Gå til innhold

Beste norske skole i Spania? (Fastlandet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte til Spania over jul, og barna har fått plass på tre forskjellige skoler. Nå må vi velge, og det står mellom skolen i Rojales, Norsk skole Costa Blanca, og norsk skole i Malaga.

Hva velger vi, og hvorfor?

Håper noen vet.

Anonymous poster hash: aeed4...f64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør ikke barna gå på spansk skole så de lærer språk og kultur og slik at de kan bli raskt integrert?

Anonymous poster hash: fb6d1...606

Skrevet

Bør ikke barna gå på spansk skole så de lærer språk og kultur og slik at de kan bli raskt integrert?

Anonymous poster hash: fb6d1...606

Nei, det er bare snakk om Max ett år. De vil heller ikke det.

Det er avgjort at det blir norsk skole. De er 11 og 13 år gamle.

Skrevet

Dere bør velge skolen der dere skal bo!!!

Anonymous poster hash: fc903...691

Skrevet

Hvor skal dere bo, og hva skal dere gjøre der? Man kan jo ikke bo i Alfas og gå på skolen i malaga.... Når det er sagt, vet jeg mange som er fornøyd med Costa blanca skolen. Men ville faktisk vurdert privatskole, særlig dersom det er for kun et år.

Anonymous poster hash: c1a01...25d

Skrevet

Saken er jo den at vi ikke har avgjort hvor vi skal bo.

Må flytte på grunn av min datters dårlige helse. Hun kan ikke bo i dette klimaet lenger..

Skrevet

Saken er jo den at vi ikke har avgjort hvor vi skal bo.

Må flytte på grunn av min datters dårlige helse. Hun kan ikke bo i dette klimaet lenger..

Er hun helbredet etter 1år da?

Anonymous poster hash: 7574e...1d7

Skrevet

Hva skal dere leve av? Hvorfor kun et år? Mye som høres veldig rart og usikkert ut her...

Det er vel normalt å velge skole etter man har sikret jobb og bosted. Er dere derimot økonomisk uavhengige av bosted, har dere vel også økonomi til å velge en privat internasjonal skole. Det er absolutt den besre investeringen dere kan gjøre for barna, både språklig og faglig.

Anonymous poster hash: 45d85...782

Skrevet

Rømmer vi fra barnevernet mon tro?

Anonymous poster hash: 6a27a...524

Skrevet

Nei, ærlig talt, vi rømmer ikke fra noe barnevern.

Jeg er økonomisk uavhengig da min mann har en høy stilling i et offshoreselskap. Jeg tar permisjon fra jobb.

Grunnen til at vi prøver dette ett år er fordi hun sliter med to ting. Ene er barneleddgikt som hun får cellegiftbehandling for, og i tillegg har hun ukontrollert og alvorlig astma.

Om vi bytter klima får vi se om dette hjelper for helsen hennes!

Vi vet ikke mye om fastlandet i Spania, men jeg har funnet tre skoler som alle ser bra ut, og vi vet ikke så mye om miljøet rundt disse skolene. Det spiller ingen rolle for oss hvor vi bor så lenge det er i nærheten av en av disse skolene.

Utrolig hvor raske dere er til å dra konklusjoner ut av lite informasjon!

Vi skulle gjerne ha reist umiddelbart, men det lar seg ikke gjøre. Jeg vil ikke ha noe annet enn norsk skole, for da vegrer de seg på å dra. Ene jenta vår er dårlig i språkfag, og hun nekter å bli med om vi ikke bosetter oss i et norsk miljø.

Hadde de vært yngre hadde saken muligens vært en annen.

Så... Er det noen som vet noe om miljøene rundt disse skolene?

Takk til deg som svarte "Den norske skole Costa Blanca". Jeg skal se nærmere på miljøet rundt denne 😊

Hi

Skrevet

Nei, ærlig talt, vi rømmer ikke fra noe barnevern.

Jeg er økonomisk uavhengig da min mann har en høy stilling i et offshoreselskap. Jeg tar permisjon fra jobb.

Grunnen til at vi prøver dette ett år er fordi hun sliter med to ting. Ene er barneleddgikt som hun får cellegiftbehandling for, og i tillegg har hun ukontrollert og alvorlig astma.

Om vi bytter klima får vi se om dette hjelper for helsen hennes!

Vi vet ikke mye om fastlandet i Spania, men jeg har funnet tre skoler som alle ser bra ut, og vi vet ikke så mye om miljøet rundt disse skolene. Det spiller ingen rolle for oss hvor vi bor så lenge det er i nærheten av en av disse skolene.

Utrolig hvor raske dere er til å dra konklusjoner ut av lite informasjon!

Vi skulle gjerne ha reist umiddelbart, men det lar seg ikke gjøre. Jeg vil ikke ha noe annet enn norsk skole, for da vegrer de seg på å dra. Ene jenta vår er dårlig i språkfag, og hun nekter å bli med om vi ikke bosetter oss i et norsk miljø.

Hadde de vært yngre hadde saken muligens vært en annen.

Så... Er det noen som vet noe om miljøene rundt disse skolene?

Takk til deg som svarte "Den norske skole Costa Blanca". Jeg skal se nærmere på miljøet rundt denne 😊

Hi

Vi har leilighet på Costa Blanca og hører veldig mye positivt om den norske skolen der. Noen venner av oss har barn der og de trives veldig godt. Costa Blanca har også et veldig godt klima.

Anonymous poster hash: c0506...e2a

Skrevet

Bare vær obs på skikkelige reiseforsikringer, og sjekk nøye ut helsetilbudet dit dere reiser. Det er jo jevnt over like bra i Spania som her, men hvis hun trenger cellegift og/eller jevnlige kontroller må det planlegges. Da blir det også et spørsmål om språk og eventuelt behov for tolk, hvis det ikke et norsk eller engelsk tilbud der dere bor.

Dere må også ha en plan for å sikre at dere får tak i medisinene hun skal ha (spanske resepter).

Høres ut som hun har nedsatt immunforsvar? Husk forsikring som dekker syketransport. Det er også mye høyere risiko for infeksjoner med multiresistente bakterier i Spania, så hvis hun er i kontakt med helsevesenet der nede må hun smitteisoleres/tas prøver av før innleggelser/kontroller i Norge.

Anonymous poster hash: f4402...b94

Skrevet

Har bekjente som bodde og hadde barn på Costa Blanca. De var VELDIG fornøyde. Hadde tre barn, både på barne- og ungdomstrinn. Var godt miljø, ungene stortrivdes.

Når de nå har flyttet til Norge igjen, har ungene uten problem begynt i norske klasser på norske skoler. Null stress!

Ønsker dere lykke til med valget, håper det hjelper jenta deres. Det er et tøft valg å ta, blir nok mye "for og imot"- tenking. All respekt til dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...