Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Mitt barn har en sjelden diagnose (2 i verden) ingen diagnose som er funksjon eller livshemmende men i oppveksten vil det bli noen operasjoner, kortere og lengre sykehusopphold. Kirurgen sier at vi har krav på pleiepenger for også kortere sykehusopphold da han kan daterer behov for pleie i eget hjem på skjemaet. I tillegg er dette ett av mange planlagte opphold på sykehus og derfor en del av en total behandling, da stiller vi i en særklasse når det gjelder pleiepenger. Dette ble godkjent av NAV da jeg var i barselpermisjon. To opphold av to dager med 5 og 7 dager pleie i eget hjem. Både med hjemmesykepleien og en gang uten. Nå skal vi en kort tur på sykehus (estimert to dager) og ca fem/seks dager hvile hjemme. Vi har tidligere fått godkjent pleiepenger som er under åtte dager av NAV. Nå sier arbeidsgiver at jeg må bruke sykt barn dager. Jeg forklarer at i vårt tilfelle er det anderledes og gitt den forklaringen jeg har gitt til dere. Dette stemmer ikke sier de. Jeg skal ringe NAV på mandag men lurer på om noen her har erfaring? Det spiller da ingen rolle for arbeidsgiver vel når NAV sier de godkjenner dette? Det koster vel arbeidsgiver ingenting når dette godkjennes hos NAV? Eller tar jeg helt feil her? Anonymous poster hash: 1d8a6...0e6
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #2 Skrevet 10. september 2016 Regner med arbeidsgiver vil prøve å lure dere til å bruke opp sykt barn dagene. Bare forhold deg til det deres lege og nav har sagt. Ring Nav du. Håper det går bra med barnet ditt. Anonymous poster hash: aae3d...cca
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #3 Skrevet 10. september 2016 Det koster jo arbeidsgiver vesentlig mer at folk er borte enn det de betaler ut i sykepenger. Du genererer jo ingen inntekter til bedriften når du er borte. Jeg tror ellers ikke arbeidsgiver forsøker å lure hi til noe som helst. Det er nok heller at en av partene har misforstått reglene. Anonymous poster hash: aa722...dde
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #4 Skrevet 10. september 2016 jeg har også et barn med spesielle behov. Er mye på sykehus med han i lengre perioder av gangen. nå er det en stund siden sist, men husker veldig godt at jeg også hadde en arbeidsgiver som prøvdemå få meg til å bruke sykt barn dagene mine..ikke fordi hun liksok skulle lure meg, men rett og slett bare fordi hun ikke visste bedre. Jeg fortalte også at jeg har mine rettigheter, og alt hos nav gikk faktisk igjennom, så til syvende og sist var det jeg som sto der og hadde rett. Ikke tenk på hva arbeidsgiveren din sier, hvis nav har fortalt deg at du skal få det. Regelen for pleiepenger er jo at barnet ditt skal trenger tilsyn og pleie i mere i 7 dager, så da pleier man å få pleiepenger fra den åttende dagen. Det kan hende arbeidsgiver tenker på nettopp dette. Så er kanskje derfor h*n sier det. For dagene før den åttende dagen er det vanlig å få omsorgspenger. Men når man søker på sånne ting i Nav, så blir jo alle søknader sett på som et egen individ, og behandlet deretter. Jeg fikk ofte pleiepenger for dager hvor vi var på Riksen i 3-6 dager, bare fordi at vi i våres tilfelle hadde rett på det. Så jeg tror på deg når du sier at du også får det. Bare snakk med nav på Mandag, med din saksbehandler som kjenner til dere, så får du jo vite dette Og masse lykke til Anonymous poster hash: 8f9a9...e99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå