Gå til innhold

Hvordan ser ditt drømmehus ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 563f9...1ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort funkishus med masse vinduer.

Bygd i mur og andre materialer som ikke trenger noe særlig vedlikehold.

Gulv i lyst heltre, glatte vegger og tak, ikke listverk.

Sjarmerende innredd med 70-tallsmøbler og andre funn fra besteforeldrenes kjeller og loft.

Diger spisestue med et stooort bord i heltre.

Skrevet

Som det i første episode av draumehjemmet på nrk.

Så mye giftfrie naturmaterialer som mulig og miljøvennlig

Anonymous poster hash: 3af69...87a

Skrevet

ET gammel hus med sjel. Elsker hus fra sent 1800 og tidlig 1900 tallet, med en liten touch av moderne vri.

Skrevet

Har drømmehuset nå. Klassisk i tre med valmet tak, søyler, store vinduer, utstikker og panoramautsikt. Store terrasser, nok soverom, 2 stuer (en dedikert til barn/spilling) og livsløpstandard (har alt vi trenger i hovedetg som gamle/syke og kan da leie ut en annen etg med små justeringer). Profilerte lister over hele huset og en rimlig tidløs design som man ikke går lei av med det første. Heldigvis har mannen og jeg lik smak :)

Anonymous poster hash: 0ec25...1c9

Skrevet

Funkishus. Med så mye vindusflater at det føles som man bor i glasshus. Bor i naturskjønne omgivelser allerede, men i et stort hus fra åttitallet med for små og lave vindu.

Jeg er ikke glad i vegger. For det første gjør det huset mørkt, og her i kalde nord bør vi alltid få inn mest mulig dagslys. Dessuten vil jeg se natur og sjø uansett hvor jeg er i huset. Og det er lettere å møblere et slikt hjem. Trenger ikke så mye bilder/lamper for å få det fint, fordi utsikten 'møblerer' uansett.

Skrevet

Stort funkishus med masse vinduer.

Bygd i mur og andre materialer som ikke trenger noe særlig vedlikehold.

Gulv i lyst heltre, glatte vegger og tak, ikke listverk.

Sjarmerende innredd med 70-tallsmøbler og andre funn fra besteforeldrenes kjeller og loft.

Diger spisestue med et stooort bord i heltre.

Dette høres ut som mitt drømmehus, og jeg er så heldig at det er på tegnebordet i disse dager! Pappa er pensjonert arkitekt, og tegner hus for oss på sine "gamle" dager. Vi har samlet masse klassiske designmøbelperler opp gjennom årene, og endelig skal de få huset de fortjener.

Anonymous poster hash: 35b5d...183

Skrevet

Som det som er på etiketten på Champagne-brusen

Skrevet

Funkishus. Med så mye vindusflater at det føles som man bor i glasshus. Bor i naturskjønne omgivelser allerede, men i et stort hus fra åttitallet med for små og lave vindu.

Jeg er ikke glad i vegger. For det første gjør det huset mørkt, og her i kalde nord bør vi alltid få inn mest mulig dagslys. Dessuten vil jeg se natur og sjø uansett hvor jeg er i huset. Og det er lettere å møblere et slikt hjem. Trenger ikke så mye bilder/lamper for å få det fint, fordi utsikten 'møblerer' uansett.

Syns det høyrest kjempeflott ut, men har alltid lurt på korleis hus med så mykje glasveggar fungerar når det er mørkt ute? Vil ikkje storparten av veggane sjå heilt svarte ut då?

Skrevet

Syns det høyrest kjempeflott ut, men har alltid lurt på korleis hus med så mykje glasveggar fungerar når det er mørkt ute? Vil ikkje storparten av veggane sjå heilt svarte ut då?

Joda, det vil alltid være behov for smart belysning der lyset reflekteres på lyse overflater. Indirekte belysning på gulv, tak, osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...