Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #1 Skrevet 11. september 2016 Kjønn? Når fikk barnet diagnosen? Bruker barnet medisiner? Når startet barnet evt med medisiner? Hvor lenge prøvde barnet medisiner før dere merket virkning? hva er den største utfordringen til ditt barn? Konsentrasjon og/eller hyperaktivitet? Går barnet ofte i lås? Sønnen min fikk diagnosen da han var 5 og vi har nå startet medisinering. Han har store utfordringer på skolen og han trenger en egen "assistent" som er med han når han går i lås og som veileder han i klasserommet og i overgangssituasjoner. Jeg lurer veldig på hvordan hverdagen er for andre familier med bokstavbarn i hus. Positive og negative sider. Trenger også tips og triks til en enklere og bedre hverdag for sønnen min. Anonymous poster hash: 5e9ad...ee8
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #2 Skrevet 11. september 2016 Sønnen min er nå 12, fikk diagnosen da han gikk i 3. Klasse. Utredningen starter i 2. Klasse. Han får equasym depo, har fått det siden diagnosen ble satt. Anonymous poster hash: 78e93...3e7
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #3 Skrevet 11. september 2016 Sønnen min er nå 12, fikk diagnosen da han gikk i 3. Klasse. Utredningen starter i 2. Klasse. Han får equasym depo, har fått det siden diagnosen ble satt. Anonymous poster hash: 78e93...3e7 Beklager, postet litt fort. Her er det konsentrasjonen som setter en stopper for enkelte ting. Han har en kroppslig uro, men om vi sier ifra til han at han må roe seg, gjør han det. Sinne sliter han kun med i forbindelse med konflikter mellom han og andre barn. Strikken hans kan faktisk strekkes laaangt, men når den ryker, får det i svart 😔 Sosialt er han veldig sterk, faglig er han sterk det faget fenger han... Han har elefanthukommelse på detaljer, men kan glemme å ta på seg sko når han skal ut 😳 Anonymous poster hash: 78e93...3e7
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #4 Skrevet 11. september 2016 Sønnen min fikk diagnosen i begynnelsen av 2. klasse. Utredning startet året før. I skolesammenheng hadde han store problemer med konsentrasjon, uoppmerksomhet, uro/vandring, høylytt negativ kommentering og var "klassens klovn". I tillegg store problemer med selvbilde og selvtillit. Beskriver seg selv som "dårlig i alt" Han har aldri vært hyperaktiv, men mer klumsete og dårlig motorisk. Intens i lek med yngre søsken, tullet mye på gulvet og i sofaen. Hørte altså aldri etter. Roter mye når han spiser, har ikke tid til å slappe av og kose seg med maten. Generell uro. Startet tidlig i år opp med concerta og ritalin og atferden endret seg drastisk til det positive Han evner nå å ta innover seg ros og oppmuntring, overholder klasseregler, kommenterer andre positivt, kan konsentrere seg lenger over tid og tenker seg mer om før han sier noe til andre. Fungerer derfor mye bedre sosialt sammen med venner og henger med på skolen. Anonymous poster hash: bc437...f88
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #5 Skrevet 11. september 2016 Oj, ble ikke helt ferdig over her.. Jeg har ikke mange tips og triks, men en god bøtte tolmodighet både nå og fremover må du ha. Min har et voldsomt temperement og kan virkelig eksplodere og gå i svart. De trenger tydelige voksne, ingen dulling i slike situasjoner. Man må være klar på hva man vil formidle og alltid tilnærme seg positivt. Gi masse masse ros og oppmuntring for alt det positive du ser og oppfatter hos han ikke tenk at han burde klare litt av alt. La han dyrke også egne interesser. Organisert aktivitet er ikke alltid like enkelt, mn det finnes alternativ. Ha også tett samarbeid med ppt/skole/helsesøster og fastlege. Anonymous poster hash: bc437...f88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå