Gå til innhold

Når mobbing slutter men mobber begynner å klenge på mitt barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har blitt mobbet av en elev. Mobbingen virker som nå hr sluttet. Nå gruer mitt barn seg til å gå på skolen fordi barnet som mobbet skal alltid Være med mitt barn.

De to har aldri lekt sammen. De går begge i 3 klasse.

Så syns dette er greit å stoppe.

Kan jeg gå til rektor å si dette uten at dette blir feil.

Anonymous poster hash: f0115...fee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det det andre barnet som ønsker å være med ditt barn? Eller er dette noe skolen legger opp til?

Anonymous poster hash: 56d09...d40
Skrevet

Er det det andre barnet som ønsker å være med ditt barn? Eller er dette noe skolen legger opp til?

Anonymous poster hash: 56d09...d40

Tror ikke det er skolen. Men mor til mobber. Vi bor ikke langt unna mobber og mobber har hvert her for å leke med mitt barn flere ganger.

Anonymous poster hash: f0115...fee

Skrevet

At en som tidligere mobbet ditt barn nå er positiv og ønsker å leke med barnet på fritiden er selvsagt ikke noe rektor har noe med!

Dersom barnet ditt ikke ønsker besøk, så kan dere jo si at det ikke passer osv. Evt. Får du være tøff nok til å si ting direkte til barnets mor.

Hvis barnet ditt opplever ugreie episoder på skolen, så kan du selvsagt ta kontakt med kontaktlærer og be de følge med.

Anonymous poster hash: be00c...ade

Skrevet

Da får du snakke med mor til det barnet som mobbet, og si at ditt barn bare ønsker å være i fred. For mye og for lite er like galt.

Anonymous poster hash: 4ac9c...dee

Skrevet

Du er ikke stort bedre selv. Oppførerdu det slik i voksenlivet også?

Anonymous poster hash: 4ab77...b82

Skrevet

Du er ikke stort bedre selv. Oppførerdu det slik i voksenlivet også?

Anonymous poster hash: 4ab77...b82

Og du er en besserwisser som synes det er helt greit at barn brukes som sjakkbrikker. Blir drittlei sånne som deg.

Anonymous poster hash: 7dacd...fa9

Skrevet

Og du er en besserwisser som synes det er helt greit at barn brukes som sjakkbrikker. Blir drittlei sånne som deg.

Anonymous poster hash: 7dacd...fa9

Seriøst!!!

Her er det vel tiltak som er gjort for å stoppe mobbing som har ført til at mobber nå anser mobbeoffer som venn. Det høres jo ut som en flott løsning avi et vondt problem.

Jeg syns det høres veldig rart ut at moren til den som har blitt mobbet ser dette som et problem???

Ta det med moren og se om det er mulig å komme frem til en løsning så kontakten med tidligere mobber oppleves som mindre intens..

Hvis HI aktiv motarbeider vennskapet kan hun bidra til at barnet igjen kommer i en situasjon med mobbing..

Skjønner ikke kommentaren din om sjakkbrikker..

Anonymous poster hash: ebc69...9ce

Skrevet

Seriøst!!!

Her er det vel tiltak som er gjort for å stoppe mobbing som har ført til at mobber nå anser mobbeoffer som venn. Det høres jo ut som en flott løsning avi et vondt problem.

Jeg syns det høres veldig rart ut at moren til den som har blitt mobbet ser dette som et problem???

Ta det med moren og se om det er mulig å komme frem til en løsning så kontakten med tidligere mobber oppleves som mindre intens..

Hvis HI aktiv motarbeider vennskapet kan hun bidra til at barnet igjen kommer i en situasjon med mobbing..

Jeg forstår godt at mobbeofferet syntes det blir for mye når mobberen vil være venn og er klengete.

Jeg er selv ett tidligere mobbeoffer og jeg ville selv ha slitt veldig med å takle om mine mobbere plutselig skulle klenge og være venner. Det ville nok du også når noen har trakassert deg på grovt vis, både fysisk og psykisk. Som voksen hadde jeg aldri godtatt en slik venn, så hvorfor skal vi tvinge ett barn?

Nei, få mobberen til å la han være i fred og la de få finne ut av et EVENTUELT vennskap på egenhånd.

Anonymous poster hash: 05bdb...b20

Skrevet

Seriøst!!!

Men det er jo veldig spesielt at mobber plutselig skal være en kjempegod venn. Noe skurrer her. Ikke rart barnet til HI synes dette er ubehagelig.

Skrevet

Men det er jo veldig spesielt at mobber plutselig skal være en kjempegod venn. Noe skurrer her. Ikke rart barnet til HI synes dette er ubehagelig.

Hvis det ikke er ektefølt skjønner man det jo, og da blir det ubehagelig.

På den annen side kan det være at når det har blitt satt igang tiltak for å få mobber til å bli kjent med den de har mobbet kan dette legge tilrette for vennskap.

Jeg syns dette bør tas med mobberens moR og ikke med rektor.

Jeg har tidligere blogget mobbet, og har opplevd begge varianter.. at vennskap har oppstått og at tvunget vennskap har blitt en katastrofe..

Men av og til må man spille litt sjakk for å løse mobbeproblemet.. man må bare sørge for å spille godt..

Skrevet

To tredjeklassinger, der den ene har erta den andre før men nå vil være venner. Sånn bør det omtales. Mobbing er et ord jeg ville være svært forsiktig med å bruke om så små barn og når det bar gjelder én.

Om barnet ditt ikke vil leke med han/hun som ertet før er det forståelig. Man leker med dem man selv vil

Anonymous poster hash: 1aa11...830

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...