Gå til innhold

Henting i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2åring som ikke alltid har lyst til å dra hjem fra bhg. Hun er kjempeglad for å se meg, men vil ikke alltid dra fra bhg. Jeg er ikke så flink til å være bestemt og streng, så det har stort sett endt med at jeg nærmest må fange henne og bære henne ut. Når vi kommer oss i bilen er alt bra igjen.

Nå har vi en nyfødt i tillegg og jeg synes dette blir veldig vanskelig med bilsete på armen, matboks i hånda og i tillegg få med meg en motvillig 2åring.

Noen med noen gode tips? Veldig glad for at hun er så glad i å være i bhg, men jeg gleder meg jo veldig til å hente henne, og det er så leit når d blir sånn...

Stort sett ikke noe problem å få henne med ut av bhg, men når vi kommer ut døra vil hun leke ute i bhg, eller hun vil fortsette leken dersom de er ute når jeg kommer å henter.

Anonymous poster hash: 3b3cf...745

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt du beskriver er helt normalt. Jeg ser ikke helt problemet? Du har 2 barn og en toåring som oppfører seg som en toåring 😊

Men lær deg å sett grenser for ungen din.

Her hentet jeg med vogn, men bodde 1 km unna bhg så det gikk fint.

Anonymous poster hash: 1da14...1b9

Skrevet (endret)

Kan du sette baby i bilen og gå tilbake og hente henne når hun stopper opp ute?

Her stikker fireåringen i perioder til fjells når jeg kommer så kjenner problemstillingen...

Endret av Mostly Harmless
Skrevet

Matboksen legger du i sekken hennes som du tar på ryggen 😉

Anonymous poster hash: 1da14...1b9

Skrevet

Bilstoladapter til vogna er gull verdt! Da har du bagasjeplass under vogna, og kan evt ta eldste på ryggen hvis det trengs.

Anonymous poster hash: 67e51...bac

Skrevet

Toåringen på ene armen, bilstol på andre armen, og matboksen enten i sekken, eller i enden av bilstolen.

De fleste med to små har vært igjennom det. Fordelen er at du blir sterk. 😊

Anonymous poster hash: 92085...c79

Skrevet

Tusen takk for svar og gode tips!

Godt å lese at dette ikke er helt unormalt -synes alle andre har barn som tripper lydig etter foreldrene sine 🙈

Skrevet

Haha, er du meg eller? 😅😁 Høres ut som du beskriver min hentesituasjon i barnehagen. Akkurat likt! Godt å høre at vi er flere 😉

Anonymous poster hash: ebaa5...418

Skrevet

Du skriver at du ikke er så flink til å være bestemt og streng, DET er faktisk noe du kan (og bør) gjøre noe med hvis ungen faktisk ikke hører etter. Det er ikke barna som skal få styre sjappa, og hører de ikke etter må man være bestemt/streng/tydelig!

Anonymous poster hash: f4696...09b

Skrevet

Jeg har dårlig rygg og kan ikke bære. Lokker med druer, kjeks, eplebåter e.l.

Anonymous poster hash: 0173d...4b8

Skrevet

Putt babyen i bæresele, så har du begge hendene fri :)

Skrevet

Du skriver at du ikke er så flink til å være bestemt og streng, DET er faktisk noe du kan (og bør) gjøre noe med hvis ungen faktisk ikke hører etter. Det er ikke barna som skal få styre sjappa, og hører de ikke etter må man være bestemt/streng/tydelig!

Anonymous poster hash: f4696...09b

Altså. Hvis du har en sliten unge på 2 år (24 mnd) så kan du være så bestemt du bare vil. Det betyr ikke at ungen gjør som du sier.

Hvis dine unger gjør som du sier når de er 24mnd og slitne og trøtte, så har du litt mindre viljesterke unger enn folk flest.

Anonymous poster hash: 92085...c79

Skrevet

Skaff et adapter eller understell til bilstolen. Lover du aldri vil angre på anskaffelsen! Gull verdt med kranglete småttiser i barnehagen, eller dager du er sliten. Babyen kommer også opp fra gulvet, lettere å begrense alle andre småttiser som vil se på babyen 😉

Anonymous poster hash: 5d300...23b

Skrevet

Har en 2åring som ikke alltid har lyst til å dra hjem fra bhg. Hun er kjempeglad for å se meg, men vil ikke alltid dra fra bhg. Jeg er ikke så flink til å være bestemt og streng, så det har stort sett endt med at jeg nærmest må fange henne og bære henne ut. Når vi kommer oss i bilen er alt bra igjen.

Nå har vi en nyfødt i tillegg og jeg synes dette blir veldig vanskelig med bilsete på armen, matboks i hånda og i tillegg få med meg en motvillig 2åring.

Noen med noen gode tips? Veldig glad for at hun er så glad i å være i bhg, men jeg gleder meg jo veldig til å hente henne, og det er så leit når d blir sånn...

Stort sett ikke noe problem å få henne med ut av bhg, men når vi kommer ut døra vil hun leke ute i bhg, eller hun vil fortsette leken dersom de er ute når jeg kommer å henter.

Prat med b.hagen. Kanskje vil det hjelpe å ringe før du henter, så kan b.hagen forberede henne på at leketiden snart er slutt og hun vil bli hentet.

Anonymous poster hash: fda77...37b

Skrevet

Sjal/sele til babyen

Anonymous poster hash: 9cc76...9f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...