg ser for meg at det ville sett enda mer grotesk ut dersom hun ikke hadde kommet i puberteten.

HI

Jeg bare reagerte på at du sa hun så veldig voksen ut 😊 Det er jo bare skummelt når man er 13 år.

Men, for å svare da, hadde ikke fått penger av meg for å kjøpe stringent som 13 år nei. Helst aldri, men sånt er uansett vanskelig å kontrollere. 16 år, da skulle jeg kanskje klart å holdt kjeft 😊 Jeg brukte det jo selv, men husker ikke når jeg begynte med det egentlig. Tror kanskje det var på slutten av ungdomsskolen.

Anonymous poster hash: c8483...410

Skrevet

Blir en stund til, med mindre libero kommer med string-bleier.

Anonymous poster hash: 3a71c...9a7

Skrevet

Jeg kjøpte mitt eget undertøy fra jeg var 14-15 år, kjøpte gjerne sett med bh og truse på HM husker jeg, og hadde omtrent like mange string som vanlige truser...

Datteren min er bare 9 år og bruker bommulshipsters, tenker i utgangspunktet at så lenge jeg kjøper undertøyet hennes fortsetter jeg å kjøpe det. Den dagen hun selv handler undertøyet sitt gjør hun som hun vil...

Heldigvis er ikke string særlig populært lenger.

http://www.minmote.no/#!/artikkel/22913159/naa-er-dette-er-helt-ut

Anonymous poster hash: 3ea10...8ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...