Gå til innhold

Er det frekt å

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lage seg mat uten å spørre samboer/partner om h*n også vil ha? Varmmat, men ikke middag.

Anonymous poster hash: 57c6d...46b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjipt og dårlig gjort vil jeg si det er

Anonymous poster hash: 24321...2be
Skrevet

Synes ikke det er direkte frekt, men det er veldig hyggelig å bli spurt om jeg også vil ha.

Anonymous poster hash: 6ef1b...0cb

Skrevet

Frekt er ikke ordet jeg ville brukt, men særlig omtenksomt er det jo ikke, du fremstår som litt vel egoistisk er selvsentrert.

Anonymous poster hash: 9ed1b...998
Skrevet

Ville ikke kalt det frekt akkurat, men for meg faller det seg naturlig å spørre mannen min om han også vil ha.

Anonymous poster hash: 00765...ca8

Skrevet

Her lager mannen varmar til seg selv i tide og utide og han spør aldri og barn eller jeg vil ha, så ikke vet jeg hva som er vanlig, så hadde vært spennende å hørt hva andre mener om den saken ;)

Anonymous poster hash: 3f462...0d2

Skrevet

Her er det vanlig å spørre de andre i huset.

Nå spiser vi de fleste måltider sammen , men om mannen slenger sammen noen egg, karbonader ol ,så spør han oss .

Skrevet

Hahaha, her gjør vi begge det :P er ikke frekke, kommer bare ikke alltid på å spørre 😂 Kommer ikke på at mannen er frekk heller :)

Anonymous poster hash: de054...e77

Skrevet

Kommer jo helt an på hvordan dere pleier å ha det..

Mange menn er ganske aleine i verden, og tenker ikke automatisk på alle rundt seg. Tenk å deilig det hadde vært da. :)

Anonymous poster hash: 8f8b6...e97
Skrevet

Det er i hvertfal dumt å gjøre det her i huset. Det er en selvfølge at alle som vil skal få. Da kan det fort bli lite mat hvis du bare lager en porsjon.

Anonymous poster hash: 69fe1...82b

Skrevet

Frekt er vel ikke det riktig ordet, men jeg ville lurt på om gubben hadde tatt egoist-pilla si om han lagde seg varm mat uten å spørre de andre som er i huset. Her spør vi hverandre alltid, til og med om vi tar oss et knekkebrød.  "Jeg vil ha meg et knekkebrød, flere som vil ha?"

Skrevet

Pleier alltid å spørre mannen om han er sulten, så sier han ofte nei.

Så mens jeg lager meg mat så spør han hva jeg lager, å om jeg kan lage til han også 😊 vet jo veldig godt at han alltid vil ha de samme som meg så jeg lager alltid dobbelt opp uansett 😉

Anonymous poster hash: 000fe...9b6

Skrevet

Mannen smører aldri en skive uten å høre med meg om jeg vil ha.

Anonymous poster hash: c3c70...ecd

Skrevet

Takk for svar. Vi har vært litt uenige idag tidligere, så det var nok meg som var ondskapsfull og ikke spurte han om han ville ha mat :legrine:  Ble heller ikke noe middag idag, men det var for andre grunner og trang timeplan. Vanligvis spør vi hverandre, men han tar meg veldig for gitt for tiden, så idag tenkte jeg jeg skulle se om han lagde maten sjæl, og det gjorde han, etter jeg lagde min egen mat. 

Anonymous poster hash: 57c6d...46b
Skrevet

Vi pleier å ha måltida i lag når vi er heime, men det hender mannen varmar seg middagsrestar eller smører ei brødskive utanom, dersom han er svolten.  Det kan eg og gjere.  Å ordne seg varmmat utan å spørje om andre vil ha er ikkje så veldig hyggelig gjort.

Skrevet

Hverken jeg eller mannen hadde lagd varmmat bare til oss selv.

Skrevet

Kommer an på. Hvis vi lager varmmaten, som speilegg, omelett, pytt i panne o.l., spør vi alltid om den andre også vil ha. Hvis vi bare varmer opp noe rester i mikroen gjør vi ikke det.

Skrevet

Hvis man fex kommer sent fra jobb, de andre har spist er det greit å varme seg en matbit.

Men ikke ellers her i huset. Hvis mannen bare hadde laget middag til seg selv hadde jeg tenkt at han er sur eller noe er galt. Her kjører vi faste måltider.

Hadde også blitt reaksjoner hvis en av oss hadde gått i gang med varme "ekstramåltider" for en person mellom måltidene. Usunt og usosialt.

Skrevet

Her spør vi hverandre stort sett før vi lager mat, men mannen har sluttet å spørre om jeg vil ha før han varmer seg middagsrester. Etter 10 år med "nei, takk", har vel det spørsmålet blitt besvart på forhånd.

Skrevet

Mange menn er ganske aleine i verden, og tenker ikke automatisk på alle rundt seg.

Anonymous poster hash: 8f8b6...e97

Så menn lar være å tilby andre fordi de er "aleine i verden", mens kvinner lar være av pur egoisme og ondskap?'

Er så dustete med sånne generaliseringer der menn må unnskylders fordi de bare "er sånn" mens kvinner ikke slipper unna.

Anonymous poster hash: 04d3e...0a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...