Gå til innhold

Hvordan er reglene med sykt barn dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har foreldrene til sammen 10 dager pr. barn? Dvs to barn, 20 dager tilsammmen?

Anonymous poster hash: 4629f...04d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For 1.-2. barn er det 20 dager tilsammen, altså ti på hver forelder.

3. barnet gir 15 dager til hver forelder.

Anonymous poster hash: e6b0f...6d5

Skrevet

Jepp, pr kalenderår, så det nullstilles til nyttår.

Anonymous poster hash: c7a1a...c88
Skrevet

Takk for svar. Men betyr det at hvis ett barn er mye sykt og ett barn lite sykt, så kan vi bruke alle dagene på ett barn?

Skrevet

Takk for svar. Men betyr det at hvis ett barn er mye sykt og ett barn lite sykt, så kan vi bruke alle dagene på ett barn?

Ja, det er det ingen som legger seg i.

Anonymous poster hash: c7a1a...c88

Skrevet

Hver forelder har ti dager hver, har man tre barn eller flere har man femten dager hver. Dersom man har et barn med en kronisk sykdom som sannsynliggjør høyere fravær pga sykdom, vil man kunne få ti ekstra dager hver.

De ordinære dagene kan dere bruke som dere vil, helt uavhengig av hvilket barn som er sykt. De man evt får ekstra pga kronisk sykt barn, kan kun brukes på dette barnet- som er det man vil få vedtak på fra NAV (det er de som betaler disse ekstra dagene pga kronisk sykdom).

Sykt-barndager gjelder kalenderår, så de "starter på nytt" hver januar.

Skrevet

Hver forelder har ti dager hver, har man tre barn eller flere har man femten dager hver. Dersom man har et barn med en kronisk sykdom som sannsynliggjør høyere fravær pga sykdom, vil man kunne få ti ekstra dager hver.

De ordinære dagene kan dere bruke som dere vil, helt uavhengig av hvilket barn som er sykt. De man evt får ekstra pga kronisk sykt barn, kan kun brukes på dette barnet- som er det man vil få vedtak på fra NAV (det er de som betaler disse ekstra dagene pga kronisk sykdom).

Sykt-barndager gjelder kalenderår, så de "starter på nytt" hver januar.

Så hvis vi har brukt opp 20 dager (eller de fleste av dem) på barnet med kronisk sykdom, så vil jeg ikke kunne bruke de siste på andre barnet hvis det blir sykt? Selv om det er kronikeren som har brukt opp alle de "ordniære" dagene?

Anonymous poster hash: cb277...18e

Skrevet

Så hvis vi har brukt opp 20 dager (eller de fleste av dem) på barnet med kronisk sykdom, så vil jeg ikke kunne bruke de siste på andre barnet hvis det blir sykt? Selv om det er kronikeren som har brukt opp alle de "ordniære" dagene?

Anonymous poster hash: cb277...18e

Jo, du kan bruke de "siste" dagene på det barnet som ikke er kronisk sykt.

Anonymous poster hash: ecc33...738

Skrevet

Så hvis vi har brukt opp 20 dager (eller de fleste av dem) på barnet med kronisk sykdom, så vil jeg ikke kunne bruke de siste på andre barnet hvis det blir sykt? Selv om det er kronikeren som har brukt opp alle de "ordniære" dagene?  Anonymous poster hash: cb277...18e

På min jobb er det slik at jeg må skrive hvilket barn det er som har vært sykt. Dermed kan de følge med på dette. Men om man skriver sannferdig eller ikke er sikkert en annen ting da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...