Gå til innhold

Tøybleiehjelp :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg funderer på om vi skal prøve tøybleier til neste baby, men trenger litt veiledning i jungelen...

 

Ser for meg at brettebleier og ai2 kunne passet fint for oss. I den forbindelse har jeg et par spørsmål, og håper noen med erfaring vil svare :)

 

- ai2 har PUL-cover, kan disse brukes utenpå brettebleiene?

- kan jeg klippe/sy fleeceinnlegg selv?

 

Hvilket merke av ai2 bleiene liker DU best?

 

Vi har nok av brettebleier fra før av, så vi trenger egentlig bare cover og andre innlegg. Tenkte ai2 er lettere for mannen ;)

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: af719...a92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og rispapir, brukes det i både brettebleier og ai2?....

 

Anonymous poster hash: af719...a92

Skrevet

Vi har brukt brettebleier, etter hvert med bambusinnlegg, i kombinasjon med formsydde. Som sperrelag har vi brukt ull.

 

Pul-bleier egner seg ikke som sperrelag til ovennevnte.

 

Rundt barnehagestart/ett år, har vi gått over til lommebleier med bambusinnlegg og rispapir.

All in 2 er vel ca det samme som lommebleier, men jeg liker å kunne justere innlegg etter behov.

 

Vet ikke helt hva du vil sy av fleece? Sperrelag av polarfleece? Innlegg av microfleece er ikke så bra, ville gått for bambus.

 

Har fungert veldig bra for oss, hatt tre tøybleiebarn.

 

Anonymous poster hash: 49dae...565

Skrevet

Vi har brukt brettebleier, etter hvert med bambusinnlegg, i kombinasjon med formsydde. Som sperrelag har vi brukt ull.

 

Pul-bleier egner seg ikke som sperrelag til ovennevnte.

 

Rundt barnehagestart/ett år, har vi gått over til lommebleier med bambusinnlegg og rispapir.

All in 2 er vel ca det samme som lommebleier, men jeg liker å kunne justere innlegg etter behov.

 

Vet ikke helt hva du vil sy av fleece? Sperrelag av polarfleece? Innlegg av microfleece er ikke så bra, ville gått for bambus.

 

Har fungert veldig bra for oss, hatt tre tøybleiebarn.

 

Anonymous poster hash: 49dae...565

Takk for svar! :)

 

Kan du si noe om hvorfor pul-cover ikke egner seg som sperrelag til brettebleier?

 

Av fleece tenkte jeg som ekstra innlegg til brettebleier/ai2 :)

 

 

Anonymous poster hash: af719...a92

Skrevet

Og hvorfor er ikke microfleece bra? Det er jo såå mange som har det øverst i innlegg (på butikker altså) :)

 

Anonymous poster hash: af719...a92

Skrevet

Takk for svar! :)

 

Kan du si noe om hvorfor pul-cover ikke egner seg som sperrelag til brettebleier?

 

Av fleece tenkte jeg som ekstra innlegg til brettebleier/ai2 :)

 

 

Anonymous poster hash: af719...a92

Det går an å bruke PUL-cover utenpå brettebleier, men da bør du bruke cover som er beregnet på formålet. Brettebleier bygger mer (er større og tykkere), mens de fleste AI2 er nettere i passformen, slik at du neppe får dekket hele brettebleiene med AI2-coveret.

 

 

 

Anonymous poster hash: 8ef6f...548

Skrevet

Fleece er ikke egnet som innlegg i bleier, hvis du tenker på at de skal suge opp urin? Når man bruker fleeceinnlegg i bleier, er det vanligvis som stay-dry-innlegg innerst mot huden for barn som har hud som ikke tåler direkte kontakt med fuktig bomull/bambus.

 

Anonymous poster hash: 8ef6f...548

Skrevet

Det går an å bruke PUL-cover utenpå brettebleier, men da bør du bruke cover som er beregnet på formålet. Brettebleier bygger mer (er større og tykkere), mens de fleste AI2 er nettere i passformen, slik at du neppe får dekket hele brettebleiene med AI2-coveret.

 

 

 

Anonymous poster hash: 8ef6f...548

Aha, da skjønner jeg!

 

 

Anonymous poster hash: af719...a92

Skrevet

Fleece er ikke egnet som innlegg i bleier, hvis du tenker på at de skal suge opp urin? Når man bruker fleeceinnlegg i bleier, er det vanligvis som stay-dry-innlegg innerst mot huden for barn som har hud som ikke tåler direkte kontakt med fuktig bomull/bambus.

 

Anonymous poster hash: 8ef6f...548

Ja, det var dette jeg tenkte på. Ikke fleece som eget innlegg, men som i innlegg nærmest huden til babyen. Feks inne i brettebleier, wller over microfiberinnlegg til nattbruk.

 

 

 

Anonymous poster hash: af719...a92

Skrevet

Ja, det var dette jeg tenkte på. Ikke fleece som eget innlegg, men som i innlegg nærmest huden til babyen. Feks inne i brettebleier, wller over microfiberinnlegg til nattbruk.

 

 

 

Anonymous poster hash: af719...a92

Ja, det kan du sy selv. Forhør deg gjerne inne på f.eks. tøybleiegruppa på FB hvilken fleece som egner seg best (har aldri gjort det selv, så kan ikke gi deg råd).

 

 

Anonymous poster hash: 8ef6f...548

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...