Gå til innhold

Hvordan håndtere dette? Blir så irritert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 11 år.

I går på vei hjem fra skolen, hadde tre jenter fra klassen virkelig dynket han i parfyme.

Ikke litt, men sprayet hele han noe helt vannvittig. Dette var visstnok veldig morsomt ( de hadde gym i går, så jentene hadde parfyme med seg på skolen).

Han stod leeenge i dusjen for å få lukta av huden og håret.

Jeg har vasket t skjorte, jakke og caps tre ganger, men lukta går ikke ut.

Så utrolig irriterende.

Syntes ikke jeg bare skal la det gå, men bør jeg snakke med jentene eller foreldrene?

De er store nok til å skjønne at dette ikke er ok.

Anonymous poster hash: d6169...d4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt uakseptabelt og jeg ville tatt det opp med foreldrene og gjerne sagt i fra på skplen også.

Skrevet

Jeg tror ærlig talt ikke de tenkte så langt som at dette ikke går av i vask....

At det ikke var en hyggelig ting å gjøre er greit, men de er nå fortsatt bare barn og syntes nok det var gøy å dynke han i jenteparfyme uten å tenke særlig lenger enn det.

Jeg ville nok gitt beskjed til foreldrene til jentene hva de hadde gjort, og lagt til at det var irriterende fordi det ikke går av i vask, men hadde ærlig talt sett på dette som litt uskyldig erting. Begynner med klask og slutter med bleievask-type erting. Første formen for flirting mellom gutt og jente.

Anonymous poster hash: 09414...35e
Skrevet

Jeg tror ærlig talt ikke de tenkte så langt som at dette ikke går av i vask....

At det ikke var en hyggelig ting å gjøre er greit, men de er nå fortsatt bare barn og syntes nok det var gøy å dynke han i jenteparfyme uten å tenke særlig lenger enn det.

Jeg ville nok gitt beskjed til foreldrene til jentene hva de hadde gjort, og lagt til at det var irriterende fordi det ikke går av i vask, men hadde ærlig talt sett på dette som litt uskyldig erting. Begynner med klask og slutter med bleievask-type erting. Første formen for flirting mellom gutt og jente.

Anonymous poster hash: 09414...35e

Hadde du sagt uskyldig erting og "flirting" og tre gutter hadde overfalt en jente på denne måten?

Helt uakseptabelt. Hadde sagt fra til skolen.

Anonymous poster hash: a5a75...c8b

Skrevet

Jeg ville varslet foreldrene og skolen.

Helt ukseptabelt. Skolene bør dessuten være parfymefrie mtp. allergikere.

Anonymous poster hash: 61f03...679
Skrevet

Å herre... Har noen av dere noen sinne vært barn selv?

Anonymous poster hash: 7c804...736

Skrevet

Ja, jeg tar nok en prat med foreldrene.

Jeg kjenner disse jentene, og de mente sikkert ikke noe vondt med det. Men, syntes likevel ikke det er greit.

Sønnen min var ganske sur, og syntes nå disse jentene er helt dustete.

Skrevet

Vask en runde med eddik. Da går nok lukten bort, ellers tror jeg ikke du skal blande deg noe i dette hvis ikke gutten synes det var veldig ekkelt. Ofte er slik oppførsel et litt klønete måte å nærme seg hverandre og noe både guttene og jentene kommer til å minnes med glede.

Anonymous poster hash: d95c1...c79

Skrevet

La sønnen din håndtere det selv, og hvis det gjentar seg kan du heller ta det opp. Ville tatt det med lærer (men helst bedt gutten snakke med læreren selv hvis det skjer igjen).

Anonymous poster hash: 5d2c0...df7

Skrevet

Å herre... Har noen av dere noen sinne vært barn selv?

Anonymous poster hash: 7c804...736

Ja! Og noe av det viktigeste jeg lærte var at man skal være grei med andre. Fant på mye tull, men det fikk ikke ut over andre.

Er ikke greit i det hele tatt.

Anonymous poster hash: a5a75...c8b

Skrevet

Det første spm er jo hva gutten selv synes om det. Var det "mobbing"/erting, eller flørting? Synes han det var kjipt bør dere nok snakke med foreldrene. Var det flørting bør du selvsagt la det ligge.

Ellers går det nok av i vask med eddik.

Anonymous poster hash: 0c813...669

Skrevet

HI her

Sønnen vår syntes bare at disse jentene er det dummeste som finnes, han er skikkelig irritert og sur på de.

Han fikk nok litt såret stolthet, men tror ikke han følte seg verken ertet eller mobbet.

Han kommer aldri til å si noe til læreren om det.

Jeg skal prøve med eddik. Hele vaskerommet stinker parfyme.

Skrevet

HI her

Sønnen vår syntes bare at disse jentene er det dummeste som finnes, han er skikkelig irritert og sur på de.

Han fikk nok litt såret stolthet, men tror ikke han følte seg verken ertet eller mobbet.

Han kommer aldri til å si noe til læreren om det.

Jeg skal prøve med eddik. Hele vaskerommet stinker parfyme.

Selvfølgelig er det mobbing. De var tre. De gjorde noe han virkelig ikke likte. Dette er ikke greit!

Anonymous poster hash: 287a7...1aa

Skrevet

Selvfølgelig er det mobbing. De var tre. De gjorde noe han virkelig ikke likte. Dette er ikke greit!

Anonymous poster hash: 287a7...1aa

Én enkeltstående slik hendelse er ikke nødvendigvis mobbing. Ingen vits i å hyle mobbing hver gang noen er dust, det undergraver mobbebegrepet. Barna må lære seg å håndtere idiotisk oppførsel, det kommer de til å møte flere ganger i livet. Bare så det er understreket; jeg mener ikke at dette absolutt ikke er mobbing, prøver bare å belyse at det ikke _nødvendigvis_ er det.

Anonymous poster hash: 5d2c0...df7

Skrevet

Selvfølgelig er det helt uakseptabelt!

Unger på elleve trenger ikke foreldre som unnskylder dem for å være "barn" lenger når de gjør ting de ikke bør gjøre.

Hvis jeg kjente foreldrene hadde jeg sendt mail eller SMS. Hvis jeg ikke kjente dem hadde jeg tatt det opp med skolen.

Anonymous poster hash: eb055...8f6

Skrevet

Her sa lærerne på foreldremøtet at ungene ikke får ha med seg deodoranter eller annet lukt med spray på svømming/gym. Netopp av slike grunner.

Jeg syns det var veldig bra at de sa dette og håper alle foreldrene klarer å følge opp egne unger.

Anonymous poster hash: 1870f...8f6
Skrevet

Skoleveien er del av skolen så jeg hadde kontaktet lærer og bedt dem ta det. Blir ofte bedre samtaler med jentene om hvorfor det var galt enn om du er med på samtalen. Ville også at foreldrene skulle fått beskjed. Ikke fordi jeg ser på hendelsen som alvorlig, men fordi jeg ville visst det om mitt barn gjorde noe slikt. Jentene har ikke forstått konsekvensene av hva de har gjort. De har nok bare sett på det som uskyldig lek (ala du har fått jentelus). Men selv om de ikke forstod rekkevidden av det, er ikke oppførselen deres grei og det må de få beskjed om slik at de kan be om unnskyldning og ikke gjøre lignende igjen. Dette er jo læring for jentene om noen gir dem beskjed. Da vil de lærer at dette gjør man ikke og at ting de kan tenke der og da er uskyldig moro ikke alltid er det likevel. Det er viktig at barn klarer å sette seg inn i hvordan dette er for andre (din sønn) og på den måten virkelig forstår at dette ikke var greit slik at de tar bedre valg i fremtiden.   

Anonymous poster hash: 9b88b...caa
Skrevet

Hi her,

Jeg kjemner som sagt jentene, og foreldrene, så det er ikke noe problem å ta det opp med de. Det kommer ikke til å bli noen stor sak, men er greit at jentene får vite at det ikke var greit.

Capsen var sånn dyr sak til 500,- som han har kjøpt for egne penger, så han er skikkelig pissed, rett og slett.

Skrevet

Skoleveien er del av skolen så jeg hadde kontaktet lærer og bedt dem ta det. Blir ofte bedre samtaler med jentene om hvorfor det var galt enn om du er med på samtalen. Ville også at foreldrene skulle fått beskjed. Ikke fordi jeg ser på hendelsen som alvorlig, men fordi jeg ville visst det om mitt barn gjorde noe slikt. Jentene har ikke forstått konsekvensene av hva de har gjort. De har nok bare sett på det som uskyldig lek (ala du har fått jentelus). Men selv om de ikke forstod rekkevidden av det, er ikke oppførselen deres grei og det må de få beskjed om slik at de kan be om unnskyldning og ikke gjøre lignende igjen. Dette er jo læring for jentene om noen gir dem beskjed. Da vil de lærer at dette gjør man ikke og at ting de kan tenke der og da er uskyldig moro ikke alltid er det likevel. Det er viktig at barn klarer å sette seg inn i hvordan dette er for andre (din sønn) og på den måten virkelig forstår at dette ikke var greit slik at de tar bedre valg i fremtiden.    Anonymous poster hash: 9b88b...caa

Takk for et flott svar!

Mvh HI

Skrevet

Gjør nå ingenting uten å ha diskutert det med sønnen din. Kan du tenke deg noe mer pinlig enn å oppleve at mamma har ringt og klaget til moren til jenta du er herlig forelsket i?

Anonymous poster hash: d95c1...c79

Skrevet

Gjør nå ingenting uten å ha diskutert det med sønnen din. Kan du tenke deg noe mer pinlig enn å oppleve at mamma har ringt og klaget til moren til jenta du er herlig forelsket i?Anonymous poster hash: d95c1...c79

HI her!

Neida, skal ikke gjøre det. Ja, det kunne fort bli kleint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...