Gå til innhold

Hvis ditt barn kommer hjem og forteller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra skolehverdagen, og du innser at en i klassen blir regelrett mobbet... Men at det også høres ut som lærerne er klar over det... Gjør du noe med det da?

Jeg har snakket med mitt barn om hvor viktig det er å gå foran som et godt eksempel nå, stille opp og være en god venn, men er i tvil om jeg burde gjøre mer. Og i så fall, hva.

Anonymous poster hash: 124ef...680

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville snakket med lærer om det for å høre om dette stemmer. Og eventuelt snakket med foreldrene, kjenner du foreldrene?

Stakkars barn, blir så forbanna når jeg hører om sånt.

Anonymous poster hash: a7d8a...d7f

Skrevet

Ville snakket med lærer om det for å høre om dette stemmer. Og eventuelt snakket med foreldrene, kjenner du foreldrene?

Stakkars barn, blir så forbanna når jeg hører om sånt.

Jeg kjenner ikke forelderen.

Blir også veldig forbannet, og synes det er rart at dette får pågå.

Skrevet

Jeg kjenner ikke forelderen.

Blir også veldig forbannet, og synes det er rart at dette får pågå.

Veldig eni med deg. Derfor hadde jeg tatt kontakt med lærer for å høre om dette stemmer og om de faktisk er klar over hva som foregår.

Forhåpentligvis blir det tatt på alvor da de skjønner at det er våkne foreldre som følger med. Er de klar over at dette foregår og barnet ditt har reagert på det så han/hun forteller dette hjem gjør di en alt for dårlig jobb!

Skrevet

Jeg har opplevd dette en gang, Dvs læreren visste neppe om det. Sendte mail til læreren. Hun takket for tilbakemelding, og skulle sjekke opp i saken. Etter hva jeg har fått med meg er det ikke et stort problem lenger.

Skrevet

Huff, stakkars barn :(

Jeg ville kontaktet foreldrene da læreren uansett ikke har lov til å diskutere andres barn med deg.

Anonymous poster hash: fd9f0...c26

Skrevet

Huff, stakkars barn :(

Jeg ville kontaktet foreldrene da læreren uansett ikke har lov til å diskutere andres barn med deg.

Anonymous poster hash: fd9f0...c26

Læreren kan ikke diskutere, men kan selvfølgelig motta meldingen. Jeg ville snakket med både lærer og foreldre.

Anonymous poster hash: 96ded...5ea

Skrevet

Jeg har opplevd det en gang. Da ringt jeg til foren til barnet det gjaldt. For foreldrene var det greit å få vite at andre barn så det samme som deres barn fortalte. Det er ellers lett å avfeie ting som misforståelser eller overdrivelser.

Anonymous poster hash: b1a93...d09

Skrevet

Må det være enten eller? Jeg ville kontaktet både skole og foreldrene

Anonymous poster hash: 9c973...09c

Skrevet

Jeg oppdaget noe lignende for noen år siden, og tok kontakt med rektor med det samme.

Jeg sørget også for at mitt barn fortsatte å være venn med det barnet som ble mobbet. I perioder hadde den gutten bare en venn, og det var min sønn. Og derfor gjorde jeg hva jeg kunne for at de skulle holde kontakt og holde vedlike det vennskapet.

Jeg vet faktisk ikke hva skolen gjorde. Men jeg vet at disse guttene var kompiser hele skoletida, og at klassestrukturene ble endret en del da de skulle over på ungdomsskolen. De to kom i samme klasse, og miljøet i klassen var godt. Så jeg tror i alle fall han hadde det ok de tre siste åra, og han hadde hele veien noen han var venn med.

Anonymous poster hash: 8ff5d...405

Skrevet

Jeg ville kontaktet både skolen og foreldrene. Skolen fordi jeg vil være helt siker på at de er klar over situasjonen, og fordi jeg tror det vil gi ekstra press på å finne løsninger når de vet at også foreldre til barn som ikke er del av konflikten fårdette med seg og reagerer. Foreldrene fordi jeg vet at som foreldre til en som blir mobbet kan man trenge allierte. Jeg vil tro at det kan være en støtte i å vite at andre observerer og reagerer. Samtidig ville jeg spurt om det var noe jeg kunne hjelpe med, og invitert barnet hjem, eller med på et eller annet, alt ettersom hva som passet.

Jeg ville også snaket med mitt barn om situasjonen. Først ville jeg rost veldig for at jeg fikk beskjed, så hadde jeg snakket om de situasjonene som barnet hadde observert, fått barnet mitt til å fortelle hva han/hun tenkte og gjorde i situasjonen. Hvis barnet mitt enten har deltatt eller stått å sett på, hadde vi snakket om andre måter å takle situasjonen, som f.eks. å hente en voksen, eller be de andre om å gi seg. Hadde barnet deltatt, ville det også måtte si unskyld til den som ble mobbet, og hadde fått tydelig beskjed om at jeg var veldig skuffet, men så sant barnt kuttet adferden der og da, ville jeg ikke ha gitt noen flere konsekvenser, fordi barnet kom til meg og fortalte, og det vil jeg gjerne at barnet skal fortsette med.

Anonymous poster hash: 4277a...589

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...