Gå til innhold

Hjelp meg litt ang å gi flaske til baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mistet melken min☹️ Veldig trist. Men nå må jeg jo gi flaske! Har en del spørsmål, ikke svar frekt er dere snille. Jeg er litt i ammetåka😑 Jeg har en avent flaskevarmer(varmer vann/ melk opp til 40 grader). Kan jeg fylle flaskene med kokt vann på kvelden og ta med opp på rommet og sette i romtemp helt til de skal brukes? (Setter da i flaskevarmeren). Blander i hipp når vannet er 40 grader. Må vannet stå avkjølt? Det blir vel ikke bakterier i selve vannet selv om det står noen timer i romtemp? Et annet spørsmål: hva gjør dere når dere skal ta med melk ut til nyfødt? Har dere kaldt vann i flaskene og heller oppi varmt vann fra termos før dere blander? Vil babyen min ha større sjanse for å bli syk nå når han ikke får mm? Han får noen dråper når han får pupp for kosen.... Er veldig lei meg for å ikke kunne fullamme. Hadde så lyst til det. Har ikke erfaring med flaske... Tar imot alle råd som kan gjøre hverdagen litt lettere... På forhånd takk for alle svar.

Anonymous poster hash: b95b6...4fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mistet melken min☹️ Veldig trist. Men nå må jeg jo gi flaske! Har en del spørsmål, ikke svar frekt er dere snille. Jeg er litt i ammetåka😑 Jeg har en avent flaskevarmer(varmer vann/ melk opp til 40 grader). Kan jeg fylle flaskene med kokt vann på kvelden og ta med opp på rommet og sette i romtemp helt til de skal brukes? (Setter da i flaskevarmeren). Blander i hipp når vannet er 40 grader. Må vannet stå avkjølt? Det blir vel ikke bakterier i selve vannet selv om det står noen timer i romtemp? Et annet spørsmål: hva gjør dere når dere skal ta med melk ut til nyfødt? Har dere kaldt vann i flaskene og heller oppi varmt vann fra termos før dere blander? Vil babyen min ha større sjanse for å bli syk nå når han ikke får mm? Han får noen dråper når han får pupp for kosen.... Er veldig lei meg for å ikke kunne fullamme. Hadde så lyst til det. Har ikke erfaring med flaske... Tar imot alle råd som kan gjøre hverdagen litt lettere... På forhånd takk for alle svar.

Anonymous poster hash: b95b6...4fb

Når vannet er kokt, gror det ikke bakterier i det, så det kan du trygt gjøre.

Når det gjelder immunforsvaret så er det jo de første dråpene som er mest potente (råmelken), og den videre beskyttelsen består jo i at du selv har antistoffer som barnet får i seg via melk. Det er ikke sånn at unger blir syke med det samme de begynner på flaske, altså! Det er mer sånn at alle barn blir syke innimellom, men med amming blir det kanskje utsatt litt?

Kos deg med babyen din, uansett hva slags mat du gir. Det sentrale er jo at barnet trives og vokser!

Anonymous poster hash: 88f0e...899

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...