Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #1 Skrevet 11. september 2016 Anonymous poster hash: 2105b...174
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #2 Skrevet 11. september 2016 Det finnes det mange av og de virker klin gale alle som er med der🙀 Feks: barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet. Og de fleste der inne skriver utrolig dårlig norsk ( de er ikke utenlandske ). Anonymous poster hash: c0da4...143
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #3 Skrevet 11. september 2016 Er du dårlig til å skrive på norsk? Har du liten evne til refleksjon og selvinnsikt? Takler du selvkritikk dårlig? Har barnevernet tatt en alvorsprat med deg angående hvordan du behandler dine barn? Søk da på "barnefjernet" på facebook så finner du gruppen for deg! Anonymous poster hash: bd2c2...557
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #4 Skrevet 11. september 2016 Er du dårlig til å skrive på norsk? Har du liten evne til refleksjon og selvinnsikt? Takler du selvkritikk dårlig? Har barnevernet tatt en alvorsprat med deg angående hvordan du behandler dine barn? Søk da på "barnefjernet" på facebook så finner du gruppen for deg! Anonymous poster hash: bd2c2...557 Den har jeg ikke vært innpå. Takk for tips. Hilsen meg med svar nr 2. Rart at ingen, absolutt ingen på disse gruppene innser at de har gjort noe som ikke er bra for barna. Anonymous poster hash: c0da4...143
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #5 Skrevet 11. september 2016 Er du dårlig til å skrive på norsk? Har du liten evne til refleksjon og selvinnsikt? Takler du selvkritikk dårlig? Har barnevernet tatt en alvorsprat med deg angående hvordan du behandler dine barn? Søk da på "barnefjernet" på facebook så finner du gruppen for deg! Anonymous poster hash: bd2c2...557 Er det den gruppa som er blitt mye omtalt her inne? Har ikke noe med barnevernet å gjøre selv men har settt her inne at det er litt pinlig humor å lese inne på denne gruppa Anonymous poster hash: 2105b...174
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #6 Skrevet 11. september 2016 Vi ønsker gransking av barnevernet er også en gruppe med meget merkelige skjebner som ikke forstår hvorfor barna er tatt fra de. Anonymous poster hash: 8f050...ec4
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #7 Skrevet 11. september 2016 Det er mange som ønsker gransking av barnevernet blant annet advokater og psykologer: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/barnevernet/advokater-slaar-alarm-barnevernet-tar-for-mange-barn-fra-foreldrene/a/23467943/ Er ikke med på de gruppene og har heller ingenting med barnevernet å gjøre. Men jeg mener det er på sin plass å granske en etat som får så mye kritikk, denne etaten skal ta seg av de mest sårbare i samfunnet så her bør man faktisk ha en gjennomgang. Må også si at har flere i slekta som jobber i barnevernet og som mener det samme, det sier jo sitt. Anonymous poster hash: 014b8...cac
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #8 Skrevet 11. september 2016 De som mener dette: http://www.mhskanland.net/page2/page70/page70.html ikke skal granskes bør kanskje granske seg selv......... Forferdelig sak, politiet legger 12 åring i bakken og gir han varig ryggskade? Forferdelig! For ikke å snakke om glassjenta: http://mm.aftenbladet.no/2016/glassjenta/ Jeg har hørt igjennom hele serien før, gripende historie! Anbefales! Anonymous poster hash: 014b8...cac
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #9 Skrevet 11. september 2016 De som mener dette: http://www.mhskanland.net/page2/page70/page70.html ikke skal granskes bør kanskje granske seg selv......... Forferdelig sak, politiet legger 12 åring i bakken og gir han varig ryggskade? Forferdelig! For ikke å snakke om glassjenta: http://mm.aftenbladet.no/2016/glassjenta/ Jeg har hørt igjennom hele serien før, gripende historie! Anbefales! Anonymous poster hash: 014b8...cac Såklart barnevernet gjør feil. Men det er rart at de som skriver på slike sider skriver ekstremt dårlig norsk, er uføretrygdede, har ingen eller lite utdannelse og har aldri gjort noe feil med barna sine ( satt litt på spissen, men disse er det mange av). Anonymous poster hash: c0da4...143
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #10 Skrevet 11. september 2016 De som mener dette: http://www.mhskanland.net/page2/page70/page70.html ikke skal granskes bør kanskje granske seg selv......... Forferdelig sak, politiet legger 12 åring i bakken og gir han varig ryggskade? Forferdelig! For ikke å snakke om glassjenta: http://mm.aftenbladet.no/2016/glassjenta/ Jeg har hørt igjennom hele serien før, gripende historie! Anbefales! Anonymous poster hash: 014b8...cac Det du gjør nå er jevngodt med å finne to historier om folk som har dødd av en sykehusbakterie eller blitt dårligere av en operasjon; og så tolke det som bevis på at alle sykehus i Norge må bunngranskes... Anonymous poster hash: 4a33a...26a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #11 Skrevet 11. september 2016 Er det den gruppa som er blitt mye omtalt her inne? Har ikke noe med barnevernet å gjøre selv men har settt her inne at det er litt pinlig humor å lese inne på denne gruppa Anonymous poster hash: 2105b...174 Det er ikke pinlig humor etter mine begreper. Bare dypt, dypt tragisk. Folk som aldri har hatt en jobb, folk med rushistorikk, folk i grenselandet til psykisk utviklingshemming, folk som er tapere på absolutt alle fronter og som har så begrensede ressurser (mentalt, emosjonelt og på alle andre måter) at de ikke klarer å gi et barn noen helt basale ting. Og så finner de en bisarr raison d'être i å "kjempe kampen mot Barne Værne" på utallige blogger og FB-sider, slik at de klarer å klistre stigmaet over på barna sine. Og det på livstid. Når man blir regnet som såpass udugelig og skadelig for sitt eget barn at man kun kan få møte det tre ganger i året MED TILSYN - og likevel ikke jobber med å endre seg selv, men i stedet legger ut lange tirader om hvor slemt og urettferdig det er at barnevernet ikke betaler billetten dit barnet bor - huff, huff, huff... Hvor lam er du da, da? Anonymous poster hash: 4a33a...26a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #12 Skrevet 11. september 2016 Det du gjør nå er jevngodt med å finne to historier om folk som har dødd av en sykehusbakterie eller blitt dårligere av en operasjon; og så tolke det som bevis på at alle sykehus i Norge må bunngranskes... Anonymous poster hash: 4a33a...26a Nei, det er det ikke det samme for det eksemplet du kommer med hadde faktisk blitt gransket. Men det jeg sier er at gransking av slike barnevernssaker er på sin plass. Jeg har familie som jobber i BV, de ønsker også gransking. Da vil kanskje råtne epler utsorteres og restene kan friskmeldes. Det er de svakeste i samfunnet det er snakk om, og saker som disse og hva bjørke bydel har gjort er nettopp hva som må granskes. Man bør ha et uavhengig organ som gransker disse sakene for å få et bedre barnevern. De eneste som taper på at dette ikke blit gjort er barna. Det er en haug av slike saker. Og som du nevner om sykehusbakterier som dreper pasienter, disse sakene blir jo gransket ned i minste detalj, nettopp for å ta lærdom! Sånn skal det også være. Anonymous poster hash: 014b8...cac
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #13 Skrevet 11. september 2016 De som mener dette: http://www.mhskanland.net/page2/page70/page70.html ikke skal granskes bør kanskje granske seg selv......... Forferdelig sak, politiet legger 12 åring i bakken og gir han varig ryggskade? Forferdelig! For ikke å snakke om glassjenta: http://mm.aftenbladet.no/2016/glassjenta/ Jeg har hørt igjennom hele serien før, gripende historie! Anbefales! Anonymous poster hash: 014b8...cac Leste du det som sto der? Dette er i beste fall antibv-propaganda god som noen, full av konspirasjonsteorier og uskyldige foreldre. Kildekritikk! Anonymous poster hash: db43b...ee2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #14 Skrevet 11. september 2016 Min ærlige mening: det er noe trailer trash på disse sidene.. Anonymous poster hash: 293bc...0f3
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #15 Skrevet 11. september 2016 Det er ikke pinlig humor etter mine begreper. Bare dypt, dypt tragisk. Folk som aldri har hatt en jobb, folk med rushistorikk, folk i grenselandet til psykisk utviklingshemming, folk som er tapere på absolutt alle fronter og som har så begrensede ressurser (mentalt, emosjonelt og på alle andre måter) at de ikke klarer å gi et barn noen helt basale ting. Og så finner de en bisarr raison d'être i å "kjempe kampen mot Barne Værne" på utallige blogger og FB-sider, slik at de klarer å klistre stigmaet over på barna sine. Og det på livstid. Når man blir regnet som såpass udugelig og skadelig for sitt eget barn at man kun kan få møte det tre ganger i året MED TILSYN - og likevel ikke jobber med å endre seg selv, men i stedet legger ut lange tirader om hvor slemt og urettferdig det er at barnevernet ikke betaler billetten dit barnet bor - huff, huff, huff... Hvor lam er du da, da? Anonymous poster hash: 4a33a...26a Ja, enig. De bør virkelig jobbe med seg selv og ta hvert et foreldrekurs de kommer over. Leste der inne om en som hadde mistet omsorgen på dagen, hun ordlegger seg ikke særlig bra. Sønnen kom til slutt i fosterhjem hos hennes søster. Innlegget hun skrev handles mest om at hun var skuffet over at søsteren lot sønnen kalle henne for mamma og at hun ikke irettesatte han skikkelig for det. Hun så på det som det største sviket fra søsteren. Så når hun ikke greier å samarbeide godt med sin egen søster så vet jeg ikke hvem hun hadde klart å samarbeide med. Jeg tenker hun kunne priset seg lykkelig og vært temmelig takknemlig for at søsteren har tatt inn sønnen hennes.... Anonymous poster hash: 014b8...cac
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #16 Skrevet 11. september 2016 Nei, det er det ikke det samme for det eksemplet du kommer med hadde faktisk blitt gransket. Men det jeg sier er at gransking av slike barnevernssaker er på sin plass. Jeg har familie som jobber i BV, de ønsker også gransking. Da vil kanskje råtne epler utsorteres og restene kan friskmeldes. Det er de svakeste i samfunnet det er snakk om, og saker som disse og hva bjørke bydel har gjort er nettopp hva som må granskes. Man bør ha et uavhengig organ som gransker disse sakene for å få et bedre barnevern. De eneste som taper på at dette ikke blit gjort er barna. Det er en haug av slike saker. Og som du nevner om sykehusbakterier som dreper pasienter, disse sakene blir jo gransket ned i minste detalj, nettopp for å ta lærdom! Sånn skal det også være. Anonymous poster hash: 014b8...cac Den konkrete saken granskes, ja, men ikke helsevesenet som helhet. Ser du ikke forskjellen? De konkrete enkeltsakene i BV kan også klages inn til sivilombudsmannen. At foreldrene ikke kommer noen vei med det, er jo ikke BVs feil. Det er jo deres egen feil. Anonymous poster hash: 4a33a...26a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #17 Skrevet 11. september 2016 Ja, enig. De bør virkelig jobbe med seg selv og ta hvert et foreldrekurs de kommer over. Leste der inne om en som hadde mistet omsorgen på dagen, hun ordlegger seg ikke særlig bra. Sønnen kom til slutt i fosterhjem hos hennes søster. Innlegget hun skrev handles mest om at hun var skuffet over at søsteren lot sønnen kalle henne for mamma og at hun ikke irettesatte han skikkelig for det. Hun så på det som det største sviket fra søsteren. Så når hun ikke greier å samarbeide godt med sin egen søster så vet jeg ikke hvem hun hadde klart å samarbeide med. Jeg tenker hun kunne priset seg lykkelig og vært temmelig takknemlig for at søsteren har tatt inn sønnen hennes.... Anonymous poster hash: 014b8...cac Jeg reagerte også på den tråden. Mora hadde nå samboer nr. 3, etter at barnets far var ute av bildet, samboer nr. 2 misbrukte sønnen seksuelt, men NÅ skulle hun virkelig vise hvilken flott kjernefamilie de kunne være... Anonymous poster hash: 4a33a...26a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #18 Skrevet 11. september 2016 Leste du det som sto der? Dette er i beste fall antibv-propaganda god som noen, full av konspirasjonsteorier og uskyldige foreldre. Kildekritikk! Anonymous poster hash: db43b...ee2 Leste ikke hele sida til første linken, leste kun om Adele saken som vant fram i menneskerettighetsdomstolen. Må innrømme at jeg ikke liker helt tonen i arkikkelen da den er ganske monoton, men den får alikevell fram noen viktige poeng. Men det er helt klart skrevet av en BV-kritiker men man bør jo lytte til de også. Adelesaken er kritisert av mange: http://www.aftenbladet.no/nyheter/--Visse-likhetstrekk-med-den-mest-kjente-barnevernssaken-i-Norge-3724691.html Mye inne på facebook siden der er temmelig BS og tull. Så det gidder jeg ikke bruke tid på å lese om engang. Noe er rett og slett syke konspirasjonsteorier. Aftenbladet vant pris for glassjenta: http://www.aftenbladet.no/kultur/Pris-til-Glassjenta-3928811.html Det var vellfortjent syns jeg. Så ja, har lest hele. Glimrende jobb de har gjort, de går på fakta hele veien er observante og har ypperlig kildekritikk. Ingen anti-bv propaganda men de retter kritikk der den er fortjent. De viser det mye fra barnevernjentas side og den stiller mange viktige spørsmål. Jeg anbefaler at du leser eller hører lydfilene, historien er fengslende og rørende, den fortjener en bok! Anonymous poster hash: 014b8...cac
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #19 Skrevet 11. september 2016 Leste ikke hele sida til første linken, leste kun om Adele saken som vant fram i menneskerettighetsdomstolen. Må innrømme at jeg ikke liker helt tonen i arkikkelen da den er ganske monoton, men den får alikevell fram noen viktige poeng. Men det er helt klart skrevet av en BV-kritiker men man bør jo lytte til de også. Adelesaken er kritisert av mange: http://www.aftenbladet.no/nyheter/--Visse-likhetstrekk-med-den-mest-kjente-barnevernssaken-i-Norge-3724691.html Mye inne på facebook siden der er temmelig BS og tull. Så det gidder jeg ikke bruke tid på å lese om engang. Noe er rett og slett syke konspirasjonsteorier. Aftenbladet vant pris for glassjenta: http://www.aftenbladet.no/kultur/Pris-til-Glassjenta-3928811.html Det var vellfortjent syns jeg. Så ja, har lest hele. Glimrende jobb de har gjort, de går på fakta hele veien er observante og har ypperlig kildekritikk. Ingen anti-bv propaganda men de retter kritikk der den er fortjent. De viser det mye fra barnevernjentas side og den stiller mange viktige spørsmål. Jeg anbefaler at du leser eller hører lydfilene, historien er fengslende og rørende, den fortjener en bok! Anonymous poster hash: 014b8...cac Aftenbladet sin serie er jo grei, det var den første linken jeg mente. 😊 Anonymous poster hash: db43b...ee2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #20 Skrevet 11. september 2016 Den konkrete saken granskes, ja, men ikke helsevesenet som helhet. Ser du ikke forskjellen? De konkrete enkeltsakene i BV kan også klages inn til sivilombudsmannen. At foreldrene ikke kommer noen vei med det, er jo ikke BVs feil. Det er jo deres egen feil. Anonymous poster hash: 4a33a...26a Jeg har aldri sagt at jeg mente hele bv burde granskes. Men vi bør få et bedre system for gransking av enkeltsaker enn det vi har i dag. For alt for mye henger i løse tråder, og det skaper mindre tillitt til det barnevernet vi har i dag. De som jobber i barnevernet fortjener også den sikkerheten at de ikke blir hengt ut som sosiopater som kidnapper unger. Barnevernet kan ikke kommentere enkeltsaker så de får aldri forsvart seg, det setter grobunn for mistillit. Vi trenger et barnevern som folk har tillitt til! Sivilombudsmannen er i denne sammenhengen tydeligvis ikke godt nok, kanskje hvis de hadde fått mer ressurser og kompetanse. Sililombudsmannens mening er heller ikke binnende for dem det gjelder så det er ikke tilstrekkelig. Dette er noe mange advokater også klager på. Det bør også være en mulighet på lik linje med pasientskadenemnda og søke om erstattning ved feil og mangler, både for barn og voksne. Sånn som i tilfellet til glassjenta, det hun gikk igjennom bør granskes og når konklusjonen er satt så bør hun kunne søke om erstattning. Det bør være mere systematikk i det. Anonymous poster hash: 014b8...cac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå