Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Vi i barselgruppa holder fortsatt sammen. Barna er nå tre. Da de var nyfødt herjet RS og fire av seks fikk viruset. Disse fire er omtrent aldri syk av forkjølelse og blir de forkjølet er det en ekstremt mild variant. De to som ikke fikk RS som liten er ofte skikkelig forkjølet med feber og skikkelig redusert. Er det mulig at de som fikk RS er imunisert mot firkjølelsesvirus? Flere med samme erfaring? Anonymous poster hash: aa1ee...54d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #2 Skrevet 10. september 2016 Har hatt ei med rs og en uten (så vidt vi vet). Hun med (som havnet på sykehus pga rs) har vi tilbragt utallige netter på legevakta for å få pustehjelp til. Hun har utviklet skikkelig astma, og fikk utallige forkjølelser som førte til store pusteproblemer. Han uten har hatt sin vanlige dose med forkjølelser. Ikke noe spesielt hardt rammet. Svært stor sammengheng mellom rs og astma. Men man er usikker på om det er rs som øker risikoen for astma, eller om de som utvikler astma senere som får hardere runde med rs. Anonymous poster hash: b9c22...f30
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #3 Skrevet 10. september 2016 Vesla mi fikk rs-viruset da hun var nyfødt. Barnelegen på sykehuset sa at vi måtte være innstilt på at hun ville bli et "lungebarn" da viruset hadde gått hardt utover lungene hennes. Hun er den av ungene som har vært minst syk.... Anonymous poster hash: cfe24...890
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #4 Skrevet 10. september 2016 Vesla mi fikk rs-viruset da hun var nyfødt. Barnelegen på sykehuset sa at vi måtte være innstilt på at hun ville bli et "lungebarn" da viruset hadde gått hardt utover lungene hennes. Hun er den av ungene som har vært minst syk.... Anonymous poster hash: cfe24...890 Min var også på sykehuset. Jeg insisterte på innleggelse og overstyrte legevakten. Da vi kom inn sa de det var bra vi kom fordi det var bra å starte behandlingen tidlig. Hun hadde ekstremt dårlig metning da. Lå med oksygen og fikk inhalasjon hver tredje time. Etter dette har hun aldri vært syk. Anonymous poster hash: aa1ee...54d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #5 Skrevet 10. september 2016 En av fire unger har hatt det her i huset, den ungen som er forkjøla og syk mest. Anonymous poster hash: 02c6e...f3d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #6 Skrevet 10. september 2016 Hatt fler innleggelser med lunge og luftveisproblemer med han som fikk rs som baby. På sjukehuset sa de at barna med rs ofte kom tilbake med da rs er veldig hardt på lungene til de små. Anonymous poster hash: 0cb5e...c6c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #7 Skrevet 10. september 2016 Ingen av mine fem har hatt det (så vidt jeg vet). Ingen er, eller har vært, mye syke. Anonymous poster hash: 36ba0...f8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå