Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Har en liten en på tre som vi sliter litt for å få tørr. Har andre barn og husker ikke at det var et sånt styr med dem. De gikk i en annen barnehage, husker det var små doer der som ungene syntes det var artig å bruke. Barna ble også plassert rutinemessig på potte før de skulle ut. De så på hverandre og lærte. I barnehagen til junior nå 10 år senere er det null fokus på dette. Virker som de fleste rundt tre bruker bleie. Dårligere bemanning? Har prøvd å ta opp dette i hentesituasjoner men virker ikke som det er fokus på det i det hele tatt. Derimot var den ene pedagogen kjempeopptatt av at toåringene skal kle på seg uten hjelp.(!) Skjønner at barnehageansatte har det travelt og at dette primært er hjemmets oppgave, men synes det er tungt når barnehagen er null interessert i å følge opp. Det er jo tross alt der barnet tilbringer flere timer hver dag. Hva er rimelig å kreve av barnehagen på dette punktet? Anonymous poster hash: 5fb52...801
Plutselig_gravid Skrevet 10. september 2016 #2 Skrevet 10. september 2016 Jeg har jobbet i flere bhg. I en ble alle barna på småbarn satt på potte ved hvert bleieskift. Alle barna hadde hver sin potte. Stor stas for alle barna De så og lærte av hverandre. Har også jobbet i bhg der dotrening dessverre har vært for stress for de ansatte. I hvert fall for enkelte av dem. Et uhell i bhg og bleie ble tatt på igjen, med beskjed til foreldre om at de ikke hadde tid til sånt styr. Heldigvis var jeg bare innom en stund dem vikar der.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #3 Skrevet 10. september 2016 Jeg vet ikke hva som er vanlig å kreve, for hos oss sa barnehagen ok når jeg fortalte at det var bleieslutt. Det hele kom litt brått fordi barnet mitt plutselig erklærte at hun hadde sluttet med bleie og jeg bestemte meg for å ta henne på alvor. Barnehagen fulgte opp så godt de kunne, men det ble jo så klart uhell de første par ukene. Så hadde vi påskeferie i halvannen uke hvor vi fikk fulgt opp 100 prosent selv og etter det var det så og si ikke uhell igjen. I vår barnehage så barna på hverandre når de gikk på do og lærte nok mye av det. Og så passe personalet på å sette de på do før de gikk ut etc. De uhellene som var kom ofte på slutten av dagen når de var få på jobb og ingen mat/sove/gå ut situasjoner som trigget rutine med å plassere ungen på do. Anonymous poster hash: 81dfb...405
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #4 Skrevet 10. september 2016 I barnehagen jeg jobber (er på storbarn), får de som bruker bleie gå på do når du ønsker og ved bleieskift, men bare om barnet selv vil, vi setter ikke barn på do som ikke ønsker det. Det er foreldrenes ansvar, men vi er selvfølgelig behjelpelig. Med tanke på uhell, så tar vi på bleie på om det er mye uhell, dette fordi vi ikke har dusj til å vaske barnet ordentlig, og pga hygiene. Ett og annet uhell kan selvfølgelig skje, men det er snakk om mye uhell, som viser at barnet ikke er klart for å slutte med bleie i bhg. Mange barn kan gå flere mnd uten bleie hjemme før de er klare for det i bhg. Anonymous poster hash: 1bd19...524
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå