Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #26 Skrevet 9. september 2016 Nei. Nå skal vi se på timeplanen min: Mandag begynner jeg 9.45 har time til 11.15 også har fri til 13.35,også har jeg siste time fra 13.35 til 14.30. Tirsdag begynner jeg 10.30 har en time frem 11.15,fri frem til 13,35 også har jeg siste time til 14.30. Å sånn er det hver dag,mye inneklemte timer. Anonymous poster hash: 2a5d5...013 Student? Minner mer om en timeplan i noen få fag i vgs... Anonymous poster hash: 614d3...9ab
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #27 Skrevet 9. september 2016 Student? Minner mer om en timeplan i noen få fag i vgs... Anonymous poster hash: 614d3...9ab Hadde hun vært fulltidsstudent ville det der overhodet ikke vært en merkelig timeplan Men trodde detidsstudier la det mer intenst opp? Hvertfall er det sånn hos oss, men aner ikke andre plasser i landet.. Men går man VGS og tar generell påbygning feks, kan man strengt tatt ikke kalle seg student, da er man elev. Anonymous poster hash: 977db...ae0
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #28 Skrevet 9. september 2016 Gå å snakk med de og legg inn en søknad noen ganger får man hjelp om man presiserer at det er for kort tid osv.. De bruker vel skjønn de som de fleste andre mennesker men tror det kommer litt an på hvor man bor og, men prøv ikke lett å være stundent og alenemor alltid, vært der selv husk å søke forsørgerstipend Anonymous poster hash: 831c7...c33
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #29 Skrevet 10. september 2016 Hva slags skole går du på? Ingen høyskoler eller universitet har så ukurante timer. Jeg går grunnskolelærer samlingsbasert med to fulle undervisningsdager i uka (via nett) og en halv dag. Dvs at jeg kan jobbe to fulle dager + helger. Anonymous poster hash: 1c1cc...42a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #30 Skrevet 10. september 2016 Altså jeg tar vg2 over 2 år ettersom jeg har hatt ett barn som har vært mye syk. Så jeg går på vanlig videregående skole å må ta i år alle de fagene jeg ikke tok ifjor. Har spurt om det er mulig å gjøre noe med de inneklemte timene ettersom jeg har litt reisevei,men læreren var ikke imøtekommende. Anonymous poster hash: 2a5d5...013
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #31 Skrevet 10. september 2016 Hva slags skole går du på? Ingen høyskoler eller universitet har så ukurante timer. Jeg går grunnskolelærer samlingsbasert med to fulle undervisningsdager i uka (via nett) og en halv dag. Dvs at jeg kan jobbe to fulle dager + helger. Anonymous poster hash: 1c1cc...42a Går på vanlig videregående skole. Anonymous poster hash: 2a5d5...013
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #32 Skrevet 10. september 2016 Hvis du studerer mer enn 50 % har du rett på støtte fra Lånekassen. Anonymous poster hash: d2dc4...42e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #33 Skrevet 10. september 2016 Studerer akkurat 50% Anonymous poster hash: 2a5d5...013
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #34 Skrevet 10. september 2016 Alle fag på vgs kan du ta som privatist, du må vel strengt tatt ikke gå på skole.. jobb på dagtid, les på kveldene, slik alle andre med barn vanligvis gjør. Anonymous poster hash: 1c1cc...42a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #35 Skrevet 10. september 2016 Herlighet. Folk her gir jo råd som om du skulle fortsette med denne ordningen et år. Det er snakk om to mnd. Man rekker vel knapt å begynne i en deltidsjobb på denne tiden, og i hvertfall ikke få noen lønn før. Ville søkt nav jeg om jeg var deg. Om du i slutten av en mnd skulle få for lite penger til mat så kan du kreve nødhjelp, som vil si penger til mat til deg og barna, greit å vite om det skulle bli ille nok. Anonymous poster hash: ba83d...09f
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #36 Skrevet 10. september 2016 Altså jeg tar vg2 over 2 år ettersom jeg har hatt ett barn som har vært mye syk. Så jeg går på vanlig videregående skole å må ta i år alle de fagene jeg ikke tok ifjor. Har spurt om det er mulig å gjøre noe med de inneklemte timene ettersom jeg har litt reisevei,men læreren var ikke imøtekommende. Anonymous poster hash: 2a5d5...013 Er det fellesfag eller programfag du tar? Er det fellesfag, så er det en dårlig løsning å faktisk være ordinær elev. Fellesfag kan du ta som privatist. Og husk, du er ikke student i vgs. Skaff deg en jobb, og les fag på kveldstid. Problem løst. Anonymous poster hash: 614d3...9ab
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #37 Skrevet 10. september 2016 Det hørtes veldig slitsomt ut med en sånn timeplan. Så mye venting, er du like rastløs og utålmodig som meg så synes jeg virkelig synd på deg. Har du undersøkt om du kan få ta fagene som privatist? Tenker det ville gitt deg mer muligheter. Har du fått redusert barnehageregningen? Hvis ikke, så søk om det. Husstander med lav inntekt kan få redusert regning og gratis kjernetid for 3,4 og 5 åringer. Anonymous poster hash: a16dc...c58
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #38 Skrevet 10. september 2016 Det hørtes veldig slitsomt ut med en sånn timeplan. Så mye venting, er du like rastløs og utålmodig som meg så synes jeg virkelig synd på deg. Har du undersøkt om du kan få ta fagene som privatist? Tenker det ville gitt deg mer muligheter. Har du fått redusert barnehageregningen? Hvis ikke, så søk om det. Husstander med lav inntekt kan få redusert regning og gratis kjernetid for 3,4 og 5 åringer. Anonymous poster hash: a16dc...c58 Man leser jo mellom timene, enten jobber man med stoffet fra forrige time eller forbereder neste. Men HI, du har fremdeles tid til å melde deg opp som privatist i ett eller flere av fagene. Se på timeplanen sin, hvis du tar feks ett fag, kan du da frigjøre en dag? Kanskje ikke så enkelt å få seg deltidsjobb for så lite, men det går jo ann å prøve Anonymous poster hash: 3f7d5...6ce
februarprins2013 Skrevet 10. september 2016 #39 Skrevet 10. september 2016 prøv,men tror du dessverre har for mye
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #40 Skrevet 10. september 2016 Å melde seg opp til eksamen koster over 1000 kr så må betales med en gang,så det kan jeg virkelig ikke bruke penger på nå. Anonymous poster hash: 2a5d5...013
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #41 Skrevet 10. september 2016 Redusert barnehagebetaling har jeg akkurat fått innvilget Anonymous poster hash: 2a5d5...013
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #42 Skrevet 10. september 2016 Er det fellesfag eller programfag du tar? Er det fellesfag, så er det en dårlig løsning å faktisk være ordinær elev. Fellesfag kan du ta som privatist. Og husk, du er ikke student i vgs. Skaff deg en jobb, og les fag på kveldstid. Problem løst. Anonymous poster hash: 614d3...9ab Det er programfagene jeg tar i år.Skal jeg melde meg opp som privatist så må jeg betale 1000 kr med en gang å det er noe jeg ikke kan ta meg råd til nå. Anonymous poster hash: 2a5d5...013
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #43 Skrevet 10. september 2016 Er det fellesfag eller programfag du tar? Er det fellesfag, så er det en dårlig løsning å faktisk være ordinær elev. Fellesfag kan du ta som privatist. Og husk, du er ikke student i vgs. Skaff deg en jobb, og les fag på kveldstid. Problem løst. Anonymous poster hash: 614d3...9ab Hvis jeg ikke er student på videregående skole,hvorfor får vi studentbevis da?Å studentrabatt? Anonymous poster hash: 2a5d5...013
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #44 Skrevet 10. september 2016 Hvis jeg ikke er student på videregående skole,hvorfor får vi studentbevis da? Å studentrabatt? Anonymous poster hash: 2a5d5...013 Elever i VGS er ikke studenter. Anonymous poster hash: 977db...ae0
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #45 Skrevet 10. september 2016 Elever i VGS er ikke studenter. Anonymous poster hash: 977db...ae0 Snakk om å henge seg opp i detaljer..Beklager så mye jeg er ELEV ikke student. Happy now?? Anonymous poster hash: 2a5d5...013
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #46 Skrevet 10. september 2016 Så fint at du tar VGS! Jeg slutter ikke å forundre meg over hvor mange fitter det sitter her å forsurer stemninga. Ta kontakt med NAV Også er det ikke sikkert at bostøtta tar så lang tid som du ser for deg. Anonymous poster hash: 30c23...9af
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #47 Skrevet 10. september 2016 Du har fått veldig mange gode tips her.. Det eneste du kan gjøre er å prøve søke sosialhjelp om du ser pengene ikke strekker til. Men å søke ny leilighet før du visste du hadde råd var kanskje ikke så lurt. Men prøv da, ikke verre enn det. Eller påta deg småjobber utenom skolen som du kan gjøre hjemme, feks vær barnevakt eller lignende. Anonymous poster hash: 977db...ae0
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #48 Skrevet 10. september 2016 Ja blir deilig å bli ferdig med skole,går siste året nå Jeg hadde sett for meg å søke bostøtte 1.oktober å få det innvilget 10.oktober men er visst ikke sånn det fungerer hehe.. Jeg søkte litt på nettet å var der flere sa at de måtte vente 2 mnder før de fikk det innvilget,men håper jo på at det kun tar en måned Anonymous poster hash: 2a5d5...013
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #49 Skrevet 10. september 2016 Du har fått veldig mange gode tips her.. Det eneste du kan gjøre er å prøve søke sosialhjelp om du ser pengene ikke strekker til. Men å søke ny leilighet før du visste du hadde råd var kanskje ikke så lurt. Men prøv da, ikke verre enn det. Eller påta deg småjobber utenom skolen som du kan gjøre hjemme, feks vær barnevakt eller lignende. Anonymous poster hash: 977db...ae0 Som sagt har jeg fint råd til den husleien når jeg bare får innvilget bostøtte.Problemet var bare at jeg var naiv å trodde at om jeg søkte bostøtte 1.oktober så ville jeg få bostøtte innvilget allerede 10.oktober. Var visst ikke helt sånn det fungerte Anonymous poster hash: 2a5d5...013
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #50 Skrevet 10. september 2016 Jeg trodde ikke studenter får bostøtte? Anonymous poster hash: aecf6...4c6 Studenter som ikke har rettigheter i Lånekassa kan ha rett på bostøtte, og det samme gjelder studenter som bor sammen med og forsørger egne barn. Anonymous poster hash: 96d4b...406
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå