Gå til innhold

blir gal av snart 6 åringen!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun fyller 6 i oktober og etter at hun begynte på skolen har hun endra seg helt. Skjønner at det er masse nye inntrykk og ny hverdag,

så tar hensyn til det selvsagt. Men det er raserianfall fra en annen verden og sutring/grining.

Hadde nå nettopp et tilfelle der hun sitter å tegner og tar feil blå farge. Begynner å grine og rope/skrike, kjefter og smeller til meg. Overser det en stund, men så får jeg nok. Forklarer at det ikke går an å oppføre seg sånn pga feil farge. Skriker til meg at jeg er sur og streng og at hun skal flytte. Sier at det kan hun, bare å gå å pakke, da griner hun mer...ting går jo ikke inn...sånn er det daglig.

Flere? Eller har noen tips?

Anonymous poster hash: 725eb...63b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her! Har vært sånn siden skolestart, men synes det har blitt bedre siste uka. Viktig med nok søvn og mat, og lite planer på ettermiddagene. Og masse kos (selv om det frister mest å filleriste ungen når det stormer som verst 😃)

Skrevet

Min fylte seks i mars og er også skolestarter. Vi er gjennom deg samme + at hun konstant snakker babyspråk og vil bæres! Og hun har flere mareritt enn vanlig.

Har heldigvis roet seg litt den siste uka. Men drømmene våkner hun fortsatt av.

Har ingen andre tips enn å holde de samme grensene som alltid og være den trygge havnen. Tenk deg alle menneskene de skal bli kjent med om dagen, både barn, lærere og foreldrene til klassekameratene. Tror vi hadde blitt utslitt av mindre 😉

Anonymous poster hash: 7e815...a7d

Skrevet

Hehe.."godt" det er flere. Regner med at det bare er en periode og at det roer seg snart ☺ lykke til med din.

Hi

Skrevet

Uff, ikke artig...

Her har alt gått veldig bra etter skolestart, så går rundt å venter på at det skal "smelle" 🙉

Anonymous poster hash: dade3...3d5

Skrevet

Nei,det er ikke pga skolen men pga alderen. Jeg har 6,5åring og ser frem til 7årsdag med stor håp. Han er født i januar.

Han har hatt raserianfall,nattskrekk,stamming,han slikket alt og alle (pulter,hånder,vegger) helt til han fikk sår i munnen,en periode da han sang til meg mammamimammamimammami. Jeg vurderte sterkt psykolog før ferien. Nå er det mye bedre faktisk! Stamming er nesten borte,han hører etter,virker litt distrahert men mer fokusert enn før ferien osv. Jeg leste en plass at 6årsalderen er tøff. Puh...sier jeg bare. Det hjalp oss å gi ham rom. Han var alene med bestefaren.

Anonymous poster hash: 824df...b60

Skrevet

Ja, er nok alderen, skjer jo mye, men husker ikke om 8 åringen var sånn, men unger er forskjellige så kan jo ikke sammenligne. Håper det roer seg snart. Er høygravid og straks 3 uker til termin. Det gleder hun seg veldig til og prater mye om lillesøster som skal komme, men det kan selvfølgelig være en liten reaksjon på det og.

Takk for svar dere☺

Hi

Skrevet

Godt å se at det er flere med vanskelige seksåringer i hus.. Gutten min skal også flytte (pakker sakene sine og alt), går fullstendig i vranglås, skriker, hyler og griner..

Eldste var aldri sånn.. Nå har han som nå er 6 alltid vært mer utfordrende enn eldste, så godt å høre at det kan være alderen som er problemet.. (+ alt av nye inntrykk på skole selvsagt).

Gleder meg til det går over.. 😅

Anonymous poster hash: 667d7...8a5

Skrevet

1) får hun nok søvn?

2) trives hun? Ikke noe mobbing el. lign.?

Anonymous poster hash: 6006b...edf

Skrevet

Her sliter vi fortsatt med syvåringen 😦

Anonymous poster hash: 7134a...b47

Skrevet

Ja, trur hun får nok søvn, legges mellom 19 og 1930, opp 0630 til vanlig eller nå 0730 når jeg går i permisjon, men har da gjerne stått opp før.

Ikke hørt om at hun ikke trives, har spurt litt osv..og læreren sa at det virket som at hun trives og.

Hi

Skrevet

Så bra å høre, her kan 6-åringen plutselig krølle sammen papiret, kaste det veggimellom, bli eierene forbanna og så marsjere inn på rommet, slamre døra og hulke sårt og lenge bare fordi tegningen ikke ble som hun ville! Har aldri vært vanskelig, men nå rundt skolestart er hun ikke til å kjenne igjen..

Anonymous poster hash: 1c82c...448

Skrevet

Ja, er nok alderen, skjer jo mye, men husker ikke om 8 åringen var sånn, men unger er forskjellige så kan jo ikke sammenligne. Håper det roer seg snart. Er høygravid og straks 3 uker til termin. Det gleder hun seg veldig til og prater mye om lillesøster som skal komme, men det kan selvfølgelig være en liten reaksjon på det og.

Takk for svar dere☺

Hi

Anonym over deg,jeg har også termin om 2 uker. Lenge mente jeg at det var grunnen til hans oppførsel men jeg har jo også 5åring som reagerer ikke slik.

Anonymous poster hash: 824df...b60

Skrevet

Sånn er min førsteklassing også. Det er så mye følelser og styr for den minste ting. Bare å trekke pusten, det går over.

Anonymous poster hash: 883b8...25b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...