Gå til innhold

Dilemma....Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 6 år. Han er bestevenn med en som går i klassen hans. Problemet er at jeg har en litt dårlig magefølelse på faren til vennen... Vet ikke helt hva det kommer av... Men; nå har vennen, eller egentlig faren (!), spurt om min sønn vil overnatte hos dem... Dette er jeg veldig ukomfertabel med.. Det er så vanskelig å si hva som gjør at jeg er så usikker på faren, men jeg er redd han ikke er helt "snill". Foreløpig har jeg sagt nei til overnatting, men det begynner å bli vanskelig å alltid si nei.... 😯Hva skal jeg gjøre? Jeg kan jo ikke akkurat si til faren at jeg er usikker på han...

Anonymous poster hash: be507...11d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare si at de kan leke sammen på dagtid og at dere foreldre ikke syns det er ok å begynne med overnatting enda.

Ikke alle er klare for overnatting så tidlig. 

Anonymous poster hash: 9eeda...930
Skrevet

Det er det vi har sagt. Men jeg vet jo at en tid hvor det svaret ikke er tilstrekkelig 😯😕

Skrevet

Jeg synes du skal stole på magefølelsen din, men skjønner dette er et dilemma. Personlig ville jeg ikke latt barnet mitt sove hos noen jeg ikke stoler på. Hva er årsaken til den manglende tilliten til faren?

Anonymous poster hash: 59790...51c

Skrevet

Det er som sagt litt vanskelig å si hva det er som gjør at magefølelsen er dårlig... Han har en kone som er veldig forsiktig og som jeg nesten aldri ser... Sønnen er alltid veldig lydhør når faren snakker... Jeg har tenkt at han kanskje er redd? Uff, det blir liksom bare spekulasjoner... Men faren snakker unaturlig lavt, liksom litt tilgjort... Stor og kraftig mann. Jeg blir helt dårlig av å tenke på at min sønn skal overnatte der.. De har et hus som er ganske lite gjort med. Mye rot både utenfor og inni huset.. Pluss en kjeller... Men dette har selvfølgelig ikke noe å si, men jeg får helt vondt inni sjelen av å tenke på at min sønn skal ligge over der... I tillegg er faren (og sønnen) veldig opptatt av at min sønn skal komme til dem flere ganger i uka... 😯

Skrevet

Jeg ville definitivt stolt på magefølelsen. "Beklager, det passer dessverre ikke" PUNKTUM - ikke noe "kanskje en annen gang"..

Anonymous poster hash: 80507...8a1

Skrevet

Nei, jeg sier ikke kanskje en annen gang.. Men faren sier det!! 😕😕Uff... Det er så ubehagelig. Sønnen min er klar for å overnatte hos andre venner...Men må bare si nei... Tenk om HVIS noe skjer ved å la han få overnatte.. Da vil jeg aldri kunne tilgi meg selv. Men det er ubehagelig å si nei også... Jeg kan jo ikke si den ordentlige grunnen! 😯 Men det er jo fælt å hasånne tanker også... Kanskje er de helt ubegrunnet...

Skrevet

Hva er du egentlig redd at skal skje? Er du redd at faren i huset skal skade din sønn mens han er på overnatting?

Jeg er muligens naiv, men tviler på at familie med vold/overgrep er så veldig keen på at andre skal overnatte altså..

Dårlig magefølelse kan man få av mange forskjellige mennesketyper, ikke la din angst gå utover ungen din.

Anonymous poster hash: 8f140...2e8

Skrevet

Jeg er redd for overgrep... Det er jo så mye av det overalt... Har ikke problemer at han ligger over hos andre (som han allerede har gjort), men kun hos denne familien.. 😯Dette på grunn av en sterk magefølelse... Har jo sagt at denne vennen kan overnatte hos oss om han vil...

Skrevet

Det er mindre overgrep enn før i tiden, vi bare hører om det oftere nå.

Kan jo hende vennen ikke tør sove borte, og hvis de er bestevenner prater de nok allerede om ting som skjer hjemme.

Hvis magefølelsen din er så sterk burde du jo ringe barnevernet da. Eller er det greit om andre barn blir utsatt for overgrep, bare det ikke skjer ditt barn?

Anonymous poster hash: 8f140...2e8

Skrevet

Eh, Hallo! Hva i alle dager var det for et svar? Tenk på hva du svarte du over... Gidder ikke en gang å svare noe mer!

HI

Skrevet

Om magefølelsen din er så sterk så bør du kanskje begynne å sjekke opp litt rundt faren. Er jo helt forferdelig om du har en så sterk reaksjon på dette men så lar du det bare gå.

Trenger jo ikke være noe, men du skylder vel den lille gutten som bor i det huset.

Kanskje gutten ikke har så mange venner så de prøver å gjøre alt for å tilrettelegge, noe som er kjempe flott.

Anonymous poster hash: af0fd...27c

Skrevet

Eh, Hallo! Hva i alle dager var det for et svar? Tenk på hva du svarte du over... Gidder ikke en gang å svare noe mer!

HI

Vet du, det samme hadde jeg også tenkt å svare, men ser andre har svart før meg.

Du har en sterk magefølelse ang overgrep, derfor får ikke din sønn overnatte der. Men denne gutten som allerede bor der, med en potensiell overgriper, det er liksom "greit"? Mulig det ikke var sånn du mente det, men det kunne fort oppfattes sånn..

Eller tror du faren ber sønnen din å overnatte for å kunne forgripe seg på ham, (men at hans egne barn får være i fred)?

Er du oppriktig bekymret for barn i hans hus så melder du bekymring til barnevernet.

Anonymous poster hash: 6be3e...d95

Skrevet

Kjære vene! Dette er en MAGEFØLELSE! Hva i alle verden mener dere at jeg skal si til barnevernet? Tenk etter hva dere selv hadde gjort! Jeg kan jo ikke si at jeg mistenker han i å Være en overgriper pga litt merkelig stemme, en kone som virker veldig forsiktig (nesten usynelig) og at gutten alltid responderer på faren. Eller at huset er rotete... Jeg sier jo at det godt kan være helt ubegrunnet! Mest sannsynlig er det jo det... Men jeg tar ikke sjansen på å sende min sønn dit. .. Det jeg reagerte på var: "bryr du deg ikke om gutten så lenge det ikke er ditt barn". Det var en så spydig å ufin kommentar at jeg kjente jeg ble sint! Forøvrig har denne gutten flere venner. Men tror ingen har overnattet der... HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...