Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Jeg har en venninne som er overvektig, hun klager alltid over hvor tykk hun er, at ingen klær passer, etc. Jeg har en normal bmi men noen ekstra kilo, og har også klær som ikke passer lenger etter to graviditeter. Likevel så får jeg ikke klage over dette, fordi jeg egentlig er slank og fin i følge henne. Og hun blir sur hver gang jeg sier at jeg trener, spiser sunt og prøver å slanke meg for det trenger jeg egentlig ikke. Er dette normalt? Er det virkelig sånn at det er bare de overvektige som har "rett" til å klage?? Anonymous poster hash: 28eb8...5eb
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #2 Skrevet 10. september 2016 Syns at så lenge de ikke er syke så bør de ikke klage, ta heller tak i problemene med mat og livsstil så blir man slankere.. Anonymous poster hash: bbb69...06b
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #3 Skrevet 10. september 2016 Folk som klager er kjedelige å være sammen med. Folk som klager over ting de selv har makt til å rette på, er de aller kjedeligste! Anonymous poster hash: d4c2a...ce6
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #4 Skrevet 10. september 2016 Jeg er litt enig med venninna di, blir nesten som man klager over vonde bein til en person som har blitt lam i de. Anonymous poster hash: 1fe45...a51
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #5 Skrevet 10. september 2016 Jeg er litt enig med venninna di, blir nesten som man klager over vonde bein til en person som har blitt lam i de. Anonymous poster hash: 1fe45...a51 Wow! Så nå har man faktisk mistet retten til å klage fordi det finnes alltid noen som har det verre??? Anonymous poster hash: 28eb8...5eb
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #6 Skrevet 10. september 2016 Wow! Så nå har man faktisk mistet retten til å klage fordi det finnes alltid noen som har det verre??? Anonymous poster hash: 28eb8...5eb Nei, men man klager jo ikke TIL de som har det verre. Om jeg ikke hadde hatt tid til å spise en dag, så ville jeg ikke klagd til noen som ikke hadde hatt råd til mat på en uke om hvor sulten jeg var. Anonymous poster hash: 55f96...102
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #7 Skrevet 10. september 2016 Jeg er slank og fin, og får ofte høres at jeg ikke trenger å trene eller spise sunt fordi jeg er så slank. Men grunnen til at jeg er slank og fit er jo på grunn av treningen og kostholdet. Skjønner de ikke det?!? Anonymous poster hash: 0aa9d...39d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #8 Skrevet 10. september 2016 Nei, men man klager jo ikke TIL de som har det verre. Om jeg ikke hadde hatt tid til å spise en dag, så ville jeg ikke klagd til noen som ikke hadde hatt råd til mat på en uke om hvor sulten jeg var. Anonymous poster hash: 55f96...102 Hadde tenkt å svare noe av det samme. Jeg skjønner venninna til HI. Det er ikke gøy å høre slanke venninner klage på vekta, hvis man sitter ved siden av og sliter mye mer med vekta selv. Samtidig har allikevel HI rett til å føle som hun gjør, men trenger kanskje ikke klage til akkurat DENNE venninnen?? Anonymous poster hash: 42d18...511
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #9 Skrevet 10. september 2016 https://www.google.no/search?q=that+awkward+moment&espv=2&biw=1366&bih=667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiQxNCQxYXPAhXFCpoKHXtgBcMQ_AUIBigB#tbm=isch&q=that+awkward++moment+when+someone+skinnier&imgrc=bRqX3Z94l0Dz_M%3A Anonymous poster hash: 921ae...f07
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #10 Skrevet 10. september 2016 Det er jo en indirekte måte å si til henne at hun er smellfeit på... Jeg og søsteren min er akkurat like høye, 174 cm, hun veier 70 kg og jeg veier 90 kg. Når hun står ved siden av meg og klyper seg i sideflesket og klager over hvor feit hun er, hva er det da hun egentlig kaller meg? Anonymous poster hash: 921ae...f07
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #11 Skrevet 10. september 2016 https://www.google.no/search?q=that+awkward+moment&espv=2&biw=1366&bih=667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiQxNCQxYXPAhXFCpoKHXtgBcMQ_AUIBigB#tbm=isch&q=that+awkward++moment+when+someone+skinnier&imgrc=bRqX3Z94l0Dz_M%3A Anonymous poster hash: 921ae...f07 Oh yes! Anonymous poster hash: a69c8...eaa
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #12 Skrevet 11. september 2016 Du forteller jo henne implisitt at hun er gedigen. Litt sosiale antenner er lov å ha. Klag til en annen venninne, for ditt problem er jo like reelt for deg. Men, hun kan jo ikke drive å klage hele tiden heller. Det er bare slitsomt. Anonymous poster hash: 6315f...a37
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #13 Skrevet 11. september 2016 Jeg som overvektig må hele tiden høre på normalvektige-men-litt-dvaske venner/kollegaer/familie som klager over hvor feite de er og hvor fælt de synes det er. Er det virkelig bedre? Anonymous poster hash: 566d7...b0a
Brennheite Badeand Skrevet 11. september 2016 #14 Skrevet 11. september 2016 (endret) Klaging er en uting uansett om det er 3 eller 50 kg for mye. Er man ikke fornøyd så er det bare å ta tak selv. Når det er sagt så har jeg selv opplevd at folk som egentlig er slanke og fine har blitt fornærmet når de klager over at de "er så tjukke" og jeg har svart at da er det jo bare å stramme inn på kosten så er jo det løst. Det de var ute etter var jo en bekreftelse på hvor fine de er og ikke et "samtykke" i at de burde ta grep. Når klaginga er for å få bekreftelse på hvor bra man ser ut så kan jeg styre min begeistring... Endret 11. september 2016 av Brennheite Badeand
soleia Skrevet 11. september 2016 #15 Skrevet 11. september 2016 Men kvifor må de drive og klage over dette heile tida? Kanskje de berre skal bli einige om å slutte å klage til kvarandre over kropp og vekt? Eg synes og det er litt kjipt når damer eg ser på som slanke og flotte klagar over feks mage, når min mage er mykje større enn deira, men litt får ein tåle. Men gjentatt klaging synes eg er kjedeleg og meiningslaus. Det er uansett berre ein sjølv som kan gjere noko med det, -om ein vil.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #16 Skrevet 11. september 2016 Hvorfor gidder du å være sammen med folk som klager? Anonymous poster hash: a9d30...394
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #17 Skrevet 11. september 2016 Klaging er en uting uansett om det er 3 eller 50 kg for mye. Er man ikke fornøyd så er det bare å ta tak selv. Når det er sagt så har jeg selv opplevd at folk som egentlig er slanke og fine har blitt fornærmet når de klager over at de "er så tjukke" og jeg har svart at da er det jo bare å stramme inn på kosten så er jo det løst. Det de var ute etter var jo en bekreftelse på hvor fine de er og ikke et "samtykke" i at de burde ta grep. Når klaginga er for å få bekreftelse på hvor bra man ser ut så kan jeg styre min begeistring... Ha ha, akkurat det samme opplever jeg også. Anonymous poster hash: ce23d...76e
justme76 Skrevet 11. september 2016 #18 Skrevet 11. september 2016 Jeg er overvektig selv og har venninner som klager over 2-3 kg for mye og hvor feite de er. Jeg prøver å gjøre noe med min overvekt men har vanskelig for å gå ned. Er ikke alltid bare å trene og spise sunt. Blir veldig lei meg når det klages på 2-3 kg. Hva mener de da om mine 20? Hadde vært overlykkelig om jeg bare hadde 2-3kg for mye. Klage kan man men ikke til de som har mye mer kg.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #19 Skrevet 11. september 2016 Jeg er dessverre alt for overvektig og har kommer inn i et spor hvor det er vanskelig å ta grep. Nå klager jeg ikke over at jeg er overvektig, at jeg burde gått ned i vekt eller trent mer, og jeg klager ikke over at jeg legger på meg bare jeg ser søtt. Ikke klager jeg på at jeg ikke finner klær som passer (får bare tak i stygge klær, men det er konsekvensen av å være kjempestor), ei heller på at jeg misliker kroppen min. Jeg tenker at det er implisitt, og behøver ikke sies. Dessuten hjelper det ingen ting! De som jeg hører klage, er stort sett normalvektige til lett overvektige, og da tenker jeg for meg selv at den personen ikke helt selv forstår hvordan den klagen lyder for mottaker, og jeg får av og til lyst til å spørre hva de tenker om meg. Men jeg skjønner jo at dette ikke har noe å gjøre med hva den personen synes om meg. Selvfølgelig synes hun jeg er feit. Jeg er jo feit, men det plager ikke den som sier det. Vi er oss selv nærmest! Anonymous poster hash: 33fb4...ad4
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #20 Skrevet 11. september 2016 Selvsagt kan du få klage om du er misfornøyd. Selv synes jeg klaging og mangel på handling er usjarmerende da. MEN, jeg synes man kan velge sitt publikum for klagingen sin. Om du har fem kilo overvekt synes jeg det er unødvendig å klage til en som har 30 kg overvekt. Om jeg føler jeg har en dårlig hårdag så klager jeg ikke til min venninne som nylig har mistet håret pga cellegift. Jeg klager ikke over at jeg har tykke ankler til en kollega som har amputert et bein. Ser du hva jeg mener? Velg hvem du syter til. Anonymous poster hash: 03ff4...994
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå