Gå til innhold

Er det noen som har Lipødem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært kraftig i underkroppen og slank i overkroppen. Og det har blitt verre etter siste graviditet. Er 1.67m og 75 kg. Men er slank fra magen og opp så alle de ekstra kiloene er fra rumpen og ned. Virkelig hater kroppen min. Nå var jeg nettopp til en lege for å få vurdert å få fjerne åreknuter. Og han sa at han kunne se veldig lett at jeg har Lipødem. Og det vil si at det er helt umulig å få vekk fettet på underkroppen.

Har lest litt om det nå på nettet også. Er det virkelig sant? Er det umulig å få vekk fettet uten fettsuging? Eller er det noen som har klart å få vekk litt i hvertfall?

Anonymous poster hash: f4d8c...e0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke, men kjenner en som har. Tror fettsuging er eneste utvei ja. 

Anonymous poster hash: b5ff2...e1c
Skrevet

Kjenner to jeg mistenker har det. Fet på underkroppen, men slank oventil, mor og datter. Tror nok fettsuging er utveien ja.

Anonymous poster hash: 95220...86f

Skrevet

Ja jeg har. Jeg har fettsugd.

Hadde bmi på 20. Var sykelig tynn på overkroppen..

Dessverre er det lite annet å gjøre. Å trene er bortkastet. Ikke tren så du får melkesyre da dette lager mer lymfevæske som deretter kan omgjøres til fett! Sykt!

Hater kroppen intenst.

Anonymous poster hash: 48c4f...094

Skrevet

Jeg har også. Er tynn, 165 cm og 52 kg, men likevel kraftig i underkroppen med bulkete og klumpete bein ned til anklene. Ingenting annet å gjøre enn fettsuging.

Anonymous poster hash: b217c...1a7

Skrevet

Ja jeg har. Jeg har fettsugd.

Hadde bmi på 20. Var sykelig tynn på overkroppen..

Dessverre er det lite annet å gjøre. Å trene er bortkastet. Ikke tren så du får melkesyre da dette lager mer lymfevæske som deretter kan omgjøres til fett! Sykt!

Hater kroppen intenst.

Og så bør man helst være vegan. Ikke innta overskudd av kalorier.

Jeg kjenner stikking/kløe på lår/legger når jeg legger på meg. Det har jeg alltid gjort, og mistenkt at det hadde sammenheng. Særlig etter en dag med ordinær kost og en hamburger til middag på kvelden. Det blir for mye for min kropp.

Selv om jeg har fettsugd bort en god del blir man ikke kvitt alt, og dette fettet eser ut.. Så ikke overskudd på kalorier! (Må bare nevne det igjen!🙈)

Skrevet

Og så bør man helst være vegan. Ikke innta overskudd av kalorier.

Jeg kjenner stikking/kløe på lår/legger når jeg legger på meg. Det har jeg alltid gjort, og mistenkt at det hadde sammenheng. Særlig etter en dag med ordinær kost og en hamburger til middag på kvelden. Det blir for mye for min kropp.

Selv om jeg har fettsugd bort en god del blir man ikke kvitt alt, og dette fettet eser ut.. Så ikke overskudd på kalorier! (Må bare nevne det igjen!)

Må du betale for fettsuging selv? Håper virkelig ikke det, for dette må jo påvirke livskvaliteten i stor grad

Anonymous poster hash: 28c55...e73

Skrevet

Hva koster fettsuging?

Gikk det helt fint etterpå? Mener jeg leste noe om at fettsuging kunne skade lymfesystemet?

HI

Skrevet

Må du betale for fettsuging selv? Håper virkelig ikke det, for dette må jo påvirke livskvaliteten i stor grad

Man må betale fettsuging selv ja. Det er omtrent ingen leger som har kunnskap om lipødem, og det er ikke godkjent offentlig for operasjon.

Skrevet

Man må betale fettsuging selv ja. Det er omtrent ingen leger som har kunnskap om lipødem, og det er ikke godkjent offentlig for operasjon.

Det er jo tragisk :(

Skrevet

Det er jo tragisk :(

Enig. Det er en veldig hemmende sykdom, både fysisk og psykisk, så det er ufattelig kjipt å ikke kunne få dekket operasjon når man ville fått en helt annen livskvalitet.

Skrevet

Hva koster fettsuging?

Gikk det helt fint etterpå? Mener jeg leste noe om at fettsuging kunne skade lymfesystemet?

HI

Til deg over: Ja dette må man finansiere selv! De fleste leger vet ikke engang om sykdommen. Min plastisk kirurg nevnte ikke noe. Men sa at jeg aldri kunne slanke det vekk.

Gikk fint ja HI! Har ikke blitt skadet.

Finnes få kirurger i Norge som kan å fettsuge lipødem, Steffan Emmes vet jeg har rett maskin. Han kommer fra Tyskland.

Ble fettsugd vanlig jeg da, mange år siden nå.

Tenker på en ny en og har vært til et par konsultasjoner i år. 100 000 kr må man forvente.

Nå har jeg levd nesten som anorektiker i alle år, så har bare lagt på meg ca 6-7-8 kg etter operasjonen. (Og alt er selvsagt fra hofte og ned).

Viser seg jo at jeg har levd "rett", her er det bare å leve på underskudd(!!).

Prøvde å sende inn henvisning til offentlig sykehus men fikk ikke komme til konsultasjon engang. Jeg er for tynn..

Da pga ekstra hud jeg må operere vekk.

Nå er cellulitter mildeste form, så da kan man jo tenke seg hvor mange som har det syke fettet. Det er mange! Men da i lite utviklet stadie.

Jeg har snakket med flere damer som fortsatte å legge på seg uten å spise mer enn vanlig. Jeg var også ei slik ei. Plutselig begynte jeg å ese ut på underkroppen og bremset inntaket drastisk. Skulle normalt ha rast ned i vekt da jeg var som alle andre ungdommer, sporty med flere idretter inkl fotball, men bare økte. Økte så raskt at huden strakk seg. Man øker på forskjellig vis, så for noen kommer det gradvis og tanken kan bli at man har spist på seg fettet.

Dette har deformert kroppen. Selv etter fettsuging. Man må ha hudstramming, og dette koster selvfølgelig også..

Selvtilliten har alltid vært knust. For jeg har alltid visst at jeg aldri kunne bli som alle andre. Hadde jeg bare kunnet slanke meg så hadde det vært lett!

Skrevet

Ja det er utrolig bittert at det ikke går an å slanke seg:-(

Har lyst til å bli tynn..

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...