Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #1 Skrevet 9. september 2016 Var med min mor i forrige uke å handlet sko til bestemor som ikke klarer og bor litt langt unna skobutikker. Kjøpte med oss et par vi regnet med hun kom til å like, uansett var det jo åpent kjøp såfremst skoene ikke var brukt. Selgeren klarer å legge kvitteringen i posen enda min mor presiserer at hun vil ha den i lommeboka. Vel kvitteringen ble nå liggende i posen og enten har posen blitt kastet eller er bare lagt en lur plass så vi hadde jo kun skoene og esken til dem. Mamma betalte meg kort og vi tok en utskrift å tok med så de kunne se at vi hadde kjøpt dem der. Men neida skoene kan ikke byttes i noe annet uten original kvittering og det er ikke kontoutskrift tilstrekkelig Er så forbanna at det går ant å oppføre seg slik. Til og med hun som solgte oss skoene var jo på jobb da vi skulle prøve å bytte dem, men hun stod bare der og ristet på skuldrene og sa hun kunne ikke gjøre noe. Så her sitter vi med et par nye sko til 1000 kroner de ikke kan bytte fordi de må være så jævla vanskelig Setter ikke min fot i den butikken mer. Anonymous poster hash: 98a01...af3
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #2 Skrevet 9. september 2016 Ta kontakt med kjedekontoret. Det ordner seg helt sikkert. Men prøv å se løsning istedet for å gi opp med en gang. Men ja, det var elendig service! Helt enig. De kn fint lete frem kvittering på kassa si om dere har dato. 😊 Anonymous poster hash: 20d70...254
Gjest Minnieropptatt Skrevet 9. september 2016 #3 Skrevet 9. september 2016 Hvorfor tok hun ikke kvitteringa ut av posen? Jeg regner med at hun merket det selv med en gang? Viktig å passe på når det er sjans for at varen skal byttes.
Leeloo76 Skrevet 9. september 2016 #4 Skrevet 9. september 2016 Forstår frustrasjonen, men hvor vanskelig var det å ta kvitteringen ut av posen igjen? Selv med kvittering er det å få bytte varer i butikk en service som tilbys, ikke noe man har krav på, så da plikter man i det minste å ha med den ene tingen som kreves. De har sikkert streng ordre fra sjefen om å kreve kvittering. Når det er sagt synes jeg de kunne vært litt velvillige og gitt dere en tilgodelapp i dette tilfellet, dårlig reklame koster mye.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #5 Skrevet 9. september 2016 Beklager, men dette er ene og alene deres egen skyld. Det er deres ansvar å ta vare på kvitteringen hvis dere ønsker å bytte en vare. Butikken har heller ingen plikt til å bytte en vare kjøpt over disk. Kjenner jeg reagerer litt på dette du skriver her: "Selgeren klarer å legge kvitteringen i posen enda min mor presiserer at hun vil ha den i lommeboka." Er det slik at moren din ikke er i stand til å ta kvitteringen ut av posen og legge den i lommeboken sin selv? Da er hun vel strengt tatt ikke i stad til å dra ut å gjøre slike ærender heller, spør du meg. Dette lukter ansvarsfraskrivelse lang vei. Jeg ville i alle fall ha reagert sterkt dersom en butikkansatt hadde åpnet min lommebok og lagt kvittering ned i den. Anonymous poster hash: 67d7d...594
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #6 Skrevet 9. september 2016 Dere klarer ikke ta kvitteringen ut av posen for å legge den i lommeboka i butikken? Har ingen av dere hender?? Anonymous poster hash: 054f4...c90
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #7 Skrevet 9. september 2016 I alle dager da dere, en kvittering fra bank er da like mye verdt som den fysiske kvitteringen, må dere slutte å være så meggete Ja, dette var dårlig service, og jeg ville klaget til hovedkontoret. Det koster lite å være litt smidig, men det koster mye med dårlig reklame Anonymous poster hash: 4ee3a...1c8
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #8 Skrevet 9. september 2016 I de fleste butikker skal det holde med kontoutskrift. Og som regel får man lov å bytte inn en ubrukt vare med en annen vare uten kvittering. Jeg ville tatt kontakt med kjeden, hvis det er en kjedebutikk. Hvis det ikke er det, så ta kontakt med leder/eier. Løser seg som regel. Anonymous poster hash: c5388...7a7
Seriøst Skrevet 9. september 2016 #9 Skrevet 9. september 2016 Å ta vare på kvitteringen er deres ansvar, selv om den ligger i posen... Når det er sagt, å fremlegge kjøpsbevis fra nettbanken burde være godt nok. Jeg jobber selv i skobutikk, og hos oss blir et slikt bevis reknet på lik linje som en kvittering. Da er det bare for oss å gå inn i systemet å skrive ut en kvitteringskopi. Dersom dette er en del av en kjede, kan det være en ide å ta det videre med hovedkontoret. Da vil det nok ordne seg!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #10 Skrevet 9. september 2016 I alle dager da dere, en kvittering fra bank er da like mye verdt som den fysiske kvitteringen, må dere slutte å være så meggete Ja, dette var dårlig service, og jeg ville klaget til hovedkontoret. Det koster lite å være litt smidig, men det koster mye med dårlig reklame Anonymous poster hash: 4ee3a...1c8 Butikken er i sin fulle rett til å bestemme hva som er godkjent kjøpsbevis og ikke, all den tid de ikke er forpliktet til å bytte en feilfri vare. Det er sakens kjerne her. Hva jeg, du, HI eller andre måtte mene om det er sånn sett uvesentlig, annet enn at butikken jo gir et dårlig inntrykk. At de er villige til å ta den risken er deres eget valg, som de altså er i sin fulle rett til å gjøre. Anonymous poster hash: 67d7d...594
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #11 Skrevet 9. september 2016 Som forbruker har man jo i utgangspunktet ikke bytte- eller angrerett ved kjøp i fysisk butikk, kun ved fjernkjøp på nett. Siden varen ikke er skadet, så har dere ingen slik alminnelig rett. Da kan butikken kreve kvittering, og da holder ikke med kontoutskrift. Må si meg enig med de fleste her - hvor vanskelig var det å legge kvitteringen i lommeboka selv? Anonymous poster hash: fc31f...cba
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #12 Skrevet 9. september 2016 http://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/ Anonymous poster hash: fc31f...cba
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #13 Skrevet 9. september 2016 Enig med deg! Dårlig service!! Viss skoene å esken så helt bra ut så skulle hun tatt det imot å gitt pengene tilbake! Anonymous poster hash: f9aea...15b
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #14 Skrevet 9. september 2016 Gjorde det samme som deg med et kjøp på 1500 kr. Jeg var usikker på varen og damen i kassa presiserte at jeg måtte ha med kvittering for å få byttet. Jeg angret meg etter kjøpet og dagen etter er posen fra butikken med kvitteringen sporløst borte. Jeg tar en utskrift av kontoen, går til butikken og prøver å bytte. Jeg forklarer situasjonen og sier jeg skjønner godt hvis jeg ikke får byttet. Damen i kassen tar en tlf til hovedkortet sitt og jeg får penger tilbake for varen tross manglende kvittering. Jeg var veldig heldig da dette var surrete fra min side og min feil. Anonymous poster hash: 77bb4...7c2
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #15 Skrevet 9. september 2016 Dette er selvfølgelig helt og holdent ders feil. Hvor vanskelig kan det være å ta kvitteringen ut av posen og legge den i lommeboken selv? En bankutskrift viser bare at du har brukt et gitt pengebeløp i butikken. Det viser ikke hva du har kjøpt. Det kunne like gjerne vært en salgsvare butikken hadde presisert at det IKKE var bytterett på. Man kan godt mene at butikken burde vært smidigere, men dere har i utgangspunktet ingen lovfestet rett til bytte. Anonymous poster hash: 1f246...efe
Kremtopp Skrevet 9. september 2016 #16 Skrevet 9. september 2016 Dere burde tatt vare på kvitteringen, men når det er sagt er det en smal sak for butikken å hente frem kvitteringen dersom dere husker riktig tidspunkt (dato) for kjøpet. Ta lærdom av dette og husk å ta vare på kvitteringen neste gang. De fleste butikker er greie, men enkelte kan være litt ugreie.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #17 Skrevet 9. september 2016 Enig i at butikken burde vært litt mer smidige, men du kan ikke skylde på butikkansatte fordi dere ikke tok kvitteringen ut av posen! Anonymous poster hash: 96841...e7e
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #18 Skrevet 9. september 2016 "Min mor presiserer at hun vil ha den i lommeboka"... Mener du den butikkansatte skulle lagt den i lommeboka for henne...? Anonymous poster hash: 7b2ed...ea7
the amazing spidermamma Skrevet 9. september 2016 #19 Skrevet 9. september 2016 Jeg jobber i butikk, og vi er veldig strenge på at de må ha med seg kvittering. Men det går like bra med kontoutskrift. Da har man jo bevist at man har kjøpt varen i den aktuelle butikken og betalt fullpris, f.eks Jeg synes de var veldig firkantete her, selv om de har retten på sin side. Skriv til kjedekontoret eller på Facebook, kanskje?
Pengetreet Skrevet 9. september 2016 #20 Skrevet 9. september 2016 firkantet av butikken å ikke godta kontoutskrift, men hvorfor alle dager skulle butikkdama legge kvitteringen i lommeboka? Såpass klarer dere vel selv?
Yellow Brick Road Skrevet 9. september 2016 #21 Skrevet 9. september 2016 Butikken kunne kanskje vært smidigere, men herlighet, det er da ikke damen i butikken sin skyld at dere ikke har kvitteringen. Såpass ansvar må dere kunne ta selv. Som andre sier her: Mener du alvorlig at damen skulle lagt kvitteringa i lomme boka til moren din?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #22 Skrevet 9. september 2016 Jeg skulle reklamere på en norrøne jakke til 3500 en gang for lenge siden. Kvitteringen fant jeg ikke etter 2år, så jeg kom med en bankutskrift, da jeg hadde betalt jakken med kort, og det ble godkjent, så ja, jeg synest butikken dere var i har elendig service. Hadde slengt ut en klage både på fb og til kjedekontoret.. Anonymous poster hash: c2458...71e
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #23 Skrevet 9. september 2016 Var med min mor i forrige uke å handlet sko til bestemor som ikke klarer og bor litt langt unna skobutikker. Kjøpte med oss et par vi regnet med hun kom til å like, uansett var det jo åpent kjøp såfremst skoene ikke var brukt. Selgeren klarer å legge kvitteringen i posen enda min mor presiserer at hun vil ha den i lommeboka. Vel kvitteringen ble nå liggende i posen og enten har posen blitt kastet eller er bare lagt en lur plass så vi hadde jo kun skoene og esken til dem. Mamma betalte meg kort og vi tok en utskrift å tok med så de kunne se at vi hadde kjøpt dem der. Men neida skoene kan ikke byttes i noe annet uten original kvittering og det er ikke kontoutskrift tilstrekkelig Er så forbanna at det går ant å oppføre seg slik. Til og med hun som solgte oss skoene var jo på jobb da vi skulle prøve å bytte dem, men hun stod bare der og ristet på skuldrene og sa hun kunne ikke gjøre noe. Så her sitter vi med et par nye sko til 1000 kroner de ikke kan bytte fordi de må være så jævla vanskelig Setter ikke min fot i den butikken mer. Anonymous poster hash: 98a01...af3 Hvorfor kunne dere ikke bare tatt kvitteringen opp av posen selv, og lagt den ilommeboka?? Det er jo dere som ikke har passet på kvitteringen Anonymous poster hash: 36e6a...e21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå