Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Lurer på hvordan det er å bo på Nesodden? Ut fra det jeg har hørt er det mye positivt ved å bo der. Det eneste jeg kan se er negativt, er at det tar tid å komme seg rundt til Oslo-området med bil. Samt at jeg skulle gjerne hørt om det virkelig er så greit med den båten; er den alltid i gang, og hvor lenge går den om kvelden? Hyppige avganger? Håper på mange svar om å bo der generelt - ser etter et godt sted for barna å vokse opp, et sted som er litt tilbaketrukket fra Oslos kjas og mas, samtidig som det må være mye å finne på. Anonymous poster hash: cfab3...572
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #2 Skrevet 10. september 2016 Nesodden er fint, men fryktelig upraktisk hvis du skal til Oslo. Ville gått for Ski eller Ås Anonymous poster hash: 31823...b2d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #3 Skrevet 10. september 2016 Fineste stedet på jord født og oppvokst elsker Nesodden , stender rundt hele , mye natur og godt samhold båten går fort over tii Oslo møtte en oslogutt så ble ikke noe Nesodden på meg dessverre :/ men savner det masse . Anonymous poster hash: a3221...e09
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #4 Skrevet 10. september 2016 Fineste stedet på jord født og oppvokst elsker Nesodden , stender rundt hele , mye natur og godt samhold båten går fort over tii Oslo møtte en oslogutt så ble ikke noe Nesodden på meg dessverre :/ men savner det masse . Anonymous poster hash: a3221...e09 Stedet er vakkert. Folkene, derimot... Er en del raringer og særinger som bor der. Selv blant de rikere. Anonymous poster hash: 0c058...eaf
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #5 Skrevet 10. september 2016 Nesodden er bra, det eneste stedet jeg kunne tenkt meg å bo i Oslo-området, tror jeg. Båtene går «hele tiden», men bil er håpløst, bare veien fra Vinterbro og utover er jo et kapittel for seg. Anonymous poster hash: eab9b...51f
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #6 Skrevet 10. september 2016 Stedet er vakkert. Folkene, derimot... Er en del raringer og særinger som bor der. Selv blant de rikere. Anonymous poster hash: 0c058...eaf Jeg er ikke så rik , så da regner jeg med at jeg går under katogorien sær og rar ? Anonymous poster hash: a3221...e09
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #7 Skrevet 10. september 2016 Vi flyttet fra Oslo til Nesodden for tre år siden og har ikke angret et sekund. Båten var hovedgrunnen til at vi valgte Nesodden. Det fristet veldig lite å togpendle. Båten er aldri et minutt for sen, og bruker 20 min over fjorden. På kvelden går det hurtigbåt som tar 10 min. Siste båt hjem i helgene går 04:30, samme takst som på dagtid. Det er et utrolig godt og ressurssterkt miljø her. Mange påpeker at det er mange raringer her, Nesodden har høyest andel kunstnere i fht befolkningstall i hele Norge. Det er også mange her med kreative yrker, yrker innen media osv. Jeg ser imidlertid ikke helt hva som skal være negativt med det, de aller fleste her ute er tross alt ganske ordinære, så med mindre du vil plages av å observere en og annen person med fargerike klær så er ikke bohemene noe å uroe seg over😉 Anonymous poster hash: ba9c3...7ef
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #8 Skrevet 10. september 2016 Når det gjelder oppvekstvilkår for barna vil jeg si at det er tett på optimalt, masse gode fritids-tilbud, du finner alle idrettsgrener (idrettsmiljøet er veldig sterkt her ute, spesielt innen ski, fotball, dans og sykkel, men alle øvrige idretter er godt representert), kulturskole og teatergrupper, mobbefri skole og voksne som bidrar til et trygt og godt lokalmiljø. Lysløype og strender i umiddelbar nærhet. Barna mine har fått mange flotte kamerater her. Anonymous poster hash: ba9c3...7ef
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #9 Skrevet 10. september 2016 Hadde ikke lurt en gang! Anonymous poster hash: 49a59...56f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå