Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Vi får besøk noen dager, som skal ha med seg en hund. Men den hunden blir helt gal av katter, så vi må holde katten vår utenfor rekkevidde. Jeg tenkte jeg skulle låse kattedøren slik den må være ute (med mat og drikke i garasjen!). Men jeg er litt redd for at den blir veldig forvirret? Kanskje den står og stanger på den stengte kattedøren? Anonymous poster hash: 2798f...e70
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #2 Skrevet 10. september 2016 Ikke greit, etter min mening. Det er katten som bor hos dere. Nå skal katten stenges ute fordi det kommer en kattevond hund til dere? Bedre da at hunden holdes på eget rom og katten kan gå ut/inn i resten av huset som den vil. Kan hende det går bra. Men kan like gjerne være at katten bestemmer seg for at den ikke vil bo der mer og stikker videre. Anonymous poster hash: a11db...ce2
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #3 Skrevet 10. september 2016 Ikke greit, etter min mening. Det er katten som bor hos dere. Nå skal katten stenges ute fordi det kommer en kattevond hund til dere? Bedre da at hunden holdes på eget rom og katten kan gå ut/inn i resten av huset som den vil. Kan hende det går bra. Men kan like gjerne være at katten bestemmer seg for at den ikke vil bo der mer og stikker videre. Anonymous poster hash: a11db...ce2 Uueeh, jeg frykter det samme 😓 Vanligvis hadde jeg sagt nei til hundebesøk, men de som kommer har akkurat vært igjennom en grusom livskrise, så jeg føler jeg må bare godta deres betingelser. Å sperre hunden inne på et rom er uaktuelt, den kommer til å ule og rasere rommet 😑 i tillegg er de som kommer på besøk litt slik "hadde du likt at noen sperret deg inne på et rom?" holdning. Hi Anonymous poster hash: 2798f...e70
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #4 Skrevet 10. september 2016 Uueeh, jeg frykter det samme 😓 Vanligvis hadde jeg sagt nei til hundebesøk, men de som kommer har akkurat vært igjennom en grusom livskrise, så jeg føler jeg må bare godta deres betingelser. Å sperre hunden inne på et rom er uaktuelt, den kommer til å ule og rasere rommet 😑 i tillegg er de som kommer på besøk litt slik "hadde du likt at noen sperret deg inne på et rom?" holdning. Hi Anonymous poster hash: 2798f...e70 Men det å stenge ute katten er greit.... Anonymous poster hash: cadba...7d0
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #5 Skrevet 10. september 2016 Uueeh, jeg frykter det samme 😓 Vanligvis hadde jeg sagt nei til hundebesøk, men de som kommer har akkurat vært igjennom en grusom livskrise, så jeg føler jeg må bare godta deres betingelser. Å sperre hunden inne på et rom er uaktuelt, den kommer til å ule og rasere rommet 😑 i tillegg er de som kommer på besøk litt slik "hadde du likt at noen sperret deg inne på et rom?" holdning. Hi Anonymous poster hash: 2798f...e70 Hvis de har den holdningen så har de nok en god løsningen på katten for de ønsker vel ikke dårligere behandling av katten enn av hunden Anonymous poster hash: 281ec...13a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #6 Skrevet 10. september 2016 Hva med å ha katten på et rom? Anonymous poster hash: 76211...183
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #7 Skrevet 10. september 2016 Hvis de har den holdningen så har de nok en god løsningen på katten for de ønsker vel ikke dårligere behandling av katten enn av hunden Anonymous poster hash: 281ec...13a Vanligvis under normale omstendigheter ville de nok tatt litt mer hensyn, men akkurat nå har de gått igjennom noe av det verste som kan oppleves, derfor tviler jeg på at de i det hele tatt tenker på katten. Jeg kan eventuelt sperre katten inne på et rom, men den blir kanskje veldig redd når den hører eller lukter hunden? Jeg trenger en god løsning 😓 Anonymous poster hash: 2798f...e70
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #8 Skrevet 10. september 2016 Uueeh, jeg frykter det samme Vanligvis hadde jeg sagt nei til hundebesøk, men de som kommer har akkurat vært igjennom en grusom livskrise, så jeg føler jeg må bare godta deres betingelser. Å sperre hunden inne på et rom er uaktuelt, den kommer til å ule og rasere rommet i tillegg er de som kommer på besøk litt slik "hadde du likt at noen sperret deg inne på et rom?" holdning. Hi Anonymous poster hash: 2798f...e70 Det er ikke greit at hunden deres blir stengt inne, men det er greit at katten din blir utestengt fra sitt eget hjem?? Forstår at det er et dilemma siden de har gått gjennom en livskrise, men de bør likevel ikke kunne diktere slik. Jeg vet noen som stadig kommer i lignende situasjon. Noen i familien har en slik hund, og noen med innekatt må av og til komme på besøk. Hund og katt liker ikke hverandre. Da blir hund og katt holdt i ulike etasjer i huset når begge er inne. Når hunden luftes har katten tilgang til hele huset. Kan det være en løsning for dere? Da kan du f.eks. stenge katteluken, eller holde rommet luken kommer inn i stengt slik at dere hører når katten kommer inn. Så kan hunden følges inn på et annet rom akkurat da mens dere f.eks. tar katten med opp i andre etasje eller kjeller? Eller at hunden får være i en av etasjene mens katten er inne? Anonymous poster hash: a11db...ce2
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #9 Skrevet 10. september 2016 Vanligvis under normale omstendigheter ville de nok tatt litt mer hensyn, men akkurat nå har de gått igjennom noe av det verste som kan oppleves, derfor tviler jeg på at de i det hele tatt tenker på katten. Jeg kan eventuelt sperre katten inne på et rom, men den blir kanskje veldig redd når den hører eller lukter hunden? Jeg trenger en god løsning 😓 Anonymous poster hash: 2798f...e70 Vi passet en hund en uke, trodde det skulle gå fint, men katten min var skikkelig hundevond.. Da bodde katten på vårt rom på dagtid, jeg låste døra så ingen fikk sluppet den ut, hadde mat og do på rommet.. Den sov hele dagen uansett.. Så sov hunden på rommet til sønnen min på natta og da fikk katten gå fritt i stua som den ville funka gull Anonymous poster hash: 281ec...13a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #10 Skrevet 10. september 2016 Det er ikke greit at hunden deres blir stengt inne, men det er greit at katten din blir utestengt fra sitt eget hjem?? Forstår at det er et dilemma siden de har gått gjennom en livskrise, men de bør likevel ikke kunne diktere slik. Jeg vet noen som stadig kommer i lignende situasjon. Noen i familien har en slik hund, og noen med innekatt må av og til komme på besøk. Hund og katt liker ikke hverandre. Da blir hund og katt holdt i ulike etasjer i huset når begge er inne. Når hunden luftes har katten tilgang til hele huset. Kan det være en løsning for dere? Da kan du f.eks. stenge katteluken, eller holde rommet luken kommer inn i stengt slik at dere hører når katten kommer inn. Så kan hunden følges inn på et annet rom akkurat da mens dere f.eks. tar katten med opp i andre etasje eller kjeller? Eller at hunden får være i en av etasjene mens katten er inne? Anonymous poster hash: a11db...ce2 God ide, jeg kan sette opp babygrinden i trappen som etasjeskiller. Katten våger seg neppe opp i annen etasje når hunden er oppe 🙂 Hi Anonymous poster hash: 2798f...e70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå