Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #1 Skrevet 11. september 2016 En venninne sa det til meg igår nemlig.. Ble litt..paff? Er forøvrig ikke enig med henne. Har helt normal vekt, 56 kg/160 cm, og ser enda noe feit ut. Bilringer på magen. Hun påpekte at låret mitt er like stor som armen hennes. Hva sier man når folk bare skyter ut sånn helt uten videre? Mulig jeg er litt TYNNERE enn før, men er aboslutt ikke tynn. Hun har gått ned rundt 30 kilo selv og vi snakket om mat når hun sa det. Anonymous poster hash: 5bdb1...565
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #2 Skrevet 11. september 2016 Jeg syns ikke det. Rart nok tror folk det er et kompliment. Jeg mistet mye vekt under psykiske påkjenninger ifjor, og alle skille fortelle meg hvor tynn jeg hadde blitt. Ikke hadde jeg slanket meg eller bedt om folks mening.... Syns det er like frekt å si så tynn du er blitt, som 'du har lagt på deg' Anonymous poster hash: 42225...d30
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #3 Skrevet 11. september 2016 Greit å si til sunt tynne synes jeg Anonymous poster hash: b2fa8...08d
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #4 Skrevet 11. september 2016 Greit å si til sunt tynne synes jeg Anonymous poster hash: b2fa8...08d Hvorfor mener du det? Syns du det er greit om folk påpeker du har lagt på deg? (Om du enda er innenfor normalvekt?) Anonymous poster hash: 5bdb1...565
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #5 Skrevet 11. september 2016 Greit å si til sunt tynne synes jeg Anonymous poster hash: b2fa8...08d Hvorfor det? Anonymous poster hash: a91ce...7b4
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #6 Skrevet 11. september 2016 Du høres nesten sykelig tynn ut, desverre Vær forsiktig. Så du ikke får noen problemer Anonymous poster hash: b233b...deb
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #7 Skrevet 11. september 2016 Du høres nesten sykelig tynn ut, desverre Vær forsiktig. Så du ikke får noen problemer Anonymous poster hash: b233b...deb Hæ? Sykelig tynn med 56/160? Nei hallo. Anonymous poster hash: 42225...d30
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #8 Skrevet 11. september 2016 Du høres nesten sykelig tynn ut, desverre Vær forsiktig. Så du ikke får noen problemer Anonymous poster hash: b233b...deb BMI på 22 og du kaller meg sykelig tynn? Du ser vekta mi er 56 kilo? Anonymous poster hash: 5bdb1...565
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #9 Skrevet 11. september 2016 Synes i utgangspunktet ikke det, men vet en del sier tynn når de mener slank, altså akkurat passe/normal. Da er det jo positivt ment og ingen vits i å bli fornærmet. Det kan ikke sammenlignes med å påpeke at noen har blitt feit, men heller med kommentere på en positiv måte om en person som har vært undervektig endelig har klart å legge på seg litt. Anonymous poster hash: 69b81...2bb
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #10 Skrevet 11. september 2016 Du høres nesten sykelig tynn ut, desverre Vær forsiktig. Så du ikke får noen problemer Anonymous poster hash: b233b...deb Sykelig tynn, hvor får du det i fra? Anonymous poster hash: a91ce...7b4
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #11 Skrevet 11. september 2016 Sykelig tynn, hvor får du det i fra? Anonymous poster hash: a91ce...7b4 Sikkert fordi hun nevnte at låret var like stort som armen til venninnen. Men noen har svære armer da. Anonymous poster hash: 69b81...2bb
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #12 Skrevet 11. september 2016 Nei synes ikke det er greit. Folk er så sinnsykt opptatt av andres utseende, blir sliten av det. Anonymous poster hash: 3b254...bf6
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #13 Skrevet 11. september 2016 NEI! Det er aldri greit å kommentere endres kropp, med mindre det er for å si noe pent/hyggelig/gi komplement! Gikk mye i vekt for noen år siden, og jeg ble "fritt vilt" hva kommentering gjelder. Var visst ikke måte på hvor mager jeg hadde blitt. Ikke hyggelig i det hele tatt, og jeg sluttet å spise sammen med andre. Anonymous poster hash: cf3af...d3b
Snøfnugget Skrevet 11. september 2016 #14 Skrevet 11. september 2016 Synes ikke det er greit. Med nr 1 gikk jeg ned veldig mye med amming og nattevåk. Altfor mye og ble kjempetynn. Jobbet over et halvt år for å komme opp i en ok vekt igjen. Men alle maste og maste sånn om den vekta at det var helt sykt. Fikk høre det hver gang jeg så folk, hver dag på jobb osv. Ble grundig lei til slutt. Jeg var fullt klar over at jeg hadde gått ned altfor mye selv og prøvde jo gjøre noe med det. Det var jo ikke akkurat som at det var noe jeg ville selv.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #15 Skrevet 11. september 2016 Jeg kommenterte det til ei venninne en gang. Men det var fordi hun hadde stupt i vekt, og vi var bekymret for henne. Så var ikke egentlig en kommentar om vekta, men mer en ektefølt bekymring for hennes psyke, og beskjed om at vi var der for henne. Anonymous poster hash: d1473...099
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #16 Skrevet 11. september 2016 Hvis du kjenner personen og vet det er noe vedkommende har jobbet med, ja, da er det greit. Men det faller litt i samme faresone som, "uj, nå er det tydelig at du er gravid ja", gjør. Anonymous poster hash: 64077...950
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #17 Skrevet 11. september 2016 Du høres nesten sykelig tynn ut, desverre Vær forsiktig. Så du ikke får noen problemer Anonymous poster hash: b233b...deb Absolutt ikke sykelig tynn. Jeg er like høy og veier 47-48 kg. Og jeg er heller ikke sykelig tynn. Slank ja, men ikke undervektig. Anonymous poster hash: 90634...1fb
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #18 Skrevet 11. september 2016 Absolutt ikke sykelig tynn. Jeg er like høy og veier 47-48 kg. Og jeg er heller ikke sykelig tynn. Slank ja, men ikke undervektig. Anonymous poster hash: 90634...1fb HI her.. BMI er bare en indikator, men du er faktisk undervektig med en vekt på 47 kilo og 160 cm, iflg BMI.. At man ikke ser skrapa ut med den vekta kan nok godt stemme :-) Jeg er robust bygd, så hadde sikkert heller ikke sett kjempetynn ut selv med 8-9 kilo mindre. Uansett er det jo en uting om man ikke har bedt om å få kommentarer. Kan godt si til venninna mi at man ser hun har gått ned mye, men hun er jo veldig åpen om kuren hun går på, og hvor mange kg hun har gått ned. Anonymous poster hash: 5bdb1...565
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #19 Skrevet 11. september 2016 HI her.. BMI er bare en indikator, men du er faktisk undervektig med en vekt på 47 kilo og 160 cm, iflg BMI.. At man ikke ser skrapa ut med den vekta kan nok godt stemme :-) Jeg er robust bygd, så hadde sikkert heller ikke sett kjempetynn ut selv med 8-9 kilo mindre. Uansett er det jo en uting om man ikke har bedt om å få kommentarer. Kan godt si til venninna mi at man ser hun har gått ned mye, men hun er jo veldig åpen om kuren hun går på, og hvor mange kg hun har gått ned. Anonymous poster hash: 5bdb1...565 Jeg er spinkelt bygd, og med noen kg ekstra hadde jeg sett lubben ut. Men har og former, og ser ikke skrapa ut😊 veier jeg mindre enn det jeg gjør er jeg for tynn. Så gjør alt for å ikke gå ned i vekt. Da har jeg og fått høre at jeg er for tynn, noe jeg faktisk var da. Men det visste jeg jo selv, så skjønner hva du mener med å påpeke det. Noe annet er jo med nære venner og familie som er bekymret når man f. Eks har gått ned i vekt når man har opplevd noe belastende. Men møter man da folk man ikke kjenner så godt og de påpeker at man er for tynn så er det ubehagelig. Samme måte som noen påpeker at man har lagt på seg. Anonymous poster hash: 90634...1fb
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #20 Skrevet 11. september 2016 "Du har blitt feit, kunne fått 7-8 armer i låret ditt". Er det Ok? Mest sannsynlig ikke, så hvorfor er det da Ok å påpeke at andre er tynne? Og til HI:du er på ingen måte sykelig tynn. Idealvekten din er nok nærmere 50 enn 60;-) Anonymous poster hash: c1433...edb
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #21 Skrevet 11. september 2016 Jeg gikk ned i vekt etter fødsel og syns det var utrolig plagsomt at folk hele tiden kommenterte hvor tynn jeg var blitt. Syns ikke det er mer greit å kommentere det enn å kommentere om folk har lagt på seg. Anonymous poster hash: 393a0...2d5
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #22 Skrevet 11. september 2016 Det er aldri greit å kommentere noens vekt hvis de ikke gjør det selv først. Anonymous poster hash: 6e9fe...bd6
Brennheite Badeand Skrevet 12. september 2016 #23 Skrevet 12. september 2016 Hvis du har gått ned i vekt med viten og vilje - noe venninnen din sikkert vet - så klarer jeg ikke se problemet med at hun påpeker det! Antagelig bare hyggelig ment som i at "nå ser jeg at den slankingen din har virket, så flink du er" - Men fordi hun sier du har blitt tynn så er det krise!? Husk at for overvektige som hun tydeligvis er så er tynn et kompliment. Er det virkelig så ille å si? Er det noe å bli så hårsår for?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #24 Skrevet 12. september 2016 Men trenger ikke være sykelig tynn med 22 i bmi. Jeg hadde 20 i bmi og tok fettsuging. Kirurgen sa ikke noe om vekta eller at jeg var sykelig tynn. Anonymous poster hash: bc898...5b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå