Gå til innhold

Dere som fikk ekstremt tidlig mage, var det bare en?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ingenting! Er bare i femte uke og buksene mine har allerede blitt for trange. Ikke bare om kvelden, men også når jeg våkner om morgenen. Jeg spiser som normalt + litt småspising pga kvalme og veier ca det samme som før graviditeten, har gått en halv kilo ned. Puppene har vokst enormt, ca en cupstørrelse, og magen har også blitt for stor for buksene mine. Det skal jo ikke gå an??? Livmoren skal jo fortsatt være veldig liten? Vokser livmoren vesentlig raskere så tidlig hvis det er flere der inne? Har andre opplevd at buksene blir for trange så tidlig? De siste tre dagene har jeg rett og slett kjent og sett forskjell fra dag til dag. Har ikke forstoppelse eller mye luft i magen heller. Tok eggløsningstester så kan ikke være lengre på vei.

Er tredjegangsgravid, men trodde jeg hadde noen uker i hvert fall til å skaffe gravidklær.

Vil gjerne høre erfaringer!

Anonymous poster hash: e2d51...f9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var det to!

Anonymous poster hash: 6a1ec...b7d

Skrevet

Jeg blir alltid svært oppblåst i starten, og så i uke 10 passer buksene igjen

Anonymous poster hash: a19c2...de8

Skrevet

Om det er tvillinger eller ei spiller liten rolle, for de er så bittesmå inni der. Med tvillingene fikk jeg mage rundt uke 15. Men jeg var ganske oppblåst og klumpete i starten, da. Tvillinger = mer hormoner og mer som skjer :) dra på privat UL :)

Anonymous poster hash: 79e51...ef2

Skrevet

Jeg ble veldig oppblåst tidlig, fra uke 7 var det gravidebukser.. Jeg fikk bare 1 hver gang, men bærer langt ute. Som oftest er det luft og det vil roe seg og magen krympe litt i uke 12-13, så blir den nokså normal til gravidemagen kommer :)

Anonymous poster hash: 1fb71...1e7

Skrevet

Jeg begynte med gravidbukser i henholdsvis uke 10 og uke 7, var bare en begge gangene.

Jeg hadde i tillegg hyperemesis begge gangene, så jeg spiste mye mindre enn vanlig. Første gangen gikk jeg ned 7 kg de første 4 mnd. Magen ble svær likevel.

Anonymous poster hash: 7218e...428

Skrevet

Her var det to!

Anonymous poster hash: 6a1ec...b7d

Fikk du mage/ble dine bukser for trange allerede i femte uke også?

Skrevet

Tror jeg begynte med gravidbukser i uke 8-9 forrige graviditet, men syntes femte uke var ekstremt tidlig. Vil jo ikke at noen skal se det enda...

Hi

Skrevet

Jeg hadde tydelig mage med nr to så tidlig. Fikk ikke på meg buksene. Var på tre UL hvor de lette etter tvillingen, da magen var unormalt stor. Fikk kun en, men han veide nesten fem kilo i uke 38.

Skrevet

Jeg hadde tydelig mage med nr to så tidlig. Fikk ikke på meg buksene. Var på tre UL hvor de lette etter tvillingen, da magen var unormalt stor. Fikk kun en, men han veide nesten fem kilo i uke 38.

Oi, fem kilo var mye, men da er det altså mulig å få mage så tidlig uten at det er to.

Skrevet

Dere som fikk tvillinger, når kom livmoren over symfysen?

Skrevet

Oi, fem kilo var mye, men da er det altså mulig å få mage så tidlig uten at det er to.

Ja det er helt mulig. Min kollega måtte også gå med mammabukser veldig tidlig med hennes nr tre.

Anonymous poster hash: 70774...0ec

Skrevet

Jeg ble veldig oppblåst i starten. Skikkelig øm i magen.

Var bare luft, ekstrem mensen mage. Gikk opp FIRE kilo til uke syv, var skikkelig karbohydrat-sulten da.

Så ble magen omtrent flat igjen og fikk ikke gravidkul før i uke 16-17. Gikk ikke opp noe særlig totalt heller. 13 kg.

Anonymous poster hash: c73c7...3cd

Skrevet

Jeg skjønner ingenting! Er bare i femte uke og buksene mine har allerede blitt for trange. Ikke bare om kvelden, men også når jeg våkner om morgenen. Jeg spiser som normalt + litt småspising pga kvalme og veier ca det samme som før graviditeten, har gått en halv kilo ned. Puppene har vokst enormt, ca en cupstørrelse, og magen har også blitt for stor for buksene mine. Det skal jo ikke gå an??? Livmoren skal jo fortsatt være veldig liten? Vokser livmoren vesentlig raskere så tidlig hvis det er flere der inne? Har andre opplevd at buksene blir for trange så tidlig? De siste tre dagene har jeg rett og slett kjent og sett forskjell fra dag til dag. Har ikke forstoppelse eller mye luft i magen heller. Tok eggløsningstester så kan ikke være lengre på vei.

Er tredjegangsgravid, men trodde jeg hadde noen uker i hvert fall til å skaffe gravidklær.

Vil gjerne høre erfaringer!

Du er nok mest oppblåst, fikk tidlig, allikevel kom ikke den ordentlige magen før rundt uke 12

Anonymous poster hash: f992d...42a

Skrevet

Magen kommer tidligere som fleregangsgravid.

Fikk fort mage med nr to og kunne se ut som to der men var bare en.

Men nå med nr 3 har jeg omtrebt ikke anntydning til mage.

Anonymous poster hash: 61297...933

Skrevet

Det var vanskelig å skjule magen fra uke 12, tvillinger.

Anonymous poster hash: eb5dd...57b

Skrevet

Gravid for fjerde gang. Alltid fått veldig tidlig mage. Jada, det er ikke babyen som er stor.

Ikke sjekket denne gang, men tror det bare er én. Er i uke 8, har slitt med å skjule magen under vide gensere/pluss holde den inn, i flere uker nå.

Anonymous poster hash: 190bd...83a

Skrevet

Du er nok mest sannsynlig oppblåst. Se hvor lite embryoet er så tidlig i svangerskapet - selv om det er to, er det veldig lite til sammen.

Anonymous poster hash: f28b3...937

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...