Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #1 Skrevet 9. september 2016 Jeg ønsker å gå ned i vekt, men tenkte egentlig å vente til jeg var ferdig å amme. Men jeg klarer ikke spise nok om dagen! Jeg rekker det ikke i en hektisk hverdag med eldre barn, studier, andre aktiviteter, hus og hjem, osv. Ligger ganske lavt på kaloriinntaket selv om det ikke er bevisst. Har f.eks i dag spist under 1000 kcal, men jeg er ikke mer sulten i kveld og vil ikke spise når jeg ikke er sulten. Kan telle ca overslag på kalorier pga jeg vet ca hva maten jeg spiser inneholder siden jeg gikk på streng diett før jeg ble gravid. Babyen er bare tre måneder så jeg vil så gjerne amme mye lengre, men er redd for å miste melken. Har massevis av melk nå heldigvis. Kan man miste melken av å spise for lite? Anonymous poster hash: 8573f...f1e
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #2 Skrevet 9. september 2016 Øh, ja. Dustete å spise 1000 kcal når du ammer. Du bør oppsøke hjelp for spiseforstyrrelser. Anonymous poster hash: 61f49...262
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #3 Skrevet 9. september 2016 Du bør ikke spise så lite når du ammer. Enkelt og greit. Under 1500 kcal og du vil redusere produksjon. Anonymous poster hash: cc696...5c9
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #4 Skrevet 9. september 2016 Men et inntak på mindre enn 1500 kcal per dag, gir for de aller fleste nedsatt melkeproduksjon. Et såpass lite inntak av kalorier fører også til økt frigjøring av miljøgifter fra fettvevet. https://ammehjelpen.no/artikkel/32/slanking Anonymous poster hash: f1cc8...487
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #5 Skrevet 9. september 2016 Bare spis sunt, så går det bra. Havregrøt og masse grønnsaker. Anonymous poster hash: c39c0...b77
TPK Skrevet 10. september 2016 #6 Skrevet 10. september 2016 Ja, du kan både miste melken og utsette babyen for miljøfifter som frigjøres fra fettvevet ditt. Det er ikke anbefalt å gå ned mer enn 1-2 kg i mnd når man ammer. Avhengig av din vekt nå betyr det at du må spise 1500-2300 tipper jeg. Man forbrenner 500 pr døgn ved å fullamme, så da blir det ikke mye igjen til deg hvis du spiser bare 1000. Du bør prøve å øke apetitten. Spis til faste tider selv om du ikke er sulten. Minst hver 4.time. Bruk smør, oljer, dressing. Nøtter og avocado. Hvis mat virkelig byr deg i mot kan du prøve næringsdrikker fra apoteket en periode.
Mamma til 2 søte Skrevet 10. september 2016 #7 Skrevet 10. september 2016 Når man ammer bør man virkelig sette seg inn i hva det gjør med kroppen/melka å skal slanke seg! Har du virkelig ikke sjekket ut dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå