Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #1 Skrevet 9. september 2016 Når jeg inviterer til selskap forventer jeg at gjestene pynter seg med klær som er litt finere enn hverdagsantrekket og pene innesko. Det er med å lage stemning på samme måte som at jeg har pyntet bordet finere enn vanlig. Å komme i vanlig hverdagstøy og i joggesko synes jeg er ganske frekt. Da er tydligvis ikke gjesten villig til å gjøre sin del for å gjøre dagen spessiel. De fleste ser ut til å være enige om at slik bør det være, men det er en gruppe det virker som er fritatt fra forventningene om å kle seg pent. Det er gutter. Hvorfor lærer ikke foreldrene sønnene sine å pynte seg? Bytt ut hettegenseren med en pen skjorte og gjerne et slips. Skift til pensjon når dere går inn og sett igjen joggeskoene i gangen. Det er ikke vanskeligere for gutter enn for jenter. Anonymous poster hash: d7330...8d2
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #2 Skrevet 9. september 2016 Er litt enig Ser det veldig tydelig på f.eks 17.mai. Absolutt alke jenter er pyntet, men en hel haug med gutter kommer i dongeri og genser.. (akkurat på 17.mai er joggesko greit fordi de går mange kilometer den dagen) Et par chinos og en skjorte koster ikke stort på HM, Cubus e.l og kan brukes i alle bursdager og selskaper. Anonymous poster hash: 9fae8...0b9
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #3 Skrevet 9. september 2016 Men hvorfor må de ha med sko til å bruke inne? Blir jeg invitert på middag eller liten fest, hjemme hos venner. Så tar vi alle av oss skoene i gangen. Sønnen min har ikke pensko, han pynter seg i bursdager, jul og 17.mai. Han går med joggesko da, sokker inne. Skal han i bryllup, konfirmasjon osv, så hadde jeg kjøpt inn pensko. Anonymous poster hash: 8de4f...0b1
TPK Skrevet 9. september 2016 #4 Skrevet 9. september 2016 Jeg er enig med deg, bortsett fra at vi tar ikke med oss pyntesko på besøk hjemme hos folk. Eneste unntaket er f.eks 30-årsdag og jeg går med kjole og pumps, da beholder jeg gjerne skoene på inne.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #5 Skrevet 9. september 2016 Mange ser veldig mye mer velkledd ut om man har på seg sko enn om man går i sokkelesten. Anonymous poster hash: d7330...8d2
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #6 Skrevet 9. september 2016 Må man være så jålete i barneselskap da? De skal jo leke! Her kom det tre jenter stivpynta i kjole og høyhelte sko (!!) i 8-årsdag til sønnen min. De satt i sofaen og kjeda seg mens resten var ute og lekte, hoppa på trampoline og spilte fotball. Anonymous poster hash: 446d4...8ca
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #7 Skrevet 9. september 2016 Haha! Tuller dere?? Høres ut som et barneselskap fra 80-tallet... Anonymous poster hash: d3eb1...08c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #8 Skrevet 9. september 2016 Er barneselskap det første du tenker på? Vi har da mange fler familie eller venneselskaper i løpet av et år enn vi har rene barneselskap. Pyntet trenger heller ikke være galla. Det dreier seg bare om å gjøre seg litt flid. Du kan godt si det er unødvendig, men det er duk på bordet, levende lys, kakepynt og fakler utenfor også. Likevel kan det være viktige elementer for å få til den stemningen du ønsker i et selskap. Anonymous poster hash: d7330...8d2
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #9 Skrevet 9. september 2016 Enig, her kommer stadig en del av familien i hverdagsklær og flere ganger har ungene gått med joggebukser... Men det har vel en sammenheng med at det er de samme som plukker pynten av kakene, foreldrene gidder ikke å lære de hverken det ene eller andre 🙄 Anonymous poster hash: abb50...cf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå